Paviešino vaizdo įrašą iš „Uber“ savavaldžio avarijos: pėsčioji be atšvaitų, operatorius – akis nusukęs nuo kelio

Po prieš kelias dienas garsiai nuskambėjusio įvykio, kai „Uber“ savavaldis automobilis mirtinai partrenkė pėsčiąją, tyrėjai paviešino vaizdo įrašą iš automobilio. Šiame matyti ir nesaugiai gatvę kirtusi pėsčioji, ir tai, ką veikė automobilyje sėdėjęs vairuotojas eismo įvykio metu.
STOP kadras iš „Uber“ mirtinos avarijos
STOP kadras iš „Uber“ mirtinos avarijos / 15min nuotr.

Incidentas, kai Arizonos valstijos Finikso priemiestyje žuvo pėsčioji – pirmasis istorijoje žinomas atvejis, kai savavaldis automobilis pražudo žmogų. Kaip liudija vaizdo įrašas, kovo 19 d. 49-erių metų pėsčioji vedina dviračiu gatvę kirto ten, kur tą daryti neleistina. Automobilyje, kuriame buvo įjungtas autonominio važiavimo režimas, sėdėjo operatorius, visgi pastarasis transporto priemonės nevaldė ir sureaguoti į kelyje pasirodžiusį žmogų nespėjo.

Tai akivaizdžiai matyti ir paviešintame vaizdo įraše. Jame matosi, kaip tamsoje, prieš važiuojantį automobilį, lyg iš niekur išnyra pėsčioji, vedanti dviratį. Moteris neapšviestoje gatvėje absoliučiai nematoma – neturi jokių atšvaitų, nedėvi šviesą atspindinčios liemenės.

Įrašas iš autonominio automobilio vidaus rodo ir tai, kad atidumo stokojo pėsčiąją pražudęs „Uber“ operatorius. Matyti, kad vairuotojo vietoje sėdintis asmuo nuolat tikrina savo išmanųjį telefoną ir akis yra nusukęs nuo kelio. Prieš pat automobiliui susiduriant su pėsčiąja, matyti, kaip paskutinę akimirką nuo išmanaus įrenginio pakėlęs akis vairuotojas pastebi išnirusį žmogų, tačiau sureaguoti nebespėja.

VIDEO: Paviešintas vaizdo įrašas, kuriame „Uber“ savavaldis automobilis nutrenkia pėsčiąją

Komentaruose po „Twitter“ socialiniame tinkle paviešintu vaizdo įrašu internautai akcentuoja, kad minėtoje vietoje nėra pėsčiųjų perėjų maždaug 3 km atstumu. Dalis jų stebisi, kodėl nesuveikė automobilio jutikliai, turėję užfiksuoti netikėtai į kelią išėjusį žmogų. Policijos pareigūnai taip pat pabrėžė, kad žymių, jog automobilį mėginta lėtinti ar stabdyti, nebuvo.

Saugaus eismo ekspertai pastebi, kad, viena vertus, į gatvę žengusi pėsčioji neturėjo jokių atšvaitų. Antra vertus, kalbama ir apie tai, kad autonominių automobilių bandymai dažniausiai vykdomi su juose sėdinčiais operatoriais būtent tam, kad šie galėtų perimti automobilio valdymą esant reikalui. Kol kas, kol bandomos 3 ir 4 lygio autonominės sistemos, automobilio valdymą perimti galintis žmogus yra būtinas, mat savavaldės transporto priemonės nesugeba įvertinti įvairių netikėtumų kelyje. Šiuo atveju nemažai kritikos skiriama minėto „Uber“ savavaldžio operatoriui, kuris užuot žiūrėjęs į kelią, akis nusukdavo į turimą išmanų įrenginį.

„Uber“ į nelaimę reagavo sustabdžiusi autonominių automobilių bandymus Finikse, Toronte, San Franciske ir Pitsburge. Daugelis ekspertų akcentavo, kad šis eismo įvykis – nemažas smūgis išmanius savavaldžius automobilius kūrusioms bendrovėms, kurių dalis žadėjo autonomines transporto priemones į gatves išleisti jau 2020 m.

15min primena, kad tarp „Uber“ ir Kalifornijos, garsėjančios liberaliu požiūriu į savavaldžius automobilius, buvo kilęs konfliktas, mat pavėžėjimo platformos operatorė savavaldžius automobilius šioje valstijoje bandė netinkamai užregistravusi. Tuomet „Uber“ teigė, kad jos naudojami automobiliai negali būti laikomi autonominiais, mat juose yra vairuotojai, tačiau bandymus perkėlė į Arizoną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis