Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Patarimai dviratininkams ir vairuotojams: ko reikia, kad kelionė būtų saugi

Atšilę orai į gatves traukte traukia dviračių mėgėjus. Prasidėjus pavasariui verta prisiminti, ko reikia, kad kelionė būtų saugi. Apie tai kalbamės su autosporto lenktynininku ir dviračių entuziastu Jonu Gelžiniu bei vairavimo instruktore Olga Židovlenkova.
Eismas
Eismas / Mato Miežonio / 15min nuotr.

15min kalbintas J.Gelžinis atviravo, kad dviratis – labai mėgstama transporto priemonė. „Tiesa, – pridūrė jis, – kartais pasiilgstu mašinos, bet kai ilgiau nevažinėju – pasiilgstu ir dviračio.“

Pašnekovas sakė, kad atšilus orams į darbą dažniausiai važiuoja dviračiu.

„Dažniausiai, kai dviračiu važiuoju savo malonumui, renkuosi mišką, kur ramu, švarus oras ir graži gamta. Kai turim tokius miškus, tai vienareikšmiškai juose ir geriausia važinėtis“, – pasakojo jis.

Komandos nuotr./Jonas Gelžinis
Komandos nuotr./Jonas Gelžinis

Ragina atsisakyti ausinukų

J.Gelžinis atkreipė dėmesį, kad vairuotojai, kurie patys pabando dviračius, po to kelyje elgiasi atsakingiau. Kitaip tariant, savo kailiu patyrę, koks neapsaugotas yra dviratininkas – vėliau stengiasi būti atsargesni.

Ir dviratį, ir automobilį puikiai valdantis 15min pašnekovas sakė, kad visi eismo dalyviai turi būti atsargūs. Pasak jo, pasitaiko eismą trukdančių, į šoną nesitraukiančių dviratininkų. Lygiai taip pat ir vairuotojai kartais specialiai nesilaiko saugaus atstumo.

Paklaustas, ką galėtų patarti, kad kelionė būtų saugi, J.Gelžinis pabrėžė, kad pats sėdęs ant dviračio stengiasi išvengti važiuojamosios kelio dalies.

„Jeigu, vis dėlto, mano maršrute yra bent nedidelis atstumas, kai tenka važiuoti keliu, niekada nesidedu ausinių. Negirdėdamas nejauti aplinkos, nėra jokių veidrodėlių, per kuriuos galėtum pamatyti, kas vyksta už nugaros, todėl didelė tikimybė, kad būsi partrenktas. Turi pats save saugoti“, – pabrėžė jis.

Reikalavimai sugalvoti ne šiaip sau

Anot 15min kalbintos vairavimo instruktorės O.Židovlenkovos per pastaruosius 20 metų situacija keliuose pagerėjo – eismo dalyviai labiau vieni kitus gerbia, nors, galėtų būti ir dar geriau. Ji atkreipė dėmesį, kad klaidų daro abi pusės – ir dviratininkai, ir vairuotojai.

„Aš mokiniams visada sakau, kad vairuotojas už neapsaugotus eismo dalyvius atsako kaip už savo vaikus“, – sakė ji.

„Yra buvę tokių situacijų, kai pirma eismo juosta važiavęs dviratininkas netikėtai pradėjo keistai manevruoti ir nukrito. Tai puikus pavyzdys, kad visada būtina laikytis 1,5 metro saugaus atstumo. Tas reikalavimas sugalvotas ne šiaip sau, o tam, kad net ir nelaimingo atsitikimo atveju dviratininkas nenukristų tiesiai po automobilio ratais“, – patirtimi dalijosi vairavimo instruktorė.

Svarbiausia – saugus atstumas

Paklausta, kaip taisyklingai aplenkti dviračiu važiuojantį žmogų, O.Židovlenkova sakė, kad svarbiausia – saugus atstumas. Taip pat reikėtų prisiminti, kad lenkiant draudžiama kirsti ištisinę eismo juostą. Lenkti taip pat draudžiama ir posūkio metu.

Anot pašnekovės, nerekomenduojama lenkti priartėjus prie „aklo“ kelio vingio, nes ne visada galite pamatyti priešpriešine juosta artėjančią transporto priemonę. „Be to, – ragino pašnekovė, – būtina atsižvelgti į fizikos dėsnius. Dažnai dviratės transporto priemonės, taip pat ir motociklai, sukdami šiek tiek pakrypsta į vidinę posūkio pusę. Šitaip galima tiesiogine to žodžio prasme palįsti po ratais.“

Bendrovės nuotr./Olga Židovlenkova
Bendrovės nuotr./Olga Židovlenkova

O.Židovlenkova atkreipė dėmesį, kad neretas vairuotojas užmiršta stebėti dešinį veidrodėlį, o būtent šia puse paprastai ir važiuoja dviratininkai. Be to, anot jos, svarbu prisiminti akląsias zonas ir prieš manevruojant apsidairyti šiek tiek pasukant galvą.

„Dviratininkams norėčiau priminti naudoti šviečiančius žibintus, rengtis šiek tiek ryškiau ir būtinai dėvėti liemenes, kuo daugiau dairytis. Vienas iš pavojingiausių dalykų – važiuojant per ausines klausytis muzikos, šito kategoriškai venkite. Taip pat, žinoma, keliu važiuokite tik tada, kai nėra nei dviračių tako, nei šaligatvio. Suprantu, kad jie ne visada geri ir patogūs, bet geriau važiuoti lėčiau ir saugiau, negu tarp automobilių“, – 15min sakė vairavimo instruktorė.

Kad kelionė dviračiu būtų saugi, verta prisiminti:

  • Dviračio gale turi būti raudonas šviesos atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, iš abiejų šonų – oranžiniai šviesos atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų.
  • Leidžiama važiuoti keliu tik tvarkingą stabdį ir garso signalą turinčiu dviračiu.
  • Važiuojant važiuojamąja dalimi būtina dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o gale – raudonos šviesos žibintas.
  • Važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, pėsčiųjų ir dviračių takais arba dviračių juostomis, o kur jų nėra – tam tinkamu (su asfalto arba betono danga) kelkraščiu.
  • Važiuojant važiuojamąja dalimi, prireikus pasukti į kairę, apsisukti ar pervažiuoti į kitą kelio pusę, rekomenduojama nulipti nuo dviračio ir jį persivesti.
  • Dviračių taku ar juosta dviračio vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau dešiniojo krašto.

Brangink gyvybę. Laikykis kelių eismo taisyklių reikalavimų

Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs