1. Saugos diržas reikalingas tik sėdint priekyje
Netiesa. Saugos diržas vienodai reikalingas sėdint bet kurioje automobilio sėdynėje. Diržo neužsisegę priekyje sėdintys žmonės per avariją greičiausiai išskristų iš automobilio, gale – mirtinai trenktųsi į priekines sėdynes. Tačiau jeigu priekyje sėdi prisisegę žmonės, o ant užpakalinės sėdynės – ne, tuomet avarijos atveju iš galo atskrieję žmonės gali smarkiai sužaloti sėdinčius priekyje. Didelė tikimybė, kad sužalojimai būtų mirtini.
2. Išgelbės oro pagalvės
Netiesa. Oro pagalvės yra veiksmingos tik tada, kai keleiviai prisisegę saugos diržais. Jeigu diržas nesegimas, rezultatas netgi priešingas: didele jėga sprogstanti saugos oro pagalvė gali stipriai sužaloti keleivį. Kai kuriuose automobiliuose jos veikia tik tada, kai užsegti diržai: pavyzdžiui, priekinė keleivio oro pagalvė suveikia tik tuomet, kai užsegtas priekinio keleivio saugos diržas.
3. Trumpoje kelionėje diržo nereikia
Netiesa. Net ir kilometro trukmės kelionėje automobilis gali patekti į eismo įvykį. Juk saugos diržo užsisegimas trunka porą sekundžių – dėl tokio „sutaupymo“ tikrai neverta rizikuoti. Be to, tokie veiksmai daro neigiamą įtaką vaikams: matydami saugos diržų nesisegančius tėvus, jie patys pradeda elgtis taip pat.
4. Gyvūnai gali laisvai lakstyti po saloną
Netiesa. Visus gyvūnus, vežamus automobilyje, reikėtų pritvirtinti tiek dėl jų pačių, tiek dėl kitų keleivių saugumo. Nedidelius šunis ar kates galima įdėti į jiems skirtą narvą ir šį pritvirtinti diržais ant sėdynės ar įdėti į bagažinę. Didesniems šunims skirtos specialios petnešos, kurios taip pat tvirtinamos diržu: jomis apjuostas gyvūnas turi šiek tiek judėjimo laisvės, tačiau nekelia pavojaus staigiai stabdant ar per eismo įvykį.
5. Avarijoje geriau iškristi iš automobilio
Jeigu kalbėtume apie 30 metų senumo „grabovežius“, tuomet nėra didelio skirtumo, ar likti prisisegus kėbulo viduje ir būti sumaitotam, ar išskristi iš automobilio ir tėkštis į medį. Transporto priemonių kėbulų standumas prieš kelias dešimtis metų buvo gerokai silpnesnis, nei yra dabar. Todėl šiuolaikiniame automobilyje tėra du atvejai, kada šimtu procentų geriau nelikti viduje: kai automobilis skęsta arba dega. Visais kitais atvejais saugiau yra likti automobilio viduje, kur didžiąją dalį smūgio jėgos sugeria jo kėbulas, o keleivius nuo didelių sužeidimų apsaugo prisegti diržai ir oro pagalvės.