Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Spūsčių matuoklis“ – Geležinio Vilko gatvės problemos ir siurprizas prie Edukologijos žiedo

Viena iš pagrindinių miesto arterijų – Geležinio Vilko gatvė. Važiuojant nuo Panerių pusės nemažai automobilių į ją įvažiuoja iš susijungiančio Savanorių prospekto. Būtent tokiu maršrutu: nuo Panerių, per Savanorių ir Geležinio Vilko gatves važiavau iki „Panoramos“. Rezultatas nustebino ne laiko, o vairuotojų elgesio skirtumu.
Savanorių pr.
Savanorių pr.

Vairuotojai – lyg žuvis ištraukta iš vandens

Lyginant rugpjūčio mėnesio važiavimą su trečiadienio patirtimi, aiškiai matėsi, kad automobilių srautas padidėjo kone trigubai, jei ne dar daugiau. Visgi, žiūrint į laiką, skirtumas nebuvo jau toks didelis. Dėl ko taip nutiko? Rugpjūtį dažniau ir ilgiau teko pastovėti prie šviesoforų, o rugsėjį eismą stabdė spūstys. Tiesa, važiuojant nuo prekybos centro „Maxima Bazė“ nelabai kas pasikeitė – pasibaigus greitkeliui ramiai galėjau važiuoti leistinu 100 km/val. greičiu, tačiau dar nepasiekus „Volkswagen“ atstovybės, tempas gerokai sulėtėjo.

Nepaisant to, kad visos kelionės metu vairuotojai lyg į vandenį įmesti blaškėsi iš vienos eismo juostos į kitą, pirmoji problematiška vieta – sankryža ties įvažiavimu į Vingio parką. Čia susijungia du automobilių srautai: atvažiavę iš Savanorių pr. ir išsukę iš Savanorių žiedo.

Vaivos Biežaitės nuotr./Žurnalistai Eglė Girdenytė ir Žilvinas Pekarskas – projekto „Spūsčių matuoklis“ kūrėjai
Vaivos Biežaitės nuotr./Žurnalistai Eglė Girdenytė ir Žilvinas Pekarskas – projekto „Spūsčių matuoklis“ kūrėjai

Iš žiedo atvažiavę vairuotojai stengiasi surasti bent menkiausią tarpą, kad galėtų įvažiuoti į Geležinio Vilko g., tačiau ne visi atvažiavę iš Savanorių pr. supranta, kad anie neturi jokio pasirinkimo ir jiems belieka tik kišti „nosį“ ir tikėtis, kad kas praleis.

Išvažiavus iš tunelio – siurprizas

Geležinio vilko gatvėje blaškymasis iš vienos eismo juostos į kitą taip pat nepadeda. Visgi iki tunelio, esančio po Seimu, atvažiuoti pavyko gan greitai, tačiau čia dar viena problema. Vos išvažiavus iš tunelio reikia rikiuotis į pirmą eismo juostą, riedėti ir laukti kol atsiras dar viena juosta į kurią išsuka atvažiavę iš Lukiškių gatvės.

Pastarieji stengiasi rikiuotis į antrą juostą, kad galėtų toliau važiuoti Geležinio vilko g., o mes stengiamės įlįsti į pirmą juostą, kad galėtume kilti į Edukologijos žiedą. Tad šioje vietoje prasideda visiška „makalynė“.

Čia taip pat matosi, kaip nauji Vilniaus eismo dalyviai pasimeta – važiuoja toliau ir supranta, kad eilės pabaiga buvo kur kas anksčiau nei tikėjosi, o tada stengiasi surasti vietą, kur galėtų įsiterpti. Žinoma, atsiranda ir „naglai“ lendančių ir taip dar labiau stabdančių eismą.

VIDEO: 15min eksperimentas „Spūsčių matuoklis“: kelionė Savanorių pr.

Saugokit automobilio „nosį“!

Dar vienas pavojus – išsiskiriančios dvi eismo juostos jau prie pat Edukologijos žiedo. Čia tiesiog apstu tokių, kurie nestovi eilėje ir nelaukia, kol galės įvažiuoti į žiedą, tad ta pati situacija pasikartojo važiuojant ir rugpjūtį, ir rugsėjį. Išsiskiriant eismo juostoms iki tol antra juosta važiavę vairuotojai, kerta ištisinę juostą ir neria link žiedo. Tad spūstyje stovėjęs vairuotojas turi staigiai stabdyti, kad į jo automobilio „nosį“ nesirėžtų spūstį bandantis aplenkti automobilis.

VIDEO: Pavojingas ir neleistinas „Toyota“ manevras aplenkiant spūstį

Abiejų važiavimų rezultatas taip stipriai, kaip kolegos Žilvino Pekarsko kelionės iš Pilaitės, nesiskyrė, tačiau rugsėjį vis vien užtrukau ilgiau. Važiuodama rugpjūtį šį maršrutą įveikiau per 15 min. 56 sek., o rugsėjį užtrukau 22 min. 2 sek. Bendras skirtumas – 6 min. 6 sek.

Sekite projekto „Spūsčių matuoklis“ naujienas – kiekvieną rytą vis naujas maršrutas. Jau rytoj skaitykite, kaip sekėsi važiuoti nuo Užubalių iki Savanorių prospekte esančio „Helios City“ pastato.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos