Sistema, padėsianti kelyje išvengti tragiškų automobilių kaktomušų

Šiais metais visoje Europoje atostogaus apie 1,14 milijardo žmonių. Tai reiškia, kad vasaros metu daugelio laukia tolimesnės ar artimesnės kelionės. Vairuotojai, vairuojantys naująjį „Note“, gali būti tikri, kad „Nissan“ inžinieriai jau nuvažiavo didelius atstumus ir sukūrė technologiją, kuri padidina jūsų kelionių saugumą. Puikus pavyzdys yra įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistema.
Įvykio vietoje
Įvykio vietoje / Marijampolės policijos nuotr.

Kartu su mažais vaikais automobiliu keliaujantiems tėvams yra gana sunku atidžiai stebėti kelią; tyrimų metu paaiškėjo, kad automobilyje esantys vaikai labiausiai trikdo vairuotojo dėmesį.

Tai 12 kartų didesnis dėmesio trikdis lyginant su pokalbiu mobiliuoju telefonu. Gaila, tačiau išsiblaškę vairuotojai sukelia didžiąją dalį autoavarijų: dėl vairuotojo nedėmesingumo kyla 78 proc. avarijų, daug avarinių situacijų ir atsitiktinių nukrypimo iš eismo juostos atvejų. Įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistema gali padėti išvengti 1 iš 10 avarijų, kurios įvyksta keičiant eismo juostą kelyje.

Albino Juknio/Vilkmerge.lt nuotr./ „Mitsubishi“ avarijos vietoje
Albino Juknio/Vilkmerge.lt nuotr./ Automobilių kaktomuša

Turėdami tai omenyje, Nissan inžinieriai Europos keliais pravažiavo daugiau kaip 100 000 km ir tūkstančius valandų bandė „Nissan Note" įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistemą, kuri yra Nissan „Safety Shield" technologijos dalis. Vairavimo saugumą padidinanti intelektuali inovacija – tai aplinką stebinti sistema, padidinanti vairavimo tikslumą ir įspėjanti vairuotoją.

Įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistemos praktinių bandymų metu buvo pastebėta, kad važiuojant siaurais užmiesčio keliais galimi sistemos sutrikimai ir įspėjimas gali būti aktyvuotas anksčiau laiko, jeigu nėra įvertinami skirtingi kelio juostų žymėjimo ypatumai.

Įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistema naudoja vaizdą, gaunamą iš integruotos aplinkinio vaizdo sistemos bei analizuoja saugumo sistemų siunčiamus duomenis. Todėl ši sistema nuolat prisitaiko prie kelio žymėjimo ir sąlygų.

15min.lt/Irmanto Gelūno nuotr./Dviejų „Opel“ kaktomuša Santariškėse
15min.lt/Irmanto Gelūno nuotr./Dviejų „Opel“ kaktomuša

„Nissan" atliktų įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistemos praktinių bandymų metu buvo pastebėta, kad važiuojant siauromais užmiesčio keliais galimi sistemos sutrikimai ir įspėjimas gali būti aktyvuotas anksčiau laiko, jeigu nėra įvertinami skirtingi kelio juostų žymėjimo ypatumai.

Naujoji „Note" įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistema naudoja vaizdą, gaunamą iš integruotos aplinkinio vaizdo sistemos bei analizuoja saugumo sistemų siunčiamus duomenis. Todėl ši sistema nuolat prisitaiko prie kelio žymėjimo ir sąlygų. Tai leidžia Nissan „Note" įspėjimo apie nukrypimą iš eismo juostos sistemai suprasti kada automobilis išvažiuoja į užmiesčio kelią arba greitkelį ir pakeisti vairuotojo įspėjimo signalus taip, kad jie tiksliai atitiktų vairavimo sąlygas. 

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Nissan Note“ su 1,2 l DIG-S varikliu
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./„Nissan Note“ su 1,2 l DIG-S varikliu

Jeigu vairuotojas tampa mieguistas arba išsiblaškęs, jam siunčiamas įspėjimas, kai tik sistema nustato, kad automobilis krypsta iš eismo juostos. Tačiau, modernaus algoritmo dėka, kuris seka vairo komandas, įspėjimo signalas bus sulaikytas, jeigu sistema pastebės, kad vairuotojas atlieka sąmoningus manevrus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų