Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pirmasis jauno vairuotojo automobilis: mažas, silpnu varikliu ir toks, kokio nebūtų gaila apgadinti

Jauniems automobilių vairuotojams, ką tik gavusiems vairuotojo pažymėjimą, jokių apribojimų pirmai transporto priemonei nėra. Jei motociklus vairuojantys asmenys pirmiausia turi savo karjerą pradėti nuo negalingų motociklų, tai jaunas automobilio vairuotojas gali iškart sėsti nors ir prie „Lamborghini“ vairo. Kaip ilgai ir toli jis važiuos, čia jau kitas klausimas.
Avarijos vietoje
Avarijos vietoje / vilkmerge.lt nuotr.

Panevėžio darbo rinkos mokymo centro vairavimo mokytojas Kęstutis Pukas tvirtina, kad pirmasis automobilis neturėtų būti itin brangus, naujas ar labai vertingas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Kęstutis Pukas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Kęstutis Pukas

Anot specialisto, pirmieji prie vairo praleisti metai dažnai yra lydimi smulkių incidentų, tad būtų gaila, jei tėvų nupirktas naujas ir prabangus „Mercedes-Benz“ būtų nuolat braukomas automobilių stovėjimo aikštelėse.

„Iš patirties ir praktinės pusės galiu pasakyti, kad reikia pirkti tokį automobilį, kurio būtų negaila sulaužyti. Jis turi būti nebrangus. Juk jauni vairuotojai ir atbulomis stumdamiesi kur nors įvažiuoja, posūkį darydami ko nors nepastebi.

Reikia, kad pirmieji incidentai nebūtų skausmingi piniginei. Tai pagrindinis dalykas, kalbant apie finansinę pusę“, – kalba K.Pukas.

Nereikia galingų automobilių, nors jaunimas ir nori.

Vairavimo mokytojui antrina ir Vairuotojų praktinio mokymo vadovas Vytautas Šakėnas. Jis teigia, kad jauni vairuotojai dažnai nori greitų ir galingų automobilių, nors turėtų pradėti nuo visai kitokių transporto priemonių.

„Pamenu, kai savo dukrai rinkome pirmąją mašiną. Nuvykome į automobilių turgų. Mano tuomet devyniolikmetė dukra tik ir žiūrėjo, kur čia greitesnė, sportiškesnė, gražesnė. Tačiau nupirkome jai dėvėtą, paprastą mašinytę. Ir ką jūs galvojate? Laikoma prie studentų bendrabučio ji greit tapo nubraukyta, aplankstyta. Ir pati buvo kažkur stuktelėjusi.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Konkurso akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Vytautas Šakėnas

Pirmiesiems dvejiems metams tai buvo idealus variantas, o jau po to buvo galima pirkti ir normalesnę. Nereikia galingų automobilių, nors jaunimas ir nori. Ir mano darbo praktikoje yra pavyzdžių, kai turėdami galingus automobilius jauni vairuotojai kaip mat praranda teises.

Štai prieš kurį laiką ateina pas mane jaunuolis, kuris prieš kelis mėnesius baigė pas mus B kategorijos kursus ir jau yra atsiunčiamas į papildomus kursus, nes prarado vairuotojo pažymėjimą.

Aš jo paklausiau, ar nemokėme važinėti pagal taisykles, bet jis atsakė, kad kaltas tėvas, nes nupirko per daug galingą automobilį. Tačiau tame yra teisybės.

Na juk nereikia pirkti tam žalialapiui automobilių su 200 kilovatų galios varikliais. Tegu iš pradžių apsišlifuoja su lėtesniu automobiliu“, – sako V.Šakėnas.

Paklaustas, kuri varančioji ašis yra saugesnė jaunam vairuotojui, V.Šakėnas tvirtino, kad labai daug priklauso nuo paties vairuotojo įgūdžių ir supratimo apie vairavimą.

„Vairavimo mokyklose mokoma su priekine varančiąja ašimi, todėl būtų galima manyti, kad jauni vairuotojai prie tokių labiau pripratę. Tačiau su galine ašimi greičiau galima pajusti slydimą, suprasti, kad kažkas ne taip ir laiku atleisti akceleratorių. Galinė ašis leidžia geriau jausti mašiną, tačiau tam taip pat reikia įgūdžių, kurių jaunas vairuotojas dar pakankamai neturi. Vienintelio teisingo atsakymo čia nėra“, – sakė V.Šakėnas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai