Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Pateiktas naujas projektas dėl baudos balų sistemos grąžinimo vairuotojams

Antradienį Valstybinės eismo saugumo komisija pritarė Vidaus reikalų ministerijos iniciatyvai dėl baudos balų sistemos, kuri dažnai kelių eismo taisykles pažeidžiantiems asmenims laikinai atimtų teisę vairuoti.
Reido akimirka
Reido akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

„Pasiūlymui buvo pritarta. Priimtas sprendimas artimiausiu metu jį suderinti su suinteresuotomis institucijomis ir pateikti svarstyti Vyriausybei“, - BNS sakė vidaus reikalų ministro Sauliaus Skvernelio atstovas spaudai Tomas Beržinskas.

Seimui pernai rudenį nepritarus baudos balų sistemą grąžinančioms pataisoms, Vidaus reikalų ministerija patobulintus įstatymų projektus parengė dar pavasarį.

Juose numatoma, kad pakartotinai kelių eismo taisykles (KET) pažeidžiantiems vairuotojams, per vienus metus sukaupusiems 10 baudos balų, būtų atimta teisė vairuoti. Tuo metu pradedantiesiems vairuotojams nustatyta 6 baudos balų riba.

Patobulintame įstatymo projekte siūloma balus skirti tik už tuos KET pažeidimus, kurie kelia didelę grėsmę eismo saugumui

Patobulintame įstatymo projekte siūloma balus skirti tik už tuos KET pažeidimus, kurie kelia didelę grėsmę eismo saugumui, o balai būtų diferencijuojami priklausomai nuo pažeidimo sunkumo lygio ir keliamo pavojaus eismo saugumui. Siūlomas didžiausias skiriamų balų už pažeidimą skaičius yra 5, kad pažeidėjas nesurinktų maksimalaus leidžiamo balų skaičiaus per vieną kartą. Mažiausias balų skaičius – 2.

Balai būtų skiriami už tokius KET pažeidimus, kaip nustatyto greičio viršijimas, vairavimas esant neblaiviems, važiavimas esant draudžiamam šviesoforo signalui, nustatytos įspėjamųjų signalų naudojimo tvarkos pažeidimas, apsisukimas pėsčiųjų perėjose, tuneliuose, ant tiltų, estakadų, viadukų ir po jais, vairavimas be techninės apžiūros. 

Įstatymo projekte siūloma nustatyti, kad asmeniui, išklausiam papildomą vairuotojų mokymo kursą, pasibaigtų trijų balų, paskirtų jam už paskutinį pažeidimą ar kelis pažeidimus, galiojimas. Tačiau numatoma, jog balų galiojimo pasibaigimo galimybe asmenys galėtų pasinaudoti tik vieną kartą per metus. 

Taip pat siūloma, kad asmeniui, kuris vairavo transporto priemonę, kai jam atimta teisė vairuoti transporto priemones, ši teisė grąžinama ne anksčiau kaip po vienų metų nuo administracinės nuobaudos už šį pažeidimą paskyrimo dienos. Šis vienerių metų terminas sutampa su paskirtų balų galiojimo terminu.

Baudos balų  sistema, kai per metus už padarytus pažeidimus surinkus dešimt baudos balų būdavo atimama teisė vairuoti automobilį 12 mėnesių, galiojo iki 2008 metų.

Kritikai sako, kad baudos balų sistema skatina korupciją policijoje ir skatina atsipalaiduoti vairuotojus, kurie žino, jog turi galimybę kelis kartus pažeisti kelių eismo taisykles, nerizikuodamas prarasti teisių.

Valstybinės eismo saugumo komisijos posėdyje taip pat bus pristatyta avaringumo situacija šalyje. Be to, bus aptartos galimybės pritaikyti praktinius vairuotojų mokymo centrus pradedantiesiems vairuotojams arba pažeidėjams.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos