Požiūrį į eismo saugumą pakeitė susidūrimas su paspirtuku

Kaunietė Eglė iki šiol prisimena prieš metus nutikusį incidentą, kai netyčia įžengusią į dviračių taką ją partrenkė elektrinis paspirtukas. Laimei, istorija baigėsi laimingai – sužalojimų pavyko išvengti. Apie tai, ko reikia, kad kelionė paspirtuku, dviračiu ar pėsčiomis būtų ne tik smagi, bet ir saugi, pasakojo Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Žilinskė.
Autoįvykis
Autoįvykis / Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr.

„Man pasisekė, – svarstė kaunietė Eglė, – kad susidūrimas su elektriniu paspirtuku baigėsi laimingai.“

Apie nelaimingą atsitikimą dar kurį laiką priminė koją „papuošusi“ mėlynė ir išgąstis, tačiau rimtesnių sužalojimų išvengti pavyko. 15min paprašė prisiminti pernai vasarą įvykusį incidentą, kai į populiariausia didmiesčio alėja einančią Eglę rėžėsi elektrinis paspirtukas.

„Buvo karšta diena – kaip tik paskutinė darbo diena prieš ilgai lauktas atostogas. Tą dieną dar turėjau sutvarkyti kelis svarbius reikalus. Ejau papietauti į kavinę, bet pamaniau, kad prieš tai paskambinsiu kolegei, su kuria reikėjo aptarti vieną darbą. Vos tik padėjau ragelį ir pasukau galvą į šoną – už kelių žingsnių pamačiau į mane atlekiantį elektrinį paspirtuką“, – kalbėjo ji.

Viskas įvyko taip greitai.

Anot pašnekovės, viskas įvyko taip greitai, kad ji tik parkritusi ant žemės suprato, kas nutiko. Mergina pasakojo, kad sužeidimų išvengė ir paspirtuką vairavęs jaunas vaikinas – krisdamas jis tik šiek tiek nusibrozdino kelius, greitai atsistojo ir pribėgo prie Eglės.

„Mačiau, kad ir jis labai išsigando, bet iškart atsistojo ir prilėkė prie manęs. Padėjo atsikelti, paklausė, kaip jaučiuosi ir atsiprašė. Atsiprašiau ir aš, nes supratau, kad visas mintis sutelkusi į darbą ir artėjančias atostogas visai nepastebėjau, kad įžengiau į dviračiams ir paspirtukams skirtą juostą“, – pasakojo ji ir pridūrė. Pasak pašnekovės, jiems abiems labai pasisekė, kad abu išvengė traumų, nes tokios nelaimės gali turėti ir labai rimtų pasekmių.

„Nuo to laiko, – pridūrė 15min kalbinta mergina, – stengiuosi būti daug atidesnė. Matydama pėsčiuosius ir paspirtukus dažnai šį įvykį prisimenu ir pati ėmiau pastebėti, į ką anksčiau dėmesio visai nekreipdavau, kaip kartais elgiasi neatsakingai tiek pėstieji, tiek ir dviračių ar paspirtukų vairuotojai. Žiūrint iš šono gali atrodyti, kad tokia nedidelė transporto priemonė visai nėra pavojinga, bet savo kailiu patyriau, kad net ir vienas neapdairus žingsnis gali pridaryti nemalonumų.“

VIDEO: Elektrinis paspirtukas: ką reikėtų žinoti, pirmąkart stojant prie vairo?

Policija mato liūdną statistiką

Su tokiomis, o ir dar liūdniau pasibaigusiomis istorijomis policijos pareigūnai susiduria dažnai. 15min kalbinta Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Žilinskė pasakojo, kad skirtingų eismo dalyvių – dviračių ir paspirtukų vairuotojų bei pėsčiųjų – sugyvenimas eisme remiasi bendrąja ir pagrindine eismo dalyvių pareiga – savitarpio pagarba, atsargumu, pakantumu, tolerantiškumu vienas kitam, mandagumu, dėmesingumu.

Svarbiausia kelyje neskubėti ir prisiminti, kad geriau lėčiau ir atsargiau nei turėti ne tik nemalonumų, bet ir rizikuoti savo ar kitų eismo dalyvių sveikata.

Kauno miesto savivaldybės nuotr./Akimirkos iš 613-ojo Kauno gimtadienio
Kauno miesto savivaldybės nuotr./Akimirkos iš 613-ojo Kauno gimtadienio

Anot jos, visų eismo dalyvių elgesio kelyje tvarką reglamentuoja Kelių eismo taisyklės (KET). Ne išimtis ir pėstieji, dviračių vairuotojai bei važiuojantieji elektriniu paspirtuku.

„Vadinasi, – pabrėžė ji, – minėti eismo dalyviai bent jau turėtų pasidomėti, kaip elgtis kelyje, t. y. persiskaityti KET, daugiausiai dėmesio skirti tokiems skyriams kaip „Pėsčiųjų pareigos“, „Reikalavimai dviračių vairuotojams“, „Vairuotojų pareigos pėstiesiems“, „Įspėjamieji signalai“ ir pan. Taip pat susipažinti su kelio ženklais (įspėjamieji, pirmumo, draudžiamieji, nukreipiamieji ir pan.).

Suaugusieji nepilnamečiams privalo rodyti tinkamą pavyzdį, priminti, kad kelyje visi esame atsakingi už savo elgesį.“

D.Žilinskė atkreipė dėmesį, kad elektrinis paspirtukas (galia ne didesnė kaip 1 kW, didžiausiasis projektinis greitis ne didesnis kaip 25 km/val.) yra priskiriamas motorinių dviračių grupei. Kalbant paprastai, šios transporto priemonės vairuotojas turi laikytis tų pačių taisyklių, kokie keliami ir dviračių vairuotojams.

Svarbu nepervertinti savo gebėjimo vairuoti elektrinį paspirtuką.

Be to, anot jos, labai svarbu nepervertinti savo gebėjimo vairuoti elektrinį paspirtuką. Atkreipti dėmesį, kad važiuoti važiuojamąja kelio dalimi elektriniu paspirtuku leidžiama ne jaunesniems kaip 14 metų asmenims. „Išklausiusiems nustatytą mokymo kursą ir turintiems mokyklos išduotą pažymėjimą – ne jaunesniems kaip 12 metų asmenims. Prižiūrint suaugusiajam, važiuoti važiuojamąja kelio dalimi leidžiama ne jaunesniems kaip 8 metų asmenims. Gyvenamojoje zonoje elektrinių paspirtukų vairuotojų amžius neribojamas“, – paaiškino pašnekovė.

Kaip pastebi 15min kalbinta D.Žilinskė, tarp dažniausiai pasitaikančių dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojų daromų pažeidimų pasitaiko važiavimas per pėsčiųjų perėją nenulipus nuo transporto priemonės; įspėjamojo signalo nerodymas ranka. Neretai pastebimas nedrausmingas važiavimas pėsčiųjų bei dviračių taku, šaligatviu, kur dviračio ir elektrinio paspirtuko vairuotojai privalo duoti kelią pėstiesiems, netrukdyti jiems, nekelti pavojaus.

Netoleruotinas veiksmas, kai suaugusysis vežasi elektriniu paspirtuku vaiką.

Tarp kitų dažniausių pažeidimų – eismo reguliavimo signalų nepaisymas bei pirmenybės taisyklių nesilaikymas išvažiuojant iš šalutinio kelio (pvz., kiemo, teritorijos), sukant į kairę.

Ji taip pat atkreipė dėmesį į neatsargų nepilnamečių elgesį kelyje bei ryškiaspalvių liemenių su šviesą atspindinčiais elementais nedėvėjimą.

„Kartu nereti atvejai – suaugusiųjų atsainus požiūris, kai elektriniu paspirtuku leidžiama važiuoti vaikams, nors pagal amžių jie to daryti negali. Be to, kitas netoleruotinas veiksmas, kai suaugusysis vežasi elektriniu paspirtuku vaiką, ar dviese elektriniu paspirtuku važiuoja paaugliai – tai daryti griežtai draudžiama. Elektriniu paspirtuku gali važiuoti tik vienas asmuo“, – teigė D.Žilinskė.

Kaip turėtų elgtis dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai vietose, kur yra daug pėsčiųjų?

Anot pašnekovės, svarbiausia – ant pečių turėti protingą galvą ir laikytis visų būtinų atsargumo priemonių: važiuoti tik saugiu greičiu, laikytis saugaus atstumo iki pėsčiojo; įvertinti savo gebėjimą vairuoti dviratį ar elektrinį paspirtuką.


Brangink gyvybę. Gerbk kitus kelyje

Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų