„Regitra“: kartais aklas Kelių eismo taisyklių laikymasis nebūtinai yra geriausias sprendimas

Kad vairuotojas saugiai ir tinkamai važinėtų gatvėmis, jis turi gebėti įvertinti eismo situaciją bei nuspėti galimas pasekmes. Prieš išvažiuojant į eismą, svarbiausia įsisąmoninti, jog kiti vairuotojai gali klysti ir daryti klaidų. Taigi asmuo, dalyvaujantis viešajame eisme, turi nuolat stebėti aplinką ir būti pasirengęs netikėtumams.
Stabdymas, manevravimas
Stabdymas, manevravimas / Regitros stopkadras

Siekiant spėti tinkamai įvertinti situaciją, rekomenduojama pasirinkti tokį važiavimo greitį, kad reikėtų kuo mažiau stabdyti. Jeigu matote, kad prieš jus važiuojantis automobilis ketina sukti į kairę, geriausiai būtų sumažinti greitį ir jį tiesiog apvažiuoti, kad nereikėtų sustoti. Taip saugiau ir pagerinamas transporto srautas.

Vairuotojas turi būti labai atidus, kad tikėtini kelių eismo pokyčiai nenustebintų ir nepriverstų staigiai stabdyti ar keisti važiavimo krypties. Jeigu neišvengiamai tenka sustoti, iš anksto įspėkite apie savo ketinimus iš paskos važiuojančius vairuotojus atitinkamais šviesos signalais.

Luko Balandžio / 15min nuotr./„Regitros“ direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas
Luko Balandžio / 15min nuotr./„Regitros“ direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas

„Vairavimas, pirmiausiai, yra kitų eismo dalyvių elgesio nuspėjimas ir važiavimas taip, kad kiti suprastų tave. Aklas Kelių eismo taisyklių laikymasis nebūtinai yra pats geriausias sprendimas. Pavyzdžiui, nereikėtų piktnaudžiauti pirmumo teise, juk kartais geriau duoti kelią automobiliui, važiuojančiam iš šalutinio kelio vien tam, kad abu išvengtumėte nemalonumų“, – teigia „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.

Pradedantiesiems vairuotojams ypač svarbu suvokti, kad viešajame eisme dalyvauja ne tik automobilių vairuotojai, bet taip pat ir motociklininkai, dviratininkai bei pėstieji. Jie visi yra vienas nuo kito priklausomi bei privalo paisyti ir stebėti vienas kito elgesį. Net jeigu vienas iš eismo dalyvių pasielgė netinkamai, kiti turėtų išlikti ramūs ir tiesiog prisitaikyti prie esamos situacijos taip, kad nekiltų chaoso.

Moksliniai tyrimai atskleidžia, kad apie 34 proc. eismo įvykių įvyksta dėl to, jog vairuotojai, dalyvaudami eismo sraute, dar užsiima ir kitomis pašalinėmis veiklomis. Todėl, pirmiausia tinkamam situacijos įvertinimui eismo sraute yra būtinas maksimalus vairuotojo dėmesingumas ir susitelkimas į eismo srautą, o tai yra nesuderinama su tokiomis pašalinėmis veiklomis, tokiomis kaip mobiliojo telefono naudojimas ar kt.

Kaip kelyje vertinti situaciją

„Vertinant įvairias vairavimo situacijas labai svarbu skirti laiko pavojaus suvokimui, nes tai padeda suplanuoti savo veiksmų seką vairuojant ir išvengti susidūrimo su identifikuotu pavojumi. Taip pat būtina nepamiršti, kad kiekvienas eisme dalyvaujantis vairuotojas yra atsakingas už tai, kad jo veiksmai būtų suprantami paskui jį važiuojantiems vairuotojams“, – sako VDU Psichologijos klinikos psichologė Justina Slavinskienė.

Kiekvieną antradienį „Regitros“ Youtube bei Facebook paskyrose pasirodo po vieną vaizdo klipą apie pageidaujamą vairuotojų elgesį prie vairo. Tai tarsi nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

VIDEO: REGITRA. Eismo situacijos įvertinimas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos