Patyrusio motociklininko patarimas bendraminčiams: „Privalote mokytis kritinio stabdymo“

Praėjęs penktadienis buvo juoda diena Panevėžio motociklininkams. Per pusvalandį skirtingose miesto pusėse įvyko dvi avarijos. Vienos metu motociklą vairavęs jaunuolis sunkiai susižalojo, kitoje avarijoje motociklininkas žuvo.
Avarija Panevėžyje
Avarija Panevėžyje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Policijos suvestinėje apie Ramygalos gatvėje įvykusią avarija, kurioje motociklininkas susižalojo ir buvo išvežtas į ligoninę, rašoma, jog jaunuolis bandė išvengti susidūrimo ir trenkėsi į šalikelėje stovintį automobilį. Kokio susidūrimo vengė motociklininkas – nedetalizuojama.

Kita avarija, įvykusi J.Janonio gatvėje, baigėsi tragiškai. Nors dėl kaltės šioje avarijoje vyksta ikiteisminis tyrimas, tačiau jau dabar aišku viena – motociklininkas žuvo. Policijos suvestinėje skelbiama pirminė informacija nurodo, kad motociklo vairuotojas nepasirinko saugaus važiavimo greičio, įvažiavo į priešpriešinę eismo juostą ir susidūrė su ta pačia kryptimi važiuojančiu ir apsisukinėjančiu automobiliu „Ford Focus“.

VIDEO: Panevėžyje žuvo apsisukinėjantį automobilį lenkęs motociklininkas

Tačiau šįsyk į kaltųjų paieškas nesileisime, o bandysime išsiaiškinti, kaip elgtis motociklininkams, kai susidūrimas tampa neišvengiamas.

Motociklų sporto klubo „Coffee Racers“ prezidentas Adomas Dautartas akcentuoja, kad šabloniškus patarimus motociklininkams pateikti sunku, mat kiekviena avarija ir jos faktoriai gali būti skirtingi, tad ir motociklo vairuotojas turėtų būti pasiruošęs visoms galimoms situacijoms. Tam, anot vadovo, reikia patirties.

Nuotr. iš asmeninio archyvo/Adomas Dautartas
Nuotr. iš asmeninio archyvo/Adomas Dautartas

„Šiuo atveju yra svarbiau prevencija ir pasiruošimas prieš įvykį, kaip tokių situacijų išvengti. Bandymas suvaldyti situaciją paties įvykio metu yra sunkus, nes situacijos būna skirtingos. Skirtingi motociklai, kelio danga, kliūtis.

Situaciją Panevėžyje irgi sunku komentuoti, nežinant visko iki galo. Kur kas svarbiau yra pasiruošimas, treniravimasis ir gebėjimas suvaldyti techniką kritinėse situacijose. Tuos įgūdžius galima pagerinti tik treniruojantis.

Motociklininkams rekomenduočiau mokytis stabdyti kritinėse situacijose. Aišku, tą reikia daryti saugioje aplinkoje, uždaroje teritorijoje, geriausia – trasoje. Bet mokytis stabdyti būtina, nes visos tos avarinės situacijos daugeliu atveju susijusios su kritiniu stabdymu.

Niekas negimsta mokėdamas gerai stabdyti. Tie įgūdžiai atsiranda arba daug metų važinėjant gatvėje, arba papildomai treniruojantis trasoje. Gatvėje, aišku, mokytis pavojinga. Vienintelis saugus kelias – daryti tai uždaroje trasoje treniruočių metu“, – sako Adomas Dautartas.

Specialistas pabrėžia, kad negalima patarti, kada motociklininkas turėtų guldyti motociklą, o kada to vengti. Anot lenktynininko, viskas priklauso nuo kliūties, link kurios neišvengiamai artėjama.

Galbūt pasitreniravus būtų galima to susidūrimo apskritai išvengti ar jo smūgį sumažinti iki minimalaus.

„Tai priklauso nuo kitos transporto priemonės savybių. Ar ji aukšta, žema, ar po ja paslydęs susižalosi, ar ne. Paprastai vairuotojai motociklą paleidžia. Jo laikytis gal išties ir nebūtų pats geriausiais variantas, bet tose situacijose yra daug sąlygų, kurios gali daryti įtaką, todėl bijočiau patarti, guldyti ar neguldyti.

Motociklininkai dažniausiai krenta blokuodami stabdžius, todėl kad reikia žinoti, kaip stabdyti. Suveikia savisaugos instinktas, kertama visa jėga per stabdžius. Tuomet motociklas krenta ir neišvengiamai įvyksta slydimas. Galbūt pasitreniravus būtų galima to susidūrimo apskritai išvengti ar jo smūgį sumažinti iki minimalaus. Mokant tinkamai stabdyti, valdyti savo regėjimą, gebant nukreipti žvilgsnį nuo kliūties ir pastebėti apvažiavimo galimybę, susidūrimų galima išvengti. Tačiau, vėlgi, situacija situacijai nelygi“, – kalbėjo Adomas Dautartas.

Organizatorių nuotr./„Coffee Racers“ treniruotės „Nemuno žiede“ akimirka
Organizatorių nuotr./„Coffee Racers“ treniruotės „Nemuno žiede“ akimirka

Pasak Adomo Dautarto, motociklininkas turėtų suprasti, kad jie yra kur kas pažeidžiamesni eismo dalyviai nei automobilių vairuotojai. Specialistas sako, kad motociklo vairuotojas privalo kelyje galvoti ne tik apie savo važiavimą, bet numatyti ir kitų veiksmus.

„Patarčiau motociklo vairuotojui galvoti ne tik už save, bet ir už kitus eismo dalyvius. Motociklai yra maži objektai kelyje ir juos ne visada kiti pastebi.

Ypač dėl sezoniškumo. Pavasarį nuo motociklų kiti eismo dalyviai būna atpratę, rudenį – eismas suintensyvėja, dėmesio reikalauja padidėjęs automobilių srautas, todėl motociklo vairuotojas visada yra pažeidžiamas.

Aišku, jei motociklininkas važiuoja viršydamas greitį, tai jau yra neprotinga. Tuomet jis pasikliauja labiau savo sėkme, negu sugebėjimais“, – tvirtina „Coffee Racers“ prezidentas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų