Su panašia situacija savaitės pradžioje susidūrė BMW vairuotojas, kurio priekinis kairys ratas, nukritęs nuo automobilio, peršoko sostinės Oslo gatvės atitvarus, išlėkė į priešingos krypties eismo juostą ir trenkėsi į „Mercedes-Benz“.
Eismo įvykio metu ne tik buvo smarkiai sudaužytas „Mercedes-Benz“ automobilis, bet sužalotas ir pastarojo vairuotojas. 15min fotožurnalistas, dirbęs įvykio vietoje, informavo, kad BMW vairuotojas važiavo iš serviso, kur jam ką tik buvo pakeisti ratai.
Iš serviso – be galvos skausmo
Rimantas Zapalskis, automobilių specialistas ir „Volkswagen“ įgaliotojo automobilių serviso „Rimtoma“ vadovas, įsitikinęs, kad pas profesionalus ratus pasikeitęs vairuotojas turėtų iš remonto dirbtuvių išvažiuoti nesukdamas galvos dėl nieko.
„Servise specialistas keisdamas ratus juos priveržia naudodamas dinamometrinį raktą. Tačiau svarbu juos ne tik užveržti, bet ir pakeitus visus ratus patikrinti, ar jie tinkamai užveržti. Jeigu viskas tvarkingai padaroma, žmonėms iš esmės neturėtų kilti jokių klausimų iki pat kito ratų keitimo“, – įsitikinęs pašnekovas.
Jis pastebi, kad dabar keičiantiems ratus, montuojantiems padangas – pats darbymetis ir visi stengiasi priimti kuo daugiau žmonių, pakeisti kuo daugiau ratų. R.Zapalskis juokauja, kad šis metas remonto dirbtuvėms – kaip palangiškiams vasara.
„Šiuo atveju, aš manau, kad pakeitę ratus meistrai nepatikrino, ar jie tinkamai priveržti. Yra tekę matyti atvejų, kai pneumatiniais pistoletais ratų varžtai prisukami, tačiau per daug nesigilinama, ar viskas tvirta ir taip, kaip turi būti“, – svarsto specialistas.
Varžtai ir oksidacija
Anot R.Zapalskio, netvirtai prisiveržti ratai gali ir tuomet, kai vietoje originalių ratlankių montuojami neoriginalūs, o jų varžtai – kitokie. Tokie, sako specialistas, montuojant ratus gali prisispausti ne visa plokštuma, todėl atsiranda laisvumo ir dėl įvairių vibracijų ratai atsilaisvina.
Be to, akcentuoja specialistas, prieš montuojant padangas visuomet verta nuvalyti po žiemos rūdimis, purvu pasidengusias ratlankių vietas. Netgi, sako R.Zapalskis, jei ratai per žiemą buvo saugomi garaže, net ir nedaug drėgmės galėjo pakakti, kad jie – oksiduotųsi.
Pataria klausytis automobilio
Kalbėdamas apie tuos, kurie ratus keičiasi savarankiškai, R.Zapalskis akcentuoja, kad svarbiausia – atidumas.
„Idealus atvejis, kai ratai keičiami juos priveržiant dinamometriniu raktu. Visgi dauguma ratų keitimui naudoja patį paprasčiausią, dažniausiai esantį komplekte drauge su atsarginiu ratu. Ir priveržia skirtingai – vieni vienokia jėga, kiti kitokia“ – apibūdina pašnekovas.
Tokiais atvejais, anot jo, svarbu klausyti automobilio. Jeigu iki ratų keitimo automobilyje nebuvo pašalinių garsų, bildesių iš važiuoklės ir pan., vairuotojas netruks pajusti, kad kažkuris ratas laisvesnis nei turėtų būti.
„Atsilaisvinęs ratas pačioje pradžioje pradės dunksėti, stipriau atsilaisvinus varžtams ims drebėti vairas. Būtent atidumas įvairiems atsiradusiems garsams leistų išvengti galimų nelaimių“, – pabrėžė R.Zapalskis.
Be to, kalbėjo jis, po savarankiško ratų keitimo pasivažinėjus kurį laiką, ir net neišgirdus įtartinų garsų iš važiuoklės, patartina pasitikrinti, ar visi ratai priveržti tinkamai.
„Atidumas gali padėti išvengti didesnių ar mažesnių nelaimių. Nulėkęs į šalį ratas gali apgadinti ir nuosavą automobilį, ir atsitrenkti į svetimą, ką matėme šią savaitę, be to, netekęs rato automobilis krenta ant kėbulo, lūžta važiuoklės dalys, kas reiškia rimtą ir brangų remontą“, – apibendrino pašnekovas.