Panevėžio darbo rinkos mokymo centro Vairuotojų mokymo skyriaus vadovas Vytautas Šakėnas sako, vairuotojai dažnai nesilaiko gamintojo numatytų techninių reikalavimų ir specialiai ar dėl nežinojimo auotomobilyje sumontuoja kitokias lemputes.
„Įsivaizduokite, perdegė žmogui galinė gabaritų lemputė. Vietoje penkių vatų lemputės, kurią numatė gamintojas, jis įdėjo 21 vato. Pabandykite pavažiuoti paskui tokį automobilį. Į akis spigins raudona šviesa, ryškesnė nei priešrūkinio žibinto, o to automobilio vairuotojui bus visai vienodai, jam į akis juk nespigina“, – sako Vytautas Šakėnas.
Kur kas dažniau nei galiniai žibintai iš priekio atvažiuojančius vairuotojus akina nesureguliuoti arba nekokybiški priekiniai žibintai. Dažnai vairuotojai pamiršta apie tokį dalyką, kaip šviesų aukščio reguliatorius. Kai kuriuose senesniuose automobiliuose lempų reguliavimo mechanizmo netgi nėra arba jis nebeveikia.
„Laikas nuo laiko reikia šviesas reguliuoti. Jei įsidėjote bulvių maišą, du krepšius baravykų ir dar uošvienę iš kaimo, gali būti, kad jūsų žibintai jau šviečia per aukštai. Reikia šviesas reguliuoti mechanizmo pagalba, jei toks yra“, – teigia specialistas.
Vytautas Šakėnas taip pat primena vairuotojams, kad užmiestyje galima naudoti ir ilgąsias šviesas, tačiau tą daryti reikia protingai.
Lietuvoje dažnai įjungiama ne avarinė šviesa, o galinis priešrūkinis žibintas
„Šviesas iš ilgųjų į trumpąsias reikėtų perjungti ne tik tada, kai iš priekio atvažiuoja automobilis, bet ir tada, kai pasivijate ta pačia kryptimi važiuojantį automobilį ar jus kažkas lenkia. Jei vairuotojas akinamas iš paskos važiuojančio automobilio, reikėtų įjungti avarinę šviesos signalizaciją ir įspėti apie akinimą paskui jus važiuojantį vairuotoją. Lietuvoje dažnai įjungiama ne avarinė šviesa, o galinis priešrūkinis žibintas“, – kalba Vytautas Šakėnas.
Primenama, kad dėl netvarkingų, neveikiančių, ar nekokybiškų žibintų galima netekti ir automobilio techninės apžiūros.