„Šis konkursas, visų pirma, siekia rasti patį geriausią vairuotoją – tą, kuris turi puikią reakciją, gali gaivinti žmogų, išmano kelių eismo taisykles, moka vairuoti įvairiomis sąlygomis, atpažįsta automobilio detales ir sugeba jas pakeisti. Tačiau jis atlieka ir didelę socialinę misiją – kiekvienas iš kelių šimtų vairuotojų, kasmet išbandančių savo jėgas konkurse, tampa geresniu eismo dalyviu. Jie pasikartoja KET, praktikuojasi vairavimo įgūdžių rungtyse, gauna naujų žinių iš įvairių sričių specialistų ir jas taiko kasdienybėje“, – teigia konkursą organizuojančio Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.
Atrankos etapai slidžių dangų autodromuose
2018-ųjų konkursas, kaip ir anksčiau, suskirstytas į tris dalis. Pirmoji – internetinė registracija. Čia vairuotojams reikia atsakyti į kelis klausimus iš įvairių su automobiliais ir eismu susijusių sričių ir pasirinkti „gyvo“ atrankos etapo datą. Jeigu dalyvis atsakė į klausimus teisingai, per kelias dienas sulauks patvirtinimo el. paštu ir oficialaus pakvietimo į etapą.
Antroji dalis – atrankos etapai, kur vairuotojai rungiasi teorijos bei praktikos rungtyse. Jie turi atsakyti į klausimus iš įvairiausių tematikų: Kelių eismo taisyklių, eismo, automobilių, transporto rinkos ir t. t. Praktiniame važiavime lauks dvi vairavimo įgūdžių trasos, kurias reikės įveikti su „Suzuki Swift“ automobiliais. Kiekviename atrankos etape dalyvių lauks ir papildoma „Blue Print“ automobilių detalių atpažinimo rungtis.
Šiemet atrankos etapai bus trys: rugsėjo 8 d. Klaipėdos Ernesto Galvanausko profesinio mokymo autodrome, rugsėjo 15 d. Panevėžio darbo rinkos mokymo centro (DRMC) autodrome ir rugsėjo 22 d. – Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome.
Trečioji konkurso dalis – finalas, šiemet jis vyks rugsėjo 23 d. Šiaulių DRMC autodrome. Į jį patenka geriausiai atrankos etapuose pasirodę dalyviai. Čia jie bando savo jėgas daugybėje rungčių: tai ir KET bilietų sprendimas, ir slalomas, ir bekelės ruožas, ir automobilio detalės keitimas, ir įvairių dalių atpažinimas, žmogaus gaivinimas ir t. t. Geriausiai visas rungtis įveikęs eismo dalyvis gauna apdovanojimą ir teisę iki kito konkurso vadintis geriausiu Lietuvos vairuotoju.
„Kiekvienas vairuotojas po konkurso suvokia, kiek daug jis dar nežino ir nemoka. Dėl to kelyje jis elgiasi atsargiau – sumažina greitį, nes konkurso rungtyse supranta, kad važiuodamas 60 km/val. jis nesugeba tobulai valdyti automobilio, o ką jau kalbėti apie dvigubai didesnį greitį“, – teigia konkurso organizatorius.
Nauja įskaita – jauniausiems eismo dalyviams
„Geriausias Lietuvos vairuotojas 2018“ konkurse bus vedamos trys įskaitos. Viena – bendra, kurioje nugalės geriausiai visas užduotis įveikęs vairuotojas. Kita – speciali moterų įskaita, trečioji – iki 2 metų B kategorijos vairavimo stažą turinčių vairuotojų.
„Lietuvoje yra per milijoną vairuotojo pažymėjimą turinčių žmonių, norime kuo daugiau jų pakviesti į konkursą, išbandyti naujausius automobilių modelius, varžytis figūrinio vairavimo rungtyse ir laimėti vertingus prizus. Todėl šiais metais rengiame specialią įskaitą mažai patirties turintiems eismo dalyviams. Bendrojoje įskaitoje taip pat bus pokyčių – konkurse anksčiau nugalėjusiems žmonėms tokį pasiekimą pakartoti bus sunkiau“, – sako V.Valiukevičius.
Dalyvių registracijos apribojimai yra tik du: jie privalo turėti Lietuvoje galiojantį B kategorijos vairuotojo pažymėjimą ir suprasti lietuviškai, kadangi daugelis teorijos užduočių bus šia kalba.
Šių metų konkurse, be gausybės partnerių prizų – pavyzdžiui, dėžių „Volfas Engelman“ nealkoholinio alaus – nugalėtojo lauks ir neeilinis pagrindinis apdovanojimas. Tai – starto komplektas „viskas įskaičiuota“ 2019 m. tarptautinėse automobilių sporto varžybose „Press ralis“. Konkurso nugalėtojui bus kompensuotas startinis mokestis, suteiktas „Suzuki“ automobilis, „Neste“ degalų kuponas ir visos kitos dalyvavimui varžybose būtinos išlaidos. Numatoma tokio prizo vertė – 2 000 eurų.