Ketvirtadienį 6.35 val. Bendrajame pagalbos centre gautas pranešimas apie tai, kad Šiaulių rajone, ties Ringuvėlės kaimu, susidūrė autobusas, vežantis vaikus, ir krovininis automobilis.
Nuvykus į vietą paaiškėjo, kad pagrindinė avarijos priežastis – plikledis. Nelaimė įvyko pačiame Ringuvos upės slėnyje.
Čia esanti stovėjimo aikštelė buvo padengta ledu. Tas pats ir ant kelio.
Vos už kilometro nuo minėtos avarijos vietos, Papilės link, arimuose stovėjo nuo kelio nuvinguriavęs „Ford Galaxy“. Automobilis neatrodė smarkiai pažeistas, bet akivaizdu, kad paslydo.
Dar Ventos teritorijoje, Eglesio netoli tilto per Eglesio upelį, šalikelėje stovėjo du automobiliai – BMW ir „Opel Corsa“, Pastaroji – aukštyn ratais. BMW išsisuko beveik be įbrėžimų, tačiau kaip reikiant įklimpo. Užvažiuoti ant kelio jau nepajėgė.
Kelyje nuo Ventos iki Akmenės galima pamatyti bent kelias vietas, kuriose automobiliai smigo į minkštą dirvą. Tik šiuo metu automobiliai jau išgabenti.
Vos saulei patekėjus, Latvijos pilietis nesugebėjo sustoti Joniškio aplinkkelio pabaigoje ir nuskrido į molynus. Automobilis peršoko dviračių takelį ir nuriedėjo toli per balą ir klampų molį. Įtariama, kad gerokai buvo viršytas leistinas arba protingas greitis.
Dar du automobiliai nulėkė nuo asfalto kelyje nuo Šiaulių į Šilėnus. Žmonės nenukentėjo, o automobiliai skubiai buvo išgabenti namo.
Joniškio rajone Kriukus ir Žeimelį Pakruojo rajone skiria vos 15 kilometrų. Apie 7:45 val šioje atkarpoje įvyko du eismo įvykiai.
Sužeidimų patyrė keturios mokytojos, kurioms prireikė medikų pagalbos.
Vienur nuo kelio nuvažiavo ir vertėsi krovininis automobilis. Jo vairuotojas ir keleiviai nenukentėjo, tačiau teko pavargti, kol transporto priemonę ištraukė.
Kitame automobilyje sėdėjo keturios į darbą važiavusios Kriukų pagrindinės mokyklos mokytojos. Liudininkų teigimu, sužeidimų moterys patyrė, tačiau nedidelių. Tik automobilis sumaitotas negrįžtamai ir išvežtas į metalo laužą.
Kelyje tarp Pašvitinio ir Triškonių šieną vežęs traktorius paslydo ir padarė „žirkles“. Taip nutinka ir vilkikams, kai priekaba su sunkiu kroviniu stabiliai juda į priekį, o automobilis paslysta ir „užsilenkia“.
Panaši situacija buvo ir visoje Panevėžio apskrityje, kur nuo kelio nuslydo geras tuzinas automobilių. Viena avarija baigėsi skaudžiai – „Mercedes“ mikroautobusas vertėsi ant stogo, o automobilio keleivė atsidūrė ligoninėje.
Gyventojai teigia, kad dėl avarijų kalčiausi yra kelininkai, kurie laiku nepabarstė kelių.
„Mačiau, kaip kelininkų sunkvežimis pats slidinėja. Policija pranešė apie slidų kelią, o jie atvažiavo už pustrečios valandos“, – teigė pasipiktinę joniškietis.
Galima pranešti apie padėtį kelyje ištisą parą
Vytautas Mačiulis, VĮ „Kelių priežiūra“ Šiaulių padalinio direktoriaus pavaduotojas kelių priežiūrai, teigia, kad pagal visus aprašus kelininkai darė viską, kas priklauso. Nuoroda į puslapio kontaktus – ne atsitiktinė.
Ten pateikiami telefonai, prie kurių visuose šalies regionuose dirba budintys asmenys ir visą parą priima gyventojų pranešimus apie padėtį kelyje – slidžius ar užpustytus kelius.
Vairuotojams vertėtų pakeisti ir vairavimo stilių iš maksimaliai leistino į maksimaliai atsargų. Taip pat reikia atsakomybės jausmo visiems – ir kelininkams, ir vairuotojams.
„Nenoriu sutikti su tuo, kad nespėjome pabarstyti. Mes turime tvarką – kelių priežiūros darbų vadovą žiemai. Ten parašyta – jeigu slidumas susiformavo naktį, tai magistralinės reikšmės keliai turi būti paberti iki septynių“, – aiškino V.Mačiulis.
Pavaduotojas primena, kad keliai slidūs pasidarė apie šeštą valandą ryto. Iki tol jokie davikliai nerodė, jog kažkur yra plikledis. Žemesnėse vietovėse susikaupęs šaltis ir lėmė daugelį nelaimių.
„Vairuotojams vertėtų pakeisti ir vairavimo stilių iš maksimaliai leistino į maksimaliai atsargų. Taip pat reikia atsakomybės jausmo visiems – ir kelininkams, ir vairuotojams. Būsime dėkingi visiems, kurie praneš apie slidžias vietas visą parą. Be žmogiško faktoriaus tokių dalykų nustatyti neįmanoma“, – tvirtino V.Mačiulis.
Jo žiniomis, kelias, kuriame įvyko avarija su vaikų pilnu autobusu, iki avarijos dar nebuvo barstytas: „Mūsų turimų stotelių parodymai skaitmenine išraiška rodė, kad ten neslidu, todėl pirmiausia barstėme kitus kelius.“
video|124972}