Patikrinome: kiek vairuotojų pypsi ar kumščiais palydi „klevo lapą“ gatvėse?

Saugaus eismo ekspertai ir vairavimo instruktoriai kalbėdami apie kasdienį eismą mini, kad Lietuvos gatvėse padėtis gerėja: garsiai signalizuojančių lėtesniems, mirksinčių tolimųjų šviesų žibintais, įžūliai užlendančių į priekį – vis mažiau. 15min Gazo rubrikos žurnalistai nusprendė išmatuoti tolerancijos lygį keliuose savo kailiu.
Dina Sergijenko (kairėje), 15min Gazas žurnalistė, ir Olga Židovlenkova, vairavimo instruktorė
Dina Sergijenko (kairėje), 15min Gazas žurnalistė, ir Olga Židovlenkova, vairavimo instruktorė / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Prieš beveik dešimtmetį garsiai stebėjomės, kai greitkelyje Klaipėda-Kaunas šalikelėje sustojusį, ir šitaip Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidėjams kelią užkirtusį, vairuotoją nusprendė „paauklėti“ įsiutusi moteris su ramentu rankose. Šiandien apie kažką panašaus net pagalvoti sunku, kitas kultūros lygis.

Visgi švieži vairuotojai, su dar dažais kvepiančiu vairuotojo pažymėjimu iškeliavę į gatves, tikina, kad vairuoti jiems nedrąsu: esą dėl jų susidaro spūstys, lėčiau važiuojančiais piktinasi kiti eismo dalyviai, o padarytas klaidas palydi signalų choras.

Olgos Židovlenkovos nuotr./Klevo lapas
Olgos Židovlenkovos nuotr./Klevo lapas

15min Gazas nusprendė savo kailiu patikrinti, ar tikrai mūsų gatvėse trūksta tolerancijos. Drauge su profesionalia vairavimo instruktore Olga Židovlenkova, į gatves išvažiavome prieš pat prasidedant vakarinėms spūstims, kai namo skubantiems patyrusiems vairuotojams mažiausiai norisi gaišti laiką.

Savo maršrutui pasirinkome bene judriausias Vilniaus arterijas. Intensyvią sankryžą prie sostinėje esančio prekybos centro „Panorama“, žiedinę sankryžą prie Lietuvos Edukologijos universiteto (LEU) ir Teodoro Narbuto gatvę, kuri prasidėjus vakarinėms spūstims įprastai virsta nejudančia stabdžių žibintų jūra.

Kokios klaidos dažniausios?

Bandymams pasitelkėme „Nissan Note“, turintį benzininį variklį ir mechaninę pavarų dėžę – pastaroji neretai ne tokiam atidžiam ar tik ką vairuoti pradėjusiam vairuotojui „pakiša koją“ – automobilio variklis gana lengvai užgęsta.

Dažnai manoma, kad būtent užgesimas pajudant iš vietos, neskubėjimas važiuoti per sankryžą tada, kai žalios šviesos šviesoforo signalas ima mirksėti, greitos reakcijos stoka – pagrindinės priežastys, kodėl „klevuoti“ vairuotojai išgirsta garsinį signalą sau iš nugaros.

Visas šias klaidas O.Židovlenkova pasistengė pakartoti po kelis kartus. Tam, kad už nugaros esantys vairuotojai aiškiai matytų, kad priekyje – neseniai teisę vairuoti gavęs žmogus, ant automobilio galo buvo užklijuoti du klevo lapai. Dar vienas atsidūrė priekyje, nors KET to ir nereikalaujama.

VIDEO: Patikrinome, kiek tolerantiški vairuotojai piko metu, kai prieš juos – klaidas darantis „klevas“

Pyptelėjimas – tik vienas

Nedideliu automobiliu važinėjomės ištisą valandą. Kelionę pradėjome nuo pajudėjimo iš 15min redakcijos kiemo išvažiuodamos tiesiai į spūstį. Čia net neprireikė laukti – užteko Olgos šypsenos ir pro šalį važiavęs automobilis stabtelėjęs leido įriedėti „klevui“.

Vadinamojoje „Panoramos“ sankryžoje (Saltoniškių g.) rinkomės sukti į kairę, čia už musų atsidūrė siuntų tarnybos mikroautobusas. Visgi pastarojo vairuotojas nė kiek nesijaudino dėl to, kad priešais važiavusiam „klevui“ nesisekė pajudėti iš vietos. Puikus mandagaus elgesio pavyzdys!

Važiuojant LEU žiedo link, keliais klevais paženklintą „Note“ vairavusi O.Židovlenkova užgesti sugebėjo kelis kartus. Tokia nesėkmingų pajudėjimų iš vietos grandinė sulaukė kuklaus pyptelėjimo iš gale važiavusios damos.

Verta pastebėti, kad garso signalą naudojančius vairuotojus teko matyti ne kartą, tačiau visi signalizavo priešais esantiems ir pajudėti neskubantiems. Kaip pastebėjo O.Židovlenkova, dažniausiai pyptelėjimo sulaukdavo į išmaniuosius telefonus panirę ir, ką veikia gatvėje pamiršę, vairuotojai.

Neigiamas aplinkinių emocijas sukėlė ir gudrauti nusprendę ir, pavyzdžiui, visą sukančių į kairę eilę apvažiuoti sugalvoję vairuotojai. Tokių pasitaikė tikrai ne vienas.

Emocingi vairuotojai – du

Antras kartas, kai už tariamo pradedančiojo vairuotojo važiavusios moters kantrybė trūko, pasitaikė jau kertant „Panoramos“ sankryžą ir judant Vilniaus Stirnų gatvės link. Vairuotoja, tiesa, į darbą garsinio signalo nepaleido, tačiau ekspresyviai mosikuodama rankomis ir šaukdama leido suprasti, kad „klevas“ priekyje išties suerzino.

Galiausiai prireikė dar pusvalandžio klaidžiojimų spūstyje, kad atsirastų antras vairuotojas, kaip reikiant pyktelėjęs ir rankų mostais išreiškęs emocijas.

Kaip reikiant supyko tik trys.

Griuvo mitai

Tad, viską įvertinus, kiekvienam vairuotojui galinti pasitaikyti nesėkmė (pajudant iš vietos užgesęs variklis), klevo lapų perteklius ir nedrąsus važiavimas sulaukė daugiau atlaidumo ir šypsenų nei sukėlė neigiamų emocijų. Iš kelių dešimčių per valandą paskui „klevą“ važiavusių vairuotojų kaip reikiant supyko tik trys.

„Rezultatas tikrai stebina. Ypač, kai pasiklausau savo mokinių kalbų ir to, ko jie bijo gatvėje. Pasirodo, kad nėra, ko bijoti, nes aplink – daug kantrių ir tolerantiškų vairuotojų“, – sakė O.Židovlenkova.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis