Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Penki mitai, paplitę apie saugos diržų naudojimą

Dar ne visi lietuviai segasi diržus sėdėdami automobilyje ir tik nedidelė dalis daro tą sėdėdami ant galinės sėdynės. „Policija nepamatys, tai baudos nebus“, – iš dažno galima išgirsti. Tačiau ne visi susimąsto, kad policijos bauda yra menkniekis, palyginti su žala, kurią saugos diržo neužsisegimas sukeltų avarijos atveju. Todėl surinkome kelis paplitusius mitus apie saugos diržų naudojimą.
Saugos diržas
Saugos diržas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

1. Saugos diržas reikalingas tik sėdint priekyje

Netiesa. Saugos diržas vienodai reikalingas sėdint bet kurioje automobilio sėdynėje. Diržo neužsisegę priekyje sėdintys žmonės per avariją greičiausiai išskristų iš automobilio, gale – mirtinai trenktųsi į priekines sėdynes. Tačiau jeigu priekyje sėdi prisisegę žmonės, o ant užpakalinės sėdynės – ne, tuomet avarijos atveju iš galo atskrieję žmonės gali smarkiai sužaloti sėdinčius priekyje. Didelė tikimybė, kad sužalojimai būtų mirtini.

2. Išgelbės oro pagalvės

Netiesa. Oro pagalvės yra veiksmingos tik tada, kai keleiviai prisisegę saugos diržais. Jeigu diržas nesegimas, rezultatas netgi priešingas: didele jėga sprogstanti saugos oro pagalvė gali stipriai sužaloti keleivį. Kai kuriuose automobiliuose jos veikia tik tada, kai užsegti diržai: pavyzdžiui, priekinė keleivio oro pagalvė suveikia tik tuomet, kai užsegtas priekinio keleivio saugos diržas.

3. Trumpoje kelionėje diržo nereikia

Netiesa. Net ir kilometro trukmės kelionėje automobilis gali patekti į eismo įvykį. Juk saugos diržo užsisegimas trunka porą sekundžių – dėl tokio „sutaupymo“ tikrai neverta rizikuoti. Be to, tokie veiksmai daro neigiamą įtaką vaikams: matydami saugos diržų nesisegančius tėvus, jie patys pradeda elgtis taip pat.

4. Gyvūnai gali laisvai lakstyti po saloną

Netiesa. Visus gyvūnus, vežamus automobilyje, reikėtų pritvirtinti tiek dėl jų pačių, tiek dėl kitų keleivių saugumo. Nedidelius šunis ar kates galima įdėti į jiems skirtą narvą ir šį pritvirtinti diržais ant sėdynės ar įdėti į bagažinę. Didesniems šunims skirtos specialios petnešos, kurios taip pat tvirtinamos diržu: jomis apjuostas gyvūnas turi šiek tiek judėjimo laisvės, tačiau nekelia pavojaus staigiai stabdant ar per eismo įvykį.

5. Avarijoje geriau iškristi iš automobilio

Jeigu kalbėtume apie 30 metų senumo „grabovežius“, tuomet nėra didelio skirtumo, ar likti prisisegus kėbulo viduje ir būti sumaitotam, ar išskristi iš automobilio ir tėkštis į medį. Transporto priemonių kėbulų standumas prieš kelias dešimtis metų buvo gerokai silpnesnis, nei yra dabar. Todėl šiuolaikiniame automobilyje tėra du atvejai, kada šimtu procentų geriau nelikti viduje: kai automobilis skęsta arba dega. Visais kitais atvejais saugiau yra likti automobilio viduje, kur didžiąją dalį smūgio jėgos sugeria jo kėbulas, o keleivius nuo didelių sužeidimų apsaugo prisegti diržai ir oro pagalvės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai