Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Patarė, kaip apsisaugoti, kad padangų keitimas nepavirstų avarija dėl į šalį nuskriejusio rato

Padangų keitimo sezonas – pačiame įkarštyje. Visgi ne visada žiemines padangas vasarinėmis pakeitę vairuotojai gali spausti akceleratorių iki dugno. Specialistai pataria pirmuosius kilometrus važiuoti ramiau ir įsiklausyti, ar jų automobilis neskleidžia jokių garsų, mat atidumo stoka gali baigtis eismo įvykiu.
Padangų prekyba Gariūnų automobilių turguje
Padangų prekyba Gariūnų automobilių turguje / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Su panašia situacija savaitės pradžioje susidūrė BMW vairuotojas, kurio priekinis kairys ratas, nukritęs nuo automobilio, peršoko sostinės Oslo gatvės atitvarus, išlėkė į priešingos krypties eismo juostą ir trenkėsi į „Mercedes-Benz“.

Eismo įvykio metu ne tik buvo smarkiai sudaužytas „Mercedes-Benz“ automobilis, bet sužalotas ir pastarojo vairuotojas. 15min fotožurnalistas, dirbęs įvykio vietoje, informavo, kad BMW vairuotojas važiavo iš serviso, kur jam ką tik buvo pakeisti ratai.

Iš serviso – be galvos skausmo

Rimantas Zapalskis, automobilių specialistas ir „Volkswagen“ įgaliotojo automobilių serviso „Rimtoma“ vadovas, įsitikinęs, kad pas profesionalus ratus pasikeitęs vairuotojas turėtų iš remonto dirbtuvių išvažiuoti nesukdamas galvos dėl nieko.

„Servise specialistas keisdamas ratus juos priveržia naudodamas dinamometrinį raktą. Tačiau svarbu juos ne tik užveržti, bet ir pakeitus visus ratus patikrinti, ar jie tinkamai užveržti. Jeigu viskas tvarkingai padaroma, žmonėms iš esmės neturėtų kilti jokių klausimų iki pat kito ratų keitimo“, – įsitikinęs pašnekovas.

Jis pastebi, kad dabar keičiantiems ratus, montuojantiems padangas – pats darbymetis ir visi stengiasi priimti kuo daugiau žmonių, pakeisti kuo daugiau ratų. R.Zapalskis juokauja, kad šis metas remonto dirbtuvėms – kaip palangiškiams vasara.

„Šiuo atveju, aš manau, kad pakeitę ratus meistrai nepatikrino, ar jie tinkamai priveržti. Yra tekę matyti atvejų, kai pneumatiniais pistoletais ratų varžtai prisukami, tačiau per daug nesigilinama, ar viskas tvirta ir taip, kaip turi būti“, – svarsto specialistas.

Vytauto Pilkausko ir Egidijaus Babelio nuotr./Rimantas Zapalskis (kairėje), automobilių specialistas, „Rimtoma“ vadovas
Vytauto Pilkausko ir Egidijaus Babelio nuotr./Rimantas Zapalskis (kairėje), automobilių specialistas, „Rimtoma“ vadovas

Varžtai ir oksidacija

Anot R.Zapalskio, netvirtai prisiveržti ratai gali ir tuomet, kai vietoje originalių ratlankių montuojami neoriginalūs, o jų varžtai – kitokie. Tokie, sako specialistas, montuojant ratus gali prisispausti ne visa plokštuma, todėl atsiranda laisvumo ir dėl įvairių vibracijų ratai atsilaisvina.

Be to, akcentuoja specialistas, prieš montuojant padangas visuomet verta nuvalyti po žiemos rūdimis, purvu pasidengusias ratlankių vietas. Netgi, sako R.Zapalskis, jei ratai per žiemą buvo saugomi garaže, net ir nedaug drėgmės galėjo pakakti, kad jie – oksiduotųsi.

Pataria klausytis automobilio

Kalbėdamas apie tuos, kurie ratus keičiasi savarankiškai, R.Zapalskis akcentuoja, kad svarbiausia – atidumas.

„Idealus atvejis, kai ratai keičiami juos priveržiant dinamometriniu raktu. Visgi dauguma ratų keitimui naudoja patį paprasčiausią, dažniausiai esantį komplekte drauge su atsarginiu ratu. Ir priveržia skirtingai – vieni vienokia jėga, kiti kitokia“ – apibūdina pašnekovas.

Tokiais atvejais, anot jo, svarbu klausyti automobilio. Jeigu iki ratų keitimo automobilyje nebuvo pašalinių garsų, bildesių iš važiuoklės ir pan., vairuotojas netruks pajusti, kad kažkuris ratas laisvesnis nei turėtų būti.

„Atsilaisvinęs ratas pačioje pradžioje pradės dunksėti, stipriau atsilaisvinus varžtams ims drebėti vairas. Būtent atidumas įvairiems atsiradusiems garsams leistų išvengti galimų nelaimių“, – pabrėžė R.Zapalskis.

Be to, kalbėjo jis, po savarankiško ratų keitimo pasivažinėjus kurį laiką, ir net neišgirdus įtartinų garsų iš važiuoklės, patartina pasitikrinti, ar visi ratai priveržti tinkamai.

„Atidumas gali padėti išvengti didesnių ar mažesnių nelaimių. Nulėkęs į šalį ratas gali apgadinti ir nuosavą automobilį, ir atsitrenkti į svetimą, ką matėme šią savaitę, be to, netekęs rato automobilis krenta ant kėbulo, lūžta važiuoklės dalys, kas reiškia rimtą ir brangų remontą“, – apibendrino pašnekovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs