Balandžio mėnesį jau galima po 5 mėnesių trukmės žiemos sezono važinėti vasarinėmis padangomis, tad daug vairuotojų tokia proga naudojasi jau pirmomis šio mėnesio dienomis. Tačiau eismo specialistai pabrėžia, kad padangų keitimą reikėtų planuoti ne žiūrint į kalendorių, o stebint oro temperatūrą.
„Vairuotojams rekomenduočiau stebėti orų prognozę – jeigu artimiausiomis naktimis bus aukštesnė nei 2–3 laipsnių temperatūra, o dienomis – apie 10, tuomet vasarines padangas montuoti yra saugu“, – sakė „Goodyear“ atstovybės Baltijos šalyse vadovas Elmantas Latkauskas.
Todėl, žvelgiant į dabartines prognozes, žieminių padangų keisti į vasarines dar bent savaitę nerekomenduojama. Portale Orai.lt prognozuojama, jog artimiausiomis naktimis temperatūra Lietuvoje nukris žemiau nulio, o dienomis ne visada pakils aukščiau nei 2–3 laipsniai – tuomet yra idealios sąlygos susidaryti plikledžiui, per kurį važiuoti vasarinėmis padangomis apautu automobiliu yra labai nesaugu.
Tad artimiausiomis dienomis padangas iš žieminių į vasarines keisti rekomenduotina nebent tiems, kurie artėjančią savaitę neplanuoja važinėti rajoniniais keliais ir gali išvengti kelionių naktimis ar ankstyvais rytais. Tačiau ką daryti tiems vairuotojams, kurie savo automobiliams padangas jau pakeitė?
Atsargumas – svarbiausia
Automobilių žurnalistas, TV laidos „Autopilotas“ vedėjas Ramūnas Fetingis vairuotojams pataria nepervertinti savo jėgų ir geriau važiuoti ramiau, atsargiau, negu netikėtai paslydus nulėkti į griovį.
„Tokiu atveju pernelyg rizikuoti neverta, nes dažniausiai nuo kamikadzių nukenčia ir nekalti žmonės. Montuoti atgal žiemines padangas taip pat nėra būtina, nes slidi danga balandį laikosi trumpai – turbūt geriausia rinktis visuomeninį transportą arba kelionę atidėti. Dažniausiai rytinis sniegas ar plikledis nutirpsta per porą valandų“, – teigė patyręs vairuotojas.
Nepriklausomai nuo oro sąlygų, vairuotojai beveik visada pervertina savo galimybes.
Jam pritarė ir BMW vairavimo akademijos vadovas Darius Jonušis. Jo manymu, kaitalioti padangų kas savaitę neverta ir geriau jau kelias balandžio savaites pavažinėti žieminėmis. Jeigu ankstyva pavasario saulė apgavo ir jūsų automobilis jau su vasarinėmis padangomis, svarbiausia – nepervertinti savo jėgų.
„Pagal tai, ką matome iš kursantų elgesio BMW vairavimo akademijoje, nepriklausomai nuo oro sąlygų, vairuotojai beveik visada pervertina savo galimybes. To mes ir mokome – kad kursantai galėtų realiai įvertinti ir savo, ir automobilio galimybes“, – sakė D.Jonušis.
Kaip tas galimybių įvertinimas pasireiškia? Neviršijant saugaus greičio, kurį kiekvienas vairuotojas turi įvertinti individualiai: pavyzdžiui, jeigu automobilis apautas vasarinėmis padangomis, o prietaisų skydelyje matote vos nulį laipsnių viršijančią temperatūrą, 90 km/val. greitis rajoniniame kelyje greičiausiai nebus saugus.
Servisuose antplūdžio nėra
Pabandžius užsiregistruoti padangų montavimui artėjančią savaitę, tą padaryti nesunku visuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose: vietų gausu net ir artimiausią servisų darbo dieną, tik Vilniuje eilės kiek ilgesnės.
Vilniaus mieste įsikūrusioje „Egzotika“ parduotuvėje ir padangų montavimo servise netikėtumų šią savaitę nebuvo: žmonės, užsirašę į eiles ir net išgirdę orų prognozes, montavimo neatsisako.
Kaune situacija tokia pat: „Juta“ padangų montavimo serviso atstovas teigė, kad žmonės patys neatšaukinėja išankstinių užsakymų, tačiau kartais montuoti padangų tiesiog neatvyksta. Ar dėl užmaršumo, ar dėl noro ilgiau pavažinėti žieminėmis padangomis, specialistai nespėlioja.
Atvejų, kai paskubėję vairuotojai vietoje vasarinių padangų norėtų montuoti žiemines, šiuo metu taip pat nepasitaiko.