Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pilaitės „kalnų“ prospektas: kam važiuoti pagal KET, jei antra juosta lygesnė?

Kelių eismo taisyklių abėcėlinis reikalavimas, kurį vairuotojai kartais pamiršta – laikytis dešinės, jei pirmoji eismo juosta laisva. Kitaip tariant, vairuotojai turi palikti antrą juostą laisvą, o važiuoti pirmąja, jei tik leidžia situacija. Tačiau Pilaitės prospektas, kurio rekonstrukcijomis didžiuojasi Vilniaus vadovai, nėra geriausia vieta demonstruoti aukštą vairavimo kultūrą. Ir visai ne todėl, kad jame kaip grybai po lietaus dygsta šviesoforai, stabdantys didįjį srautą ir nervinantys net autobusų keleivius. Nes kitas galvos skausmas – kelininkų supilti nelygumai, kuriuos čiabuviai vadina asfalto kalvomis.
Pilaitės prospekto asfalto danga
Pilaitės prospekto asfalto danga / Žilvino Pekarsko / 15min nuotr.

Pernai lapkritį Pilaitės gyventojų, bandančių pasiekti namus, aistros virė. Iš pradžių dėl išfrezuotų duobių, per kurias reikėjo „laipioti“. Vėliau – dėl supiltų asfalto kalnelių buvusių duobių vietose.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kelio dangos nelygumai Pilaitės prospekte (2017 m. ruduo)
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Kelio dangos nelygumai Pilaitės prospekte (2017 m. ruduo)

Kai kurių eismo dalyvių nuomone, prospektas iki remonto (važiuojant nuo Spaudos rūmų į Pilaitę) buvo patogesnis, nei uždėjus lopus. Skaitytojas Saulius tąkart rėžė tiesiai šviesiai: Pilaitės pr. lopė atgrubnagiai. Štai 2017 m. rudenį filmuotas epizodas:

VIDEO: Skaitytojas įrašė garsą: kaip bilda automobilis, važiuojantis per suremontuotą Pilaitės prospektą

Tačiau Arūnas Visockas, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas, tąkart paaiškino situaciją ir ramino važiuojančius į Pilaitę:

„Vadinamieji „kalneliai“ atsirado dėl to, kad senoje dangoje yra provėžos, o nedideliame plote klojant naują dangą nėra galimybės prisitaikyti prie senos dangos nelygumų taip, kad visi išoriniai kraštai susilygintų su senuoju asfaltu.

Su asfaltbetonio klotuvu padaromas horizontalus lopas per visą provėžos ilgį, o volas tankina tiek išilgai, tiek skersai. Taigi tos vietos, kur yra provėžos, yra lyg „kalnelis“, kuris per keletą savaičių susilygins su esama kelio danga, ir vairuotojai galės vėl džiaugtis atnaujinta ir lygia kelio danga.

Tos vietos, kur yra provėžos, yra lyg „kalnelis“, kuris per keletą savaičių susilygins su esama kelio danga...

Sutvarkius duobes šioje atkarpoje iki pavasario neturėtų atsiverti naujos avarinės duobės, kurios gadina transporto priemones ir kelia pavojų eismo saugumui.

Be to, žiemą nėra gaminamas asfaltbetonis, todėl duobių remontą būtų galima atlikti tik vėlyvą pavasarį.“

VIDEO: Pilaitės prospekto kalneliai po žiemos neišnyko

Asfaltas skyla toliau, kalneliai neišnyko

Vilniaus gatves prižiūri dvi įmonės: „Lemminkainen“ ir „Grinda“. Ši teritorija priklauso „Lemminkainen Lietuva“.

TAIP PAT SKAITYKITE: Nutiesę 1 kilometrą paploninto kelio, kelininkai legaliai pasisavindavo 60 tūkst. eurų

Nuo A.Visocko paaiškinimo prabėgo jau nebe kelios savaitės, o penki mėnesiai. Tačiau banguotas prospektas pats neišsilygino.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Pilaitės prospekto asfalto danga
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Pilaitės prospekto asfalto danga

Skaitytojai nepamiršo departamento vadovo paaiškinimo ir vėl pasiteiravo: tai gal jau metas pranykti Pilaitės pr. kalneliams? Ir gal pakaks švaistyti pinigus, dirbant nekokybiškai?

Gal pakaks švaistyti pinigus, dirbant nekokybiškai?

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento direktoriaus pavaduotojas A.Visockas šįkart atsiuntė tokį atsakymą:

„Kadangi gatvės tvarkymo darbai buvo atliekami vėlų rudenį, esant žemai oro temperatūrai, paklotos naujos dangos išoriniai kraštai nesusilygino su senuoju asfaltu. Esame įpareigoję sostinės gatves tvarkančią bendrovę iki gegužės pabaigos sutvarkyti Pilaitės prospekte atsiradusius trūkumus.

Bendrovė visus trūkumus privalės pašalinti savo lėšomis, Vilniaus miesto savivaldybei tai nieko nekainuos.“

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Pilaitės prospekto asfalto danga
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Pilaitės prospekto asfalto danga

Šviesus rytojus: bus asfaltuojama Taurupės gatvė

Pasak A.Visocko, šiemet planuojama sutvarkyti beveik pustrečio kilometro ilgio Taurupės gatvę (vadinamasis kelias per mišką – red. past.). Sutvarkius dangas atsiras puiki galimybė patekti iš Pilaitės rajono tiesiai į Vakarinį aplinkkelį ties L.Asanavičiūtės gatve Karoliniškėse. Be to, bus tvarkomos ir Zujūnų, Gavaičių gatvės. Per artimiausius dvejus metus planuojama atnaujinti ir Gilužio gatvę, kuri susijungs su Taurupės gatve ir Vakariniu aplinkkeliu.

Įsruties gatvėje planuojama įrengti apie 300 vietų automobilių stovėjimo aikštelę.

TAIP PAT SKAITYKITE: Vyriškas iššūkis: ar įmanoma duobėtomis Vilniaus gatvėmis „drifto“ BMW saugiai vežti kiaušinius?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?