Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Seimas nori uždrausti el. paspirtukams važiuoti šaligatviais: pamatykite, kaip atrodytų eismas

Paspirtukų eismą reguliuoti siūlantis Seimo narys Julius Sabatauskas džiaugiasi – jo idėja skinasi kelią parlamente. Įstatymų projektus pagaliau baigia svarstyti parlamentinis Teisės ir teisėtvarkos komitetas. 15min patikrino, kaip atrodytų eismas gatvėse, jei įstatymo pataisoms pritars visas Seimas.

Svarbiausi ketvirtadienį Seimo salę pasieksiančio projekto siūlymai:

  • Be registravimo ir teisių galės važiuoti paspirtuku ne didesniu nei 25 km/val., o jo galia negalės viršyti 1 kW;
  • Elektriniais paspirtukais bus draudžiama važiuoti šaligatviais, išskyrus tuos šaligatvius, kuriuose specialiu ženklinimu bus atriboti pėsčiųjų ir elektrinių paspirtukų vairuotojų srautai.
  • Važiuodami gatve elektrinių paspirtukų vairuotojai privalės dėvėti šalmą, o šios nuostatos, pritarus Seimui, įsigalios nuo rugsėjo 1 dienos.

Vilniaus savivaldybė paskubėjo aplenkti Seimą

Užbėgdama už akių Seimo sprendimui apriboti paspirtukininkų galimybes važiuoti ne tik dviračių takais, bet ir šaligatviais, Vilniaus savivaldybė pati nustatė tvarką, kuriomis gatvėmis ir kokiu greičiu paspirtuku važiuoti galės, o kur tai bus draudžiama dėl didelio pėsčiųjų judėjimo.

Tokiu būdu buvo užbėgta už akių besąlygiškam draudimui uždrausti paspirtukininkams važiuoti šaligatviais, nes mieste tebėra daugybė atkarpų, kuriose dviračiu ar paspirtuku pravažiuoti galima tik šaligatviu arba gatve.

TAIP PAT SKAITYKITE: Vilnius imasi naujų ribojimų paspirtukams: draudimų daug, bet greičio matuoklių dar nestatys.

Palanga tradiciškai taip pat apribojo elektrinių paspirtukų ir dviračių judėjimą sezono metu..

MINISTERIJOS NUOMONĖ: Seimo svarstomi pakeitimai gali pakenkti eismo saugumui.

J.Sabatauskas įsitikinęs, kad tokia Seimo siūloma nauja tvarka, draudžianti važiuoti šaligatviais, sumažins nubrozdinimų ar išmuštų dantų tais atvejais, kai paspirtukininkai susiduria su pėsčiaisiais.

Seimo narys taip pat aiškina, kad „savivaldybėms paliekama teisė įsivertinti gatvių intensyvumą ir, esant reikalui, konkrečiose vietose leisti judėti mikrojudumo priemonėms“. Taigi ne tik Vilniaus ar Palangos savivaldybės gali įvesti savą tvarką ir leisti paspirtukų eismą ten, kur manys esant tikslinga ir saugu.

Paspirtukininkas Marius Kučinskas: aukų daugės

Vis dėlto kai kurie paspirtukų ir dviračių entuziastai mano, kad Seimo nariai mato tik tas gatves, kurios yra šalia Seimo, ir nesuvokia, kad verčia nuo bėgių įsibėgėjusį traukinį.

VIDEO: Eksperimentas: kaip atrodytų kelionė el. paspirtuku, uždraudus važiuoti šaligatviais

Jeigu paspirtukininkai nuo šaligatvių „nulips“ ant automobiliams skirtų eismo juostų, bus ne tik daug išmuštų dantų, bet ir mirčių. Tokios nuomonės laikosi Marius Kučinskas – dviratininkas ir paspirtukininkas. „su stažu“.

Jo teigimu, šios įstatymo pataisos priėmimas ne tik kad nesumažins traumų, o atvirkščiai – pražudys ne vieną mažiau patyrusį paspirtukų vadeliotoją.

TAISYKLĖS: Kur ir kaip galima važiuoti el. paspirtuku?

M.Kučinskas pasiūlė atlikti eksperimentą – pavažiuoti nuo Seimo rūmų į populiarius lankytinus objektus. Jei iki prekybos centro „Panorama“ pagal naująsias J.Sabatausko ir jo kolegų siūlomas taisykles ratais-kvadratais dar galima nuvažiuoti, tai kaip pasiekti Vilniaus „Akropolį“ ?

Juk šaligatviais šalia Seimo važiuoti tokiu atveju negalima. Tiltu per Nerį, pėstiesiems skirta zona važiuoti taip pat būtų negalima. Į kalną Ukmergės g. šaligatviu taip pat važiuoti negalima – reikia važiuoti pirma eismo juosta. O eismo srautas šiose gatvėse – labai intensyvus. Todėl M.Kučinskas savo eksperimentu norėjo parodyti, kad naujasis įstatymo projektas gali paversti paspirtukininkus savižudžiais.

Tokia pati situacija ir važiuojant nuo Edukologijos žiedo į Baltupius Geležinio Vilko gatve. Jei šaligatviu negalima, tuomet reiktų „žaisti su mirtimi“ važiuojant magistrale.

O uoga ant torto, pasak Mariaus Kučinsko, būtų Tūkstantmečio gatvės žiedinė sankryža. Pėstiesiems po vadinamuoju Gerosios Vilties žiedu padarytos požeminės perėjos, nuo šaligatvio nulipant laiptais. Čia pagal naują projektą paspirtuku važiuoti taip pat draudžiama. Taigi tektų lįsti į eismo mėsmalę pirmąja eismo juosta?

J.Sabatauskas neigia gandus apie draudimus paspirtukams

Tačiau pats seimūnas J.Sabatauskas savo feisbuke aiškina, kad šis įstatymo pataisų projektas apipintas gandais ir melais, kuriuos skleidžia paspirtukų lobistai. Todėl seimūnas bando juos paneigti teigdamas kad:

  • Įstatymo projekte prioritetas – pėsčiųjų saugumas, todėl šaligatvius siūloma palikti pėstiesiems.
  • Netiesa, kad naujasis reguliavimas išstumtų į gatves ir visus dviratininkus.
  • Suinteresuotų grupių skleidžiamas gandas, kad mikrojudumo priemonėms reikės judėti pavojingomis gatvėmis, kur transporto priemonės juda, pavyzdžiui, 80 km/val. greičiu. Pirmiausia, tokios A kategorijos gatvės (Vilniuje taip būtų Vakarinis aplinkkelis, Geležinio Vilko gatvė) yra skirtos būtent automobiliams, sunkvežimiams, prie jų ne tik dažniausiai nėra ne tik dviračių takų, bet ir šaligatvių (žiūrėkite filmuotą reportažą aukščiau ir pamatysite šaligatvius – red. past.).

  • Vilniuje prie didžiosios dalies B kategorijos gatvių (Konstitucijos, Laisvės prospektų, Ukmergės ir kt.) jau yra įrengti dviračių takai arba leidžiamas mišrus dviratininkų ir pėsčiųjų eismas. Vadinasi, ten reikėtų tik pakeisti kelio ženklą, leidžianti judėti ne tik dviratininkams, pėstiesiems, bet ir mikrojudumo priemonėms.

  • Galiausiai, meluojama, kad reikės žymėti didžiulį skaičių gatvių, kas pareikalaus milžiniškų biudžeto lėšų. Tai paprasčiausias melas. Pirmiausia, kaip jau minėta, bent jau Vilniuje, didžioji dalis B,C kategorijų gatvių (greitis 50–60 km/val.) turi nutiestus dviračių takus, o ten kur jų nėra – ženklais yra leidžiamas mišrus eismas šaligatviais. Tačiau tai dar ne viskas – prie daugelio D kategorijos gatvių (greitis ~40 km/val.) taip pat jau yra puikūs dviračių takai ar leidžiamas mišrus eismas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais