Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Regitra“ – apie pradedančiųjų vairuotojų iššūkius

Pajudėjimas iš vietos įkalnėje ar važiavimas atbulinės eigos pavara neretai kelia stresą pradedantiesiems vairuotojams, kurie dar neturi pakankamų įgūdžių. Pirmuoju atveju yra didelė tikimybė užgesti ir pariedėti atgal, o antruoju – dėl riboto matomumo manevravimas tampa gerokai sudėtingesnis.
Važiavimas į kalną
Važiavimas į kalną / Regitros nuotr.

Važiavimas įkalne

Važiavimo įkalne savo kasdienybėje neišvengia nei vienas vairuotojas. Nors tai ir skamba ganėtinai paprastai, daugelis nepatyrusių vairuotojų baiminasi suklysti.

„Pradedantiesiems vairuotojams pakankamai didelis iššūkis yra pajudėti iš vietos įkalnėje. Šioje situacijoje ypač svarbu neleisti automobiliui per daug pariedėti atgal. Siekiant to išvengti, geriausia pasinaudoti stovėjimo stabdžiu. Pastaruoju metu gamintojai diegia įvairias elektronines pagalbos vairuotojui sistemas. Viena jų – neleidžia automobiliui riedėti atgal ir taip ženkliai palengvina užduotį vairuotojui“, – sako „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Jei šis manevras atliekamas kelkraštyje, taip pat labai svarbu netrukdyti bei „neužkišti“ kelio kitiems eismo dalyviams. Prieš pradedant važiuoti, apsidairykite, įjunkite posūkio signalą ir prireikus praleiskite kitas transporto priemones.

Važiavimas atbulinės eigos pavara

Ekspertų teigimu, daugelis kritinių situacijų kelyje kyla, jog nepakankamai galvojame apie kitus eismo dalyvius. Važiavimas atbuline pavara reikalauja apmąstyti ir įvertinti, kaip mano elgesį traktuos kiti vairuotojai.

„Kelyje mes nesitikime, kad automobilis važiuos atbulas, nes tai yra netipiška judėjimo kryptis. Todėl svarbu judriame sraute nejudėti atbuline eiga, nes kiti vairuotojai, net ir degant galinių žibintų šviesoms, gali nesuvokti, kad mūsų automobilis juda, ir tinkamai neįvertins atstumo. Nusprendus važiuoti atbuline pavara, reikia ne tik nuolatos dairytis, bet ir stengtis iš kitų vairuotojų elgesio suvokti, ar jie teisingai įvertino mūsų atliekamą manevrą“, – sako Vytauto Didžiojo universiteto Psichologijos katedros docentė dr. Laura Šeibokaitė.

Siekiant išvengti nesusipratimų, prieš pradedant važiuoti atbulinės eigos pavara, vairas turi būti ištiesintas – taip manevrą pradėsite neutralioje pozicijoje ir nereikės staigiai reaguoti bei taisyti esamos padėties. Jau pradėjus važiuoti, vairuotojas gali pasisukti per liemenį ir vairą laikyti kaire ranka, o dešine kur nors atsiremti. Svarbiausia – nepamiršti nuolatos dairytis ir stebėti aplinką.

„Važiuojant atbuline eiga reikia pasirinkti tinkamą greitį – jis turi būti nedidelis. Taip pat būtina efektyviai žvalgytis ir gebėti išlaikyti automobilį norimoje trajektorijoje. Svarbu žinoti, kad važiuojant atbuline eiga automobilis žymiai jautriau reaguoja net ir į menkus vairo pasukimus, todėl venkite staigių judesių vairu – sukite jį švelniai, atsižvelgdami į pageidaujamą važiavimo trajektoriją“, – teigia S. Šuminas.

Kiekvieną antradienį „Regitros“ Youtube bei Facebook paskyrose pasirodo po vieną vaizdo klipą apie pageidaujamą vairuotojų elgesį prie vairo. Tai tarsi nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Tai jau šešioliktasis siužetas, kuris skirtas įlipimui ir išlipimui, važiavimui įkalne ir atbulinės eigos pavara.

VIDEO: REGITRA. Įlipimas ir išlipimas, važiavimas įkalne ir atbuline eiga

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos