Per avarijas sudaužytais automobiliais bus galima važinėtis, bet frankenšteinų laikai baigėsi

2014-aisiais patvirtinta tvarka, pagal kurią automobiliai būdavo išregistruojami be galimybės grįžti į gatvę, jei draudikai mano, kad po avarijos jų remonuoti neverta, buvo panaikinta. Tokiomis transporto priemonėmis važinėti bus galima, tačiau prieš tai joms teks atlikti techninę ekspertizę. Ar ją bus lengva atlikti ir kiek tai kainuos?
Avarijos vietoje
Avarijos vietoje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Draudikų manymu, automobilio remontuoti neverta tuomet, kai išlaidos siekia 75 proc. rinkos vertės. Tačiau žmonėms sudaryta galimybė rinktis, ką daryti su sudaužytu automobiliu.

Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis GAZAS.LT  teigė, kad ekspertizė privaloma siekiant išsiaiškinti, ar po eismo įvykio automobilis buvo suremontuotas tinkamai.

Galbūt žmogus nuspręs, kad kur kas labiau verta atsisveikinti su automobiliu ir jo nebetvarkyti.

„Pirmiausia po avarijos tokiam automobiliui yra panaikinama techninė apžiūra. Žinoma, savininkas už automobilį gauna išmoką iš draudimo ir tuomet gali spręsti, ar jis nori tą automobilį tvarkyti, ar nenori. Jei žmogus nusprendžia, kad automobilį nori susitvarkyti, jis privalės atlikti detalią ekspertizę ir tik po to vykti atlikti techninės apžiūros. Galbūt žmogus nuspręs, kad kur kas labiau verta atsisveikinti su automobiliu ir jo nebetvarkyti“, – kalbėjo V.Pumputis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje

V.Pumputis pabrėžia, kad techninės ekspertizės metu bus aiškinamasi, ar automobilio kėbulas atitinka geometrinius reikalavimus. Taip pat bus tikrinama, ar sutvarkytos visos saugos sistemos, kurias įdiegė gamintojas.

„Techninė apžiūra ir ekspertizė kartu kainuos 50-100 eurų. Įmonių, kurios gali atlikti techninę ekspertizę, sąrašas skelbiamas Valstybinės kelių transporto inspekcijos internetiniame puslapyje“, – sakė V.Pumputis.

„Tuvlitos“ technikos vadovas Tomas Balčius apie šią tvarką daug pasakyti negalėjo ir konkrečių kainų neįvardijo. Pašnekovas teigė, kad iš Susisiekimo ministerijos jie dar nėra gavę metodikų ir reikalavimų, kuriais vadovaujantis bus vykdoma ekspertizė.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Avarijos vietoje

Pasak V.Pumpučio, ši sistema vairuotojų gąsdinti neturėtų. Šitaip siekiama vairuotojams suteikti pasirinkimo laisvę ir užtikrinti, kad keliuose nepasirodys automobiliai frankenšteinai.

„Ši sistema nėra kažkokia bauginanti. Tiesiog anksčiau nebuvo galimybės į gatvę grįžti sugadintu, bet suremontuotu automobiliu. Dabar, jei automobilis atitiks detalios techninės ekspertizės reikalavimus, juo važinėti bus galima“, – kalbėjo V.Pumputis.

Specialistas neslepia, kad kai kada automobilių po avarijų remontuoti ne tik neapsimoka, bet ir neįmanoma. V.Pumputis nemano, kad atsiradus tokiai galimybei žmonės masiškai puls remontuoti avarijose suniokotus automobilius.

Tokių atvejų gali pasitaikyti nebent tuomet, kai transporto priemonė žmogui yra brangi labiau morališkai nei materialiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų