Vietose, kur vyksta kelio darbai, važiuojančiųjų greitį mažinti yra būtina. Tačiau atsitinka ir taip, kad kartais greičio mažinimas yra protu nesuvokiamas.
Maždaug prieš mėnesį 15min rašė apie vieną tokį nelogišką greičio sulėtinimą. Situacija tada buvo tokia – nevažiuojamoje dalyje vyksta kelių taisymas, tad įprastai leidžiamas 70 km/val. greitis sumažintas iki 30 km/val.
Pakalbinę kelis ekspertus ir pravažiavę maršrutą patys, 15min žurnalistai konstatavo – toks neracionalus greičio sulėtinimas yra didelė grėsmė eismo saugumui. Kaip tada teigė kalbintas lenktynininkas Vytautas Švedas, didelė bėda, kalbant apie laikiną greičio sulėtinimą, yra ir ta, kad ženklai lieka kabėti ne darbo metu.
TAIP PAT SKAITYKITE: Važiuoti vadovaujantis laikinu greičio ribojimu – pavojinga
Būtent tokia situacija šiuo metu yra susiklosčiusi minėtoje vietoje greitkelyje Vilnius–Kaunas, ties Moluvėnais. Vasaros pabaigoje, dar buvo matyti vienas kitas traktorius, zujantis ant važiuojamosios dalies. Tuo atveju greičio sulėtinimas skamba visiškai logiškai. Tačiau atėjus nakčiai, kai visa technika jau garažuose, leidžiamas važiuoti greitis vis tiek išlieka sumažintas – 70 km/val.
Susipainiojo ženkluose?
Toje pačioje vietoje yra ir dar viena komiška situacija: įvažiuojantiesiems į kelią E85 (greitkelis Kaunas–Vilnius) iš Moluvėnų gyvenvietės nurodoma važiuoti kitokiu greičiu, negu tiems, kurie atvažiavo nuo Kauno pusės. Kitaip sakant, įvažiuojantiems į greitkelį nėra nurodyta, kokiu greičiu jiems reikia važiuoti. (žiūr. 43-ią vaizdo įrašo sekundę)
Kaip primena saugaus eismo specialistas ir vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas, jeigu nėra jokio ženklo įvažiuojant į ne gyvenvietę, vadinasi, reikia važiuoti 90 km/val. greičiu – tokiu, kokį numato KET važiuojant užmiesčio keliais.
Bet atvažiuojantiems nuo Kauno pusės greitis buvo sulėtintas iki 70 km/val. greičio, tad koks tikrasis greitis, kuriuo reikia judėti šiame kelių remonto ruože?
Taip dviem leidžiamais greičiais transporto priemonės juda kelis šimtus metrų, iki kol pasirodo ženklas „apribojimų pabaiga“. O ir tada nėra aišku, kokiu greičiu reikia judėti, kadangi tie, kurie įvažiavo iš Moluvėnų, niekada nematė greitkelio pradžios ženklo, o atvažiavusiems iš toliau laikytis leistino greičio liepė ženklas „automobiliams skirtas kelias“, leidžiantis važiuoti 120 km/val. greičiu.
Taigi, už ženklo „apribojimų pabaiga“, vieniems leidžiama važiuoti 120 km/val. greičiu, o kitiems (įsukusiems į kelią iš Moluvėnų gyvenvietės) tik 90 km/val.
Kelias suremontuotas, bet dar neįvertintas
Viešosios įstaigos „Automagistralė“ vardu pasirašęs Lietuvos kelių direkcijos atstovas Evaldas Tamariūnas paaiškino, kodėl net ir sutvarkius kelią greitį ribojantys ženklai liko kabėti:
„Suremontuotas kelio ruožas nėra baigtas ir atiduotas vertinti komisijai. Todėl ženklai, ribojantys greitį iki 70 km/val., dar stovi“, – paaiškina Evaldas Tamariūnas.
Viskas logiška – darbus vykdę užsakovai juk negali patys patikrinti savo rezultato, tam reikalinga komisija, kuri gali įvertinti sutvarkytą kelio ruožą ir tik tada paskelbti išvadą – kelias sutvarkytas, galima važiuoti įprastu greičiu, ar dar reikia ką nors remontuoti. Tačiau ar tai turėtų trukti savaitėmis, kai vairuotojai laikinų greičio apribojimų vis tiek nesilaiko?
Kalbėdamas apie vietą, kurioje neaišku, kokiu greičiu važiuoti, kelių direkcijos atstovas tik nuogąstavo, kad įvyko klaida:
„Vykdant darbus etapais buvo naudojamos kelio eismo ribojimo schemos. Galbūt įrengiant ir perstatant kelio ženklus įvyko klaida. Darbus vykdančiai įmonei nurodyta vietoje patikrinti visų ženklų įrengimo vietas. Dėkojame už pastabas“, – atsakymo į užklausą laiške teigė automobilių direkcijos atstovas Evaldas Tamariūnas.