Situacija, sukėlusi 15min skaitytojų įtūžį, nufilmuota Kaune. Tąkart „Toyota Previa“ vairuotojas visomis išgalėmis stengėsi apvažiuoti „Regitros“ automobilį su egzaminuojamu būsimu vairuotoju.
„Aš tai vertinčiau kaip bandymą sukirsti egzaminuojamąjį“, – chuliganišką „Previa“ vairuotojo elgesį įvertino skaitytojas.
Ne gąsdina, o juokina
Olga Židovlenkova, VšĮ „Amplius LT“ vairavimo mokyklos instruktorė, vertindama skaitytojo užfiksuotą medžiagą tikino, kad vargu ar agresyvūs „Toyota“ vairuotojo veiksmai gali būti laikomi bandymu sugadinti vairavimo egzaminą. Pasak jos, važiuodamas iš galo automobilio vairuotojas niekaip negalėjo matyti, kad priešais jį – automobilis, kuriame vyksta egzaminas, o tik ant jo esantį „klevo lapą“.
Antra vertus, kalbėjo instruktorė, vienoks elgesys yra su mokomaisiais arba „Regitros“ ženkliukais nuklijuotais automobiliais, kitoks – su jaunų vairuotojų valdomomis transporto priemonėmis, pažymėtomis „klevais“.
„Dar labai daug yra vairuotojų, kurie stengiasi neįleisti jauno vairuotojo prieš save. Esą jie pravažiuos, o po jų jau gali važiuoti visi, kas tik nori“, – apibūdino pašnekovė.
Eismo kultūros Lietuvos keliuose ji nėra linkusi vadinti tragiška, ypač dabar, kai po žiemos nušvito saulė. Anot O.Židovlenkovos, atrodo, kad vairuotojai net mažiau skubantys ir pakantesni. Visgi jei kelyje atsiranda besielgiančių chuliganiškai, vairavimo instruktorė sako, kad būsimi vairuotojai neišsigąsta, nesutrinka, o kartais net ir pajuokauja, jog tokie „Regitroje“ praktinio vairavimo egzamino neišlaikytų.
Tokie atvejai pavieniai
Saulius Šuminas, „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, neneigia, kad pavienių atvejų, kai aplinkiniai egzaminuojamam vairuotojui nėra pakantūs, pasitaiko, visgi jie – labiau išimtis nei taisyklė.
„Dauguma vairuotojų apskritai nesureikšmina fakto, kad greta jų važiuoja „Regitros“ automobilis. Tačiau yra ir kitokių situacijų. Pavyzdžiui, jei egzaminuojamasis užtrunka įvažiuodamas į sankryžą, jam kitas vairuotojas pasignalizuoja tarsi sakydamas, kad jis turėtų priimti greitesnį sprendimą. Dar kita situacija – bandoma kuo greičiau aplenkti „Regitros“ automobilį. Bet tai tik pavieniai atvejai“, – akcentuoja S.Šuminas.
Jo žodžiais, kelyje pastebima ir teigiamų tendencijų. Pavyzdžiui, vairuotojai, atpažinę „Regitros“ automobilį, elgiasi supratingiau, pavyzdžiui, leidžia egzaminuojamajam lengvai įsilieti į eismo srautą arba sustoja praleisti sankryžoje.
Patikrina, kaip pasirengęs vairuotojas
S.Šuminas akcentavo, kad vienas svarbiausių „Regitros“ tikslų – užtikrinti, kad į eismą patektų tik tam tinkamai pasiruošę vairuotojai, tad praktikos egzamine jie turi pademonstruoti ir tinkamą elgesį, ir pakankamus įgūdžius, ir įrodyti, kad gali būti eismo dalyviais nekeldami pavojaus aplinkiniams.
„Atsižvelgiant į tai, egzamine vertinama, kaip būsimas vairuotojas priima reikalingus sprendimus ir geba reaguoti į netikėtai iškilusias situacijas. O jų būna įvairiausių: tenka reaguoti ne tik į kitų vairuotojų, bet ir pažeidžiamiausių eismo dalyvių – pėsčiųjų – klaidas bei stengtis išvengti susidūrimo. Įsivaizduokime situaciją, kai automobilis rikiuojasi ir „užkiša“ kelią egzaminą laikančiam vairuotojui. Tokiu atveju yra vertinama, ar egzaminuojamasis ėmėsi reikiamų veiksmų ir, pavyzdžiui, pristabdė“, – aiškino specialistas.
Jis pabrėžė, kad egzaminuotojas laukia iki paskutinio momento, kol egzaminą laikantis vairuotojas priims tinkamą sprendimą esamoje situacijoje. Ir į automobilio valdymą įsikiša bei stabdžio pedalą spaudžia tik tada, kai nebelieka pasirinkimo ir siekiama išvengti eismo įvykio.