Paruošti automobilį žiemai reikia atsakingai
Nors dažniausiai automobilio paruošimas žiemai siejamas su vasarinių padangų keitimu žieminėmis, visgi vairavimo mokyklos „Autologija“ vadovas Kastytis Povilaitis teigia, kad ne mažiau yra svarbūs ir kiti aspektai.
„Vairuotojai žiemą vairuoja itin apsunkintomis sąlygomis – didžiąją paros dalį yra tamsu, o matomumą sunkina ne tik atšvaitų nedėvintys pėstieji, bet ir gausūs krituliai. Todėl labai svarbu artėjant žiemai pasikeisti tiek priekinio, tiek galinio automobilio lango valytuvus. Juos įsigydami vairuotojai dažnai taupo ir renkasi ne tokius kokybiškus. Tačiau naujų valytuvų sumontavimas nėra tik formalumas – būtent gerai prie langų priglundantys valytuvai užtikrina puikų matomumą ir leidžia laiku pamatyti kliūtis kelyje“, – teigia vairavimo ekspertas.
Ruošiant automobilį žiemai K. Povilaitis ragina skirti dėmesį žibintų kokybei. Pasak jo, žibintai tinkamai savo funkciją gali atlikti tada, kai yra skaidrūs, švarūs, atidžiai sureguliuoti ir reguliariai valomi nuo druskų.
Be kita ko, ekspertas pastebi, kad lietuviai vairuotojai ne visuomet tinkamai įvertina ir langų valymo skysčio atsparumą šalčiui, o tai gali padaryti nemenkos žalos.
„Dažniausiai yra suklystama pasirenkant langų skystį pagal jo atsparumą žemai temperatūrai. Pavyzdžiui, vairuotojas naudoja skystį, skirtą -15°C temperatūrai. Tačiau jei lauke termometro stulpelis jau yra nukritęs žemiau -15°C šalčio ir yra važiuojama užmiesčio keliais didesniu greičiu, dėl intensyvesnio vėjo srauto priekinio stiklo temperatūra tampa dar žemesnė, todėl toks langų plovimo skystis ant lango užšals ir matomumas ženkliai suprastės“, – teigia pašnekovas.
Pasak bendrovės „Neste Lietuva“ vadovės Julijos Matisonės, žiemos sezonu langų plovimo skysčio paprastai yra sunaudojama daugiau nei vasarą, tačiau sandėliuoti ar su savimi vežtis dideles pakuotes yra nepatogu, todėl bendrovė savo degalinių tinkle siūlo pasinaudoti paslauga „Easy Fill“, kuri leidžia produktą įsipilti tiesiai iš kolonėlės.
„Paprastai automobilio langų plovimo skysčių pakuotės būna didelės talpos ir didėja tikimybė neišnaudoti viso pakuotėse esančio produkto. Klientams siūlome tvaresnį sprendimą, kurio pagalba langų plovimo skysčio sunaudojama tiek, kiek reikia, ir kartu sumažinamas išmetamų plastikinių pakuočių kiekis“, – sako J. Matisonė.
„Neste Lietuva“ skaičiavimais, dėl stiklų plovimo skysčio paslaugos „Easy Fill“ visoje Lietuvoje per metus į aplinką neišmetama iki 77 tūkst. plastikinių standartinės talpos stiklų ploviklio pakuočių arba apie 13 tonų plastiko. Šiuo metu paslauga yra pasiekiama 62 „Neste“ degalinėse iš 86.
Tarp didžiausių iššūkių žiemos keliuose – ir besimaitinantys stambieji gyvūnai
Anot vairavimo eksperto, geras vairuotojas yra ne tas, kuris sugeba išsisukti nuo kritinių situacijų, o tas, kuris geba į jas nepatekti.
„Dažniausiai didžiausią pavojų kelyje žiemą mums kelia tamsa, dėl kurios negalime gerai matyti kelio. Visgi tokią problemą galime eliminuoti pasirinkę saugų greitį. Paprastai kliūčių galime išvengti tuomet, kai važiuojame lėtesniu greičiu, o sustojimo kelias yra mažesnis už matomo kelio atkarpą. Žiemą kelionių laikas yra pastebimai ilgesnis, todėl atitinkamai reikia susiplanuoti dienos darbus, kad kelyje netektų skubėti ir patirti papildomo streso“, – sako K. Povilaitis.
Pašnekovo teigimu, nors dažnai žiemą avarijos keliuose nutinka ir dėl sudėtingų eismo sąlygų, vis didesnį pavojų kelia stambieji gyvūnai.
Anot vairavimo eksperto, gyvūnai žiemą į kelią išbėga dėl gana neįprastos priežasties – būtent sniegingu laikotarpiu žvėrys mėgsta paskanauti ant kelio išbarstyta druskos.
Ar įmanoma žiemą vairuoti ekonomiškiau?
Ant pašnekovo, dažnai teigiama, kad dėl neigiamos temperatūros ir įšalusio automobilio, žiemos kelionės yra itin nedraugiškos piniginei. Visgi laikantis kelių pagrindinių taisyklių, sunaudoti mažiau degalų yra įmanoma.
„Svarbiausia yra kruopščiai nusivalyti sniegą nuo automobilio kėbulo ir pasirinkti lėtesnį važiavimo greitį. Storas sniego sluoksnis ant automobilio ne tik gali nukristi ir sukelti pavojų kitiems eismo dalyviams, bet ir didina oro pasipriešinimą – o tai reiškia ir atitinkamai didesnį degalų suvartojimą. Be to, degalų sąnaudos akivaizdžiai išauga ir važiuojant netolygiu greičiu – reikėtų pasirinkti tokį greitį, kuris leistų ramiai ir palengva sustabdyti transporto priemonę“, – sako K. Povilaitis.