Rugsėjį eismo dalyvių laukia nauji ir jau pamiršti pavojai

Rugsėjis didžiuosiuose Lietuvos miestuose yra nervingas mėnuo. Rudens pradžioje gatvės prisipildo automobilių, o šaligatviai – pėsčiųjų, žmonės grįžta iš atostogų, vaikai pradeda eiti į mokyklą, o studentai – lankyti paskaitas.
Perėja
Perėja / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Be viso to, rudenį trumpėja dienos, dažniau lyja – tai turi įtakos matomumui kelyje, ypač naktį. Per vasarą atsiranda nemažai naujų, patirties neturinčių vairuotojų, o rudenį daug tokių atvyksta į didžiuosius miestus studijuoti – iš mažų miestelių atvykusiems žmonėms reikia laiko adaptacijai prie didesnio eismo srauto.

Vasarą žmonės daugiau keliauja automobiliais, tačiau ir rudenį išvykų nemažėja – intensyvėja grybavimo, uogavimo sezonas, dažniau važiuojama į užmiestyje esančias sodybas.

Eismo dalyvių klaidos

Vairuotojų atidumo rugsėjį laukia didesni iššūkiai nei vasarą, tačiau ekstremalaus ir saugaus vairavimo treneris Artūras Pakėnas priduria, jog ir pėstieji dažnai daro klaidų.

Neretai pėstieji žino tik vieną – automobilis turi juos praleisti. Jie nepagalvoja, ar automobilis turi galimybę juos praleisti

Jo nuomone, didžiausia tiek pėsčiųjų, tiek vairuotojų klaida – netinkamai įvertintos automobilio galimybės.

„Neretai pėstieji žino tik vieną – automobilis turi juos praleisti. Jie nepagalvoja, ar automobilis turi galimybę juos praleisti. Čia didesnė atsakomybė tenka vairuotojams – jie patys turi suprasti pėsčiųjų trūkumus ir atsižvelgti į tai pasirenkant saugų greitį prieš perėjas“, – teigė A.Pakėnas.

Treneris išskyrė ir atšvaitų naudojimą – jo nuomone, saugaus eismo propaguotojams reikėtų akcentuoti jų naudojimą ne tik užmiestyje, bet ir mieste. Dabar neretai galvojama, kad atšvaitai reikalingi tik naktį užmiesčio keliuose.

„Pėstieji galėtų dažniau naudoti atšvaitus – net mieste temstant ar lyjant. Tuo metu jų nesimato“, – sakė vairuotojas.

Papildomos informacijos nebus per daug

Jis pridūrė, kad geresniam eismo dalyvių supratimui apie automobilio galimybes praverstų vaizdo siužetai, kuriuose jos demonstruojamos. Pavyzdžiui – skirtumas tarp sustojimo esant šlapiam, sausam ir snieguotam asfaltui. Tada ne tik pėstieji geriau supras vairuotojus, bet ir patys automobilių savininkai geriau supras transporto priemonių galimybes.

A.Pakėnas išskyrė kitą aktualią problemą – dauguma žmonių supratimą apie automobilių galimybes ir eismą gauna tik vairavimo mokykloje. Vairuotojo pažymėjimą turintys žmonės turi supratimą apie eismą, tačiau jiems nepakenktų pasitobulinti. Ką jau kalbėti apie jaunesnius, aštuoniolikos metų neturinčius moksleivius.

„Manau, kad turėtų būti daugiau saugaus eismo pamokų – specialistų tam pakanka, vairavimo teorijos dėstytojų yra visuose miesteliuose. Tik reikia tinkamų programų, adaptuotų pėstiesiems, dviratininkams ir motorolerių vairuotojams“, – pasakojo treneris.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų