Atidaryta pirmoji saugaus eismo klasė
Saugaus eismo diena pradėta švęsti Kauno miesto savivaldybėje ketvirtaklasiams surengtame protų mūšyje „Saugus, kai žinau“, o Kaunakiemio g. 5-ajame name, „Vilko kartodrome“, atidaryta pirmoji Kauno apskrityje „Saugaus eismo klasė“, kurioje vaikai gali pasijusti tikrų tikriausiais eismo dalyviais.
Šančių mokinukai kartingų erdvėje sėdo į elektromobilius, praktiškai mokėsi važiuoti ir eiti per sankryžas.
Pirmojoje pamokoje mokėsi Šančių lopšelio darželio priešmokyklinės grupės vaikai. Su jais pabendrauti atvyko Kauno saugaus eismo mokyklėlės mecenatai – komandos „BMWracing.lt” lenktynininkai Mindaugas Varža ir Gediminas Vilimas.
Pamokoje taip pat dalyvavo Saugaus eismo klasės kuratorė, Kauno apskrities VPK KPV Tarnybos organizavimo skyriaus specialistė Rasita Henriot ir l.e.p. Tarnybos organizavimo skyriaus viršininkė Greta Ševiakovienė. Pareigūnės supažindino vaikus su aktualiausiomis jiems kelių eismo taisyklėmis, rodė prevencinio pobūdžio video įrašus.
Po teorinės dalies Šančių mokinukai kartingų erdvėje sėdo į elektromobilius, praktiškai mokėsi važiuoti ir eiti per sankryžas.
1 450 eurų paramą „BMWracing.lt“ komanda skyrė būtent eismo saugumo didinimui gimtojo Kauno apskrityje. Už dovanotą sumą policija įsigijo mobilią Saugaus eismo klasės įrangą ir galės saugaus eismo pamokas organizuoti įvairiose Kauno apskrities vietose.
Įrengs dešimt „inkilų“
Po pirmosios saugaus eismo klasės atidarymo, Kauno miesto savivaldybėje surengta spaudos konferencija, kurioje Eismo saugumo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis pristatė, kokios saugumo priemonės netrukus bus įrengtos Kauno mieste. Kalbėta apie greičio matuoklius, išmaniąją pėsčiųjų perėją Kovo 11-osios gatvėje.
Nors stacionarūs greičio matavimo prietaisai buvo planuoti dar prie senosios valdžios (290 tūkst. eurų buvo numatyti trisdešimčiai naujų greičio matuoklių įsigyti), tačiau pirminio projekto buvo atsisakyta.
R.Mikaitis informavo, jog Kauno miesto saugaus eismo komisija pagaliau patvirtino ilgai lauktų stacionarių greičio radarų vietas mieste, taip pat pažadėjo, kad šie nauji įrenginiai miesto gatvėse atsiras dar šiais metais.
Iš viso pavojingiausiose eismo saugumui vietose, kur dažniausiai vairuotojai viršija greitį, numatyta įrengti dešimt vietų, kur išdygs greičio radarams skirti „inkilai“. Iš pradžių bus įsigyti penki matavimo prietaisai, kurių vieta bus keičiama, tad vairuotojai realiai nežinos, kuris greičio matavimo „inkilas“ yra aktyvus, o kuris ne.
Greičio radarai stovės: Savanorių pr. įkalnėje, Europos pr. nuokalnėje, Nuokalnės g., Tunelio g., Baltų pr., Karaliaus Mindaugo pr., R.Kalantos g. bei Jonavos g., vietoje, kur šiemet jau buvo partrenktas žmogus.
Artimiausiu metu bus vykdomi viešieji konkursai. Manoma, jog greičio matuokliai atsieis apie 400 tūkst. eurų.
Visoms numatytoms, ir gal net daugiau, saugumo priemonėms įrengti skirta 3,5 mln. eurų.
Šiuo metu mieste veikia vienintelis greičio matuoklis. Pažeidėjus jis fiksuoja Taikos pr. bei Pašilės g. sankryžoje. Savivaldybei jo priežiūra kasmet atsieina apie 8-10 tūkst. eurų.
Bendradarbiaudamos kartu tiek Kauno rajono, tiek Kauno miesto savivaldybės žada įsigyti ir vieną mobilų radarą, kurį naudotų policijos patruliai.
Egzistuoja 66 juodos dėmės
„Kaune turime 66 juodas dėmes. 36 jų – sankryžose. 14 juodųjų dėmių jau yra likviduota. Šiemet žadame pašalinti jų 39“, – teigė R.Mikaitis.
Viena pavojingiausių – Jonavos g. Ją dažnai kerta dviratininkai, kurių skaičius pavasarį padaugėja ženkliai. Šios gatvės nereguliuojamose sankryžose dažnai dirba policijos pareigūnai. Didžiausia juodųjų dėmių koncentracija – Savanorių pr. ir Kovo 11-osios gatvėje.
Anot R.Mikaičio, daugiausiai modernių šviesoforų bus įrengta Raudondvario plento sankryžose.
Kryptinis apšvietimas bus įrengtas trisdešimtyje pėsčiųjų perėjų mieste.
„Visoms numatytoms, ir gal net daugiau, saugumo priemonėms įrengti skirta 3,5 mln. eurų. Visi darbai turėtų būti baigti šiemet“, – patikino R.Mikaitis.
Kovo 11-osios gatvėje, pasinaudojant Norvegijos patirtimi, bus įrengtos devynios išmaniosios pėsčiųjų perėjos. Ant kelio dangos, priartėjus pėsčiajam, įsižiebs LED lemputės.
Pagerėjus orams, padaugėja avarijų
Kauno apskrities VPK Kelių policijos valdybos viršininkas Danas Česnauskas taip pat apžvelgė saugaus eismo situaciją Kauno mieste. Anot jo, saugaus eismo diena minima dešimtą kartą.
„Pagerėjus orams, eismo įvykių skaičius išauga. Dėl per didelio greičio viršijimo, atsipalaidavimo, avarijų ima daugėti nuo balandžio 5 d. Šiemet jau žuvo du eismo dalyviai (pernai – vienas). Sužalotų šiemet – 104. Lyginant su pernai metais, žuvusiųjų mažiau, sužeistųjų – daugiau. Priežastis – pagerėjusi kelio danga mieste. Dėl to dažniau viršijamas greitis“, – teigė D.Česnauskas.
Konferencijoje dalyvavo ir Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos atstovas, patikinęs, jog pernai gaisrininkai dalyvavo 36-iuose eismo įvykiuose, kuriuose buvo prispausti žmonės.
Inscenizavo nelaimę
Vidurdienį pačiame miesto centre, Laisvės alėjoje, surengtas neeilinis reginys – gelbėjimo operacijos inscenizavimas.
Šalia kavinės „Miesto sodas“ iš tikro sumaitoto automobilio priešgaisrinės tarnybos darbuotojai traukė nukentėjusįjį, greitosios pagalbos paramedikai gaivino jį, o policijos pareigūnai užtikrino visų įvykyje dalyvaujančiųjų saugumą.
Neiškart supratę, kas vyksta, praeiviai stebėjosi, kaip galėjo įvykti avarija Laisvės al., tokioje vietoje.
Visi norintys galėjo išbandyti saugos diržų įrenginį.
Ten pat vaikai galėjo išbandyti save figūriniame dviračių vairavime.