Per anksti sumontavę vasarines padangas vairuotojai rizikuoja gyvybe

Dažnai vairuotojai, norėdami išvengti eilių padangų aptarnavimo servisuose ar tiesiog neiškenčiantys, kada galės sumontuoti naujus „lietnykus“ ant savo automobilio, dar neatėjus balandžio mėnesiui skuba žiemines padangas keisti į vasarines. Atrodytų, kas čia tokio, juk už lango temperatūra jau seniai teigiama, saulė šviečia, kalendoriuje – pavasaris. Tačiau vasarinės nuo žieminių padangų skiriasi tikrai ne tik raštu bei gumos sudėtimi.
„Continental“ bandymų centras „Contidrom“
Vasarinės padangos / „Continental“ nuotr.

„Continental“ padangų atstovas Baltijos šalims Donatas Barcys teigia, kad kovo mėnesį sumontuotos vasarinės padangos gali turėti skaudžių pasekmių.

„Vasarinė padanga atskleidžia savo savybes arba tiesiog pradeda dirbti tada, kai lauko temperatūra yra aukštesnė negu 7 laipsniai šilumos. Ir jeigu ryte pabudus temperatūra yra žemesnė nei 7 laipsniai, tai reiškia, kad padanga dar neatlieka savo viso darbo, kokį turėtų atlikti, bus prastesnis sukibimas su keliu, o esant šlapiai kelio dangai – net ir ilgesnis stabdymo kelias. Galbūt, jeigu temperatūra jau būtų pastovi, na, pavyzdžiui, 10 laipsnių šilumos tiek dieną, tiek naktį – problemų nebūtų“, – pasakojo specialistas.

Vasarinė padanga atskleidžia savo savybes arba tiesiog pradeda dirbti tada, kai lauko temperatūra yra aukštesnė negu 7 laipsniai šilumos.

Guodžianti žinia yra ta, kad vairuotojus, eksploatuojančius automobilius vasarinėmis padangomis per anksti ir taip keliančius pavojų ne tik sau, bet ir kitiems eismo dalyviams, sutramdo policija – už vasarinių padangų naudojimą šaltuoju metų laiku jums gresia bauda nuo 28 iki 43 eurų.

Gali pasirodyti keista, kad įstatymai nedraudžia eksploatuoti žieminių padangų vasarą. Taip elgiasi nemažai vairuotojų. 

„Jeigu taip rimčiau juokaujant, tai turiu neblogą žieminę striukę ar neblogus žieminius batus, jų  kitą žiemą nebenešiosiu, bet vasarą dar dėvėti galiu. Lyg ir nieko blogo neatsitiks, tik bus karšta, nepatogu ir pan. Visiškai tokia pati situacija yra ir su padangomis – žieminė padanga yra sukurta žiemai, ji pritaikyta naudoti esant žemoms temperatūroms ir turi visiškai kitokius darbinius parametrus – ji orientuota į sukibimą su sniegu, ledu, apledėjusiu keliu, o vasarinė padanga sukurta kaip tik tam, kad sukibtų su asfaltu, netgi su įkaitusiu. Vasarinės padangos mišinys yra sukurtas taip, kad jis nesuminkštėtų, o taptų ganėtinai kietas“, – teigė „Continental“ atstovas.

Žieminė padanga yra sukurta žiemai, ji pritaikyta naudoti esant žemoms temperatūroms ir turi visiškai kitokius darbinius parametrus.

Jis pateikė pavyzdį, kokių pasekmių galima sulaukti važiuojant 100 km/val. greičiu vidurvasarį autostradoje minkšto mišinio žieminėmis padangomis. Jeigu geromis vasarinėmis padangomis apautas automobilis iki 0 km/val. sustos per 35-40 metrų, tai apautas žieminėmis sustos keliais metrais toliau.


 „Taip, jūs sustosite ir su vienom, ir kitom padangom, bet su minkšto mišinio žieminėmis padangomis jūsų stabdymo kelias bus žymiai ilgesnis. Man net keli centimetrai yra tikrai svarbu, o su žieminėmis, ypač minkšto mišinio padangomis, tas atstumas gali būti skaičiuojamas net metrais, o kai už to metro kitas automobilis, žmogus, žvėris ar pan., tai jūsų laukia skaudžios pasekmės“, – sakė D.Barcys.

Kaip gali pasibaigti kelionė vasarą žieminėmis padangomis, kai stabdymo ir manevringumo savybės prastėja, įsitikino Panevėžio rajone automobilio nesuvaldžiusi vairuotoja.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų