Apie autobusų keleivių saugumą lapkričio mėnesį bendrovė „Lux Express“. Spalį, prieš prasidedant saugumo iniciatyvai „Užsisek saugos diržą autobuse“, šiuos segėsi 37 proc. keleivių. Pakartotinai atlikta gruodžio mėnesio apklausa rodo teigiamus rezultatus – saugos diržą segasi jau 43 proc. mūsų šalies respondentų.
Baudos ir vairuotojams, ir keleiviams
Keliaujant transporto priemone su įrengtais saugos diržais tiek vairuotojas, tiek keleiviai privalo juos segėti. Už tai atsakingi abu: vairuotojas privalo užtikrinti, kad motorine transporto priemone vežami keleiviai naudotų įrengtas ir jiems pritaikytas prisisegimo sistemas, tuo pačiu kiekvienas keleivis taip pat yra atsakingas už savo paties saugumą kelyje. Nesilaikant šių Lietuvos kelių eismo taisyklių, keleiviams yra numatytos baudos. Pagal Lietuvos įstatymus, be saugos diržo važiuojančiam autobuso vairuotojui ar keleiviui skiriama nuo 30 iki 50 eurų bauda.
„Pakeisti žmonių įpročius nėra lengva, ypač per trumpą laiką. Mes jau antrus metus vykdome saugumo kampaniją siekdami, kad segėti saugos diržą autobuse taptų tokia pačia norma, kaip ir automobilyje. Dabar 7 iš 10 automobilių keleivių segi visada saugos diržus, o autobuse situaciją reikia dar gerinti – čia apie savo ir kitų saugumą galvoja tik 4 iš 10 keleivių", – teigia „Lux Express Lietuva“ direktorius Tomas Kaziliūnas.
Vieniems nepatogūs, kitiems nereikalingi
Pakartotinė gruodžio mėnesio apklausa vykdyta tarptautiniu mastu – joje dalyvavo daugiau nei keturi tūkstančiai autobusų keleivių.
Saugūs keliavimo įpročiai buvo ištirti Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje ir Rusijoje. Duomenys rodo, kad saugumo srityje lyderiai yra estai: 61 proc. jų keleivių visada segi saugos diržą autobuse ir 91 proc automobilyje.
Apie saugumo kampanijų reikalingumą rodo ir diržų vis dar neseginčių keleivių argumentai. Dauguma jų – 57 proc., vis dar sako, kad diržai nepatogūs, kiti mano, kad jie nereikalingi (12 proc.), dar viena grupė keleivių net nepagalvoja apie saugos diržus. Būtent čia, anot T. Kaziliūno, saugumo kampanijos metu ir pasiektas didžiausias pokytis, mat pamirštančių apie saugos diržus sumažėjo nuo 34 proc. iki 21 proc.