Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Šiemet eismo įvykių ir juose nukentėjusių daugiau nei 2013-aisiais

Vasarą sunkiai įsivaizduojame be pasivažinėjimų dviračiu, o ir artėjant rudeniui daugelis dar nesiruošia nulipti nuo mėgiamos transporto priemonės. Tačiau trumpėjančios dienos ir sudėtingėjančios eismo sąlygos tampa iššūkiu kelių eismo dalyviams. Penktus metus vyksiantis „Velomaratonas“ kartu su Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija, vykdydami „Mes už saugų kelią“ iniciatyvą, primena, kaip svarbu dviratininkams ir pėstiesiems būti matomiems kelyje.
Įvykio vietoje
Įvykio vietoje / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus teigimu, daugelio nelaimingų atsitikimų kelyje išvengti padėtų didesnis bendruomenių aktyvumas, įpareigojantis visus eismo dalyvius kelyje elgtis atsakingai, neviršyti saugaus greičio, nevairuoti neblaiviems, taip pat skatinti pėsčiuosius ir dviratininkus naudoti atšvaitus, žibintus ir kitas saugos priemones su šviesą atspindinčiais elementais.

2014 m. eismo įvykių ir juose nukentėjusių žmonių padaugėjo

„Jau keletą metų vykdant nuoseklią saugaus eismo švietimo kampaniją, eismo įvykių bei sužeistųjų ir žuvusiųjų eismo dalyvių skaičius pastebimai mažėja. 2013 metais užfiksuota 3418 eismo įvykių – tai kone dvigubai mažiau nei 2006 metais, kai užfiksuota 6658 eismo įvykiai. Rezultatai gali džiuginti, tačiau atsipalaiduoti dar ankstoka: lyginant 2013 metų pirmo pusmečio ir šių metų statistiką aiškėja, kad 2014 m. eismo įvykių ir juose nukentėjusių žmonių padaugėjo“, – sakė Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos Eismo saugumo skyriaus vedėjas Nemunas Abukauskas.

Saugaus eismo specialistų teigimu, jei visų eismo dalyvių elgesys kelyje bus grindžiamas savitarpio pagalba ir atsargumu, grėsmių kelyje turėtų ženkliai sumažėti.

Dviratininkai 2013 metais sudarė 5,8 proc. eismo įvykių kaltininkų, ir jų skaičius stabiliai mažėja kiekvienais metais, nors šiemet padaugėjo įvykių ir dėl dviratininkų kaltės

„Dviratininkai 2013 metais sudarė 5,8 proc. eismo įvykių kaltininkų, ir jų skaičius stabiliai mažėja kiekvienais metais, nors šiemet padaugėjo įvykių ir dėl dviratininkų kaltės. Galima manyti, jog dviračių transporto priemonių vairuotojai sąmoningėja, tampa atsargesni kelyje. Tačiau žvelgiant į paskutinių trejų metų eismo įvykių statistiką Lietuvoje, pastebima, kad pėstieji ir dviratininkai vis dar sudaro beveik 50 proc. visų žuvusiųjų eismo įvykiuose“, – komentavo statistikos rezultatus Nemunas Abukauskas.

„Velomaratono“ organizatorius Benediktas Vanagas, kuris Lietuvoje yra gerai žinomas ir kaip lenktynininkas, kalbėdamas apie saugų eismą kelyje, prisimena pavasarį įvykusį momentą, kuomet važiuodamas automobiliu siauru neapšviestu keliu link Belmonto du kartus vos išvengė nelaimės.

„Tąkart sutikau bėgikę. Pamačiau paskutiniu momentu, nes neturėjo atšvaito. Sustojau ir jį įteikiau. Iš tiesų yra didelis skirtumas, kuomet žmogus yra gerai matomas“, – pasakojo lenktynininkas Benediktas Vanagas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos