„Nors KET aiškiai nurodyta, jog sustojimas ar stovėjimas prie geltonos linijos yra draudžiamas, už jo nepaisymą gresia baudos nuo 30 iki 90 eurų ar net automobilio nutempimas, vairuotojai į tai didelio dėmesio nekreipia. Dažnai vairuotojai net ir užfiksavus pažeidimą mėgina ginčytis, kad paliktas automobilis tikrai niekam netrukdo. Tačiau būkime atviri – tos linijos tikrai sugalvotos ne šiaip sau ir nupieštos ne dėl to, kad yra geltonos spalvos dažų perteklius“, – sako BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Pasak jo, itin sudėtinga situacija – daugiabučių kiemuose bei gatvėse aplink juos. Taip pat prie mažų, tankiai apgyvendintose teritorijose įsikūrusių prekybos centrų. Dėl geltonų linijų, skirtų palikti vietas parduotuves aptarnaujančiam transportui, kyla ne tik smulkūs eismo įvykiai, bet ir konfliktai, apie kuriuos draudimo bendrovėms nepranešama.
„Labai gaila, bet geltonų linijų ypač nepaiso daugiabučių gyventojai. Čia situacija, ypač didmiesčiuose, ir taip sudėtinga, o ir vairuotojai tradiciškai stengiasi automobilius bet kokia kaina pasistatyti vos ne po langais, kur papuola, kad tik nereikėtų kelių metrų paeiti. Kai nepaisoma geltonųjų linijų, tai ir įvažiavimai į kiemą taip gali būti užblokuojami, apsunkinamas manevravimas. Centre, prie visuomeninių pastatų, kiek labiau atsižvelgiama į ženklinimą, bet prie daugiabučių vyrauja chaosas, kartais tampantis ir eismo įvykių ar konfliktų priežastimi“, – įsitikinęs specialistas.
KET nurodoma, kad palikti automobilį prie geltonos linijos draudžiama, nes jos žymi vietas, kur sustojus arba palikus stovėti automobilį gali būti sukeltas pavojus eismo saugumui.
„Atkreipkite dėmesį, kur tos linijos braižomos. Dažniausiai tai vietos, kur palikus automobilį bus apribojamas matomumas kitiems eismo dalyviams, kils padidintas pavojus nepastebėti pėsčiųjų, bus apsunkintas eismas. Taip pat toks ženklinimas pasitelkiamas norint aiškiai identifikuoti vietas, kuriose esant reikalui turėtų sustoti specialusis transportas – pradedant šiukšliavežėmis ir baigiant gaisrinės ekipažais“, – pagrindines ženklinimo priežastis vardija A.Žiukelis.
Specialisto teigimu, kartais ginčytinos situacijos tarp vairuotojų ir pareigūnų kyla dėl to, kad geltona linija būna neva nepastebima, nusitrynusi. Tačiau tai greičiausiai reiškia, kad tiesiog nepastebėjote ir kartu su kelio ženklinimu naudojamo sustojimą draudžiančio kelio ženklo.
„Šiais laikais ženklinimui naudojamos kokybiškos medžiagos, taip pat žymėjimas atnaujinamas pakankamai dažnai, tad jei ir yra nusitrynusių vietų, jų nėra labai daug. Kitas dalykas – šis žymėjimas dažniausiai naudojamas kartu su kelio ženklais, taigi nusitrynusi spalva retai kada gali būti pasiteisinimas“, – aiškina specialistas.
Pasak A.Žiukelio, tai, kad tokie pažeidimai dažnai laikomi mažareikšmiais, rodo ne tik vairavimo kultūros stoką, bet ir atspindi specifinį nuolat skubančio vairuotojo mentalitetą.
„Daugelis vairuotojų, palikdami automobilį neleistinoje vietoje, save ramina tuo, kad labai skuba ir kad stabtelėjo „tik trumpam“. Dažnu atveju dar ir avarinį signalą įjungia. O tai rodo, kad iš tiesų žmogus supranta, jog daro pažeidimą, bet jo tiesiog nesureikšmina. Tačiau būtina suprasti, kad kelyje ir „trumpam“ stabtelėjus galima sukelti pavojų eismo saugumui. Todėl rizikuoti tikrai neverta“, – įsitikinęs BTA atstovas.