Spūstys iškritus pirmam sniegui: ar „kalti“ tik kelininkai?

Kiekvieną žiemą susiklosto iš esmės ta pati situacija. Artėjant pūgai kelininkai giriasi, kiek druskos turi sukaupę, o vairuotojai, vos iškritus pirmoms snaigėms, piktinasi, kad „keliai nevalyti ir žiema kelininkus užklupo netikėtai“. Tuomet šie atkerta, kad kelius ir gatves valo pagal prioritetus ir nustatytas tvarkas.
Kauną nuklojo sniegas
Kauną nuklojo sniegas / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

Ketvirtadienio rytas, kai prasidėjo pirmoji didelė artėjančios žiemos pūga, vėl tapo rimtu išbandymu. Avarijos ir spūstys – toks vaizdelis „papuošė“ ne tik Vilnių ar Kauną, bet ir mažesnius miestus.

Kodėl, vos iškritus sniegui, keliuose kyla toks chaosas? Ar kalti tik kelininkai, ar ir netinkamos padangos bei primiršti važiavimo slidžia danga įgūdžiai?

Minčiai, kad prieš kiekvieną žiemą turime patobulinti savo įgūdžius ir atgaivinti raumenų motoriką (staigiai reaguoti į paslydimus), pritaria ir žinomas saugaus vairavimo ekspertas Renaldas Gabartas. Jis pripažįsta, kad net ir patyrusiems vairuotojams pirmas išvažiavimas ant sniego pliurzės yra daug emocijų keliantis įvykis. Geriausias būdas atgaivinti primirštus įgūdžius - didžiuosiuose Lietuvos miestuose įrengti autodromai su slidžiomis dangomis.

Faktą, kad vairuotojams sunku savo smegenyse perjungti vairavimo režimą į žiemos, ir pernai, ir užpernai patvirtino kurioziškos avarijos – net prie prekybos centrų, esant mažam greičiui.

Kaip prekybos centro „Maxima“ aikštelėje susidūrė iš karto 6 automobiliai, skaitykite čia.

Ekspertas: važiuokite kaip vasarą, tik geras padangas pasirinkite

Lenktynininkas Mantas Matukaitis į padidėjusių spūsčių pasnigus problemą žvelgia plačiau ir dalijasi patarimais:

„Ketvirtadienio rytą įprastinė kelionė namai-darželis-darbas užtruko daugiau nei dvigubai ilgiau. Ir kas keista – pakeliui nė vienos avarijos. Bet kažkas su tuo sniegu yra, kad jis iškritęs paveikia bazinius vairavimo gebėjimus. Ta proga keletas praktinių patarimų:

– Iškritus sniegui, vairuoti reikia susikaupus, neužsiiminėti pašaline veikla (lygiai taip pat ir vasarą);

– iškritus sniegui, nereikia daryti staigių judesių (vairu ir pedalais) – iš anksto stabdyti, palengva sukti vairą ir palengva akseleruoti (lygiai taip pat ir vasarą);

– iškritus sniegui reikia nuolat analizuoti situaciją kelyje ir prognozuoti, ką darys kiti vairuotojai, o ne reaguoti į netikėtus jų veiksmus (lygiai taip pat, kaip ir vasarą).

Žodžiu iš principo vairuoti reikia taip pat, kaip ir vasarą, tačiau šiek tiek atsargiau. Kaip netikėta!

O dabar pasiruoškite – išduosiu didžiausią paslaptį: geros žieminės padangos padeda įveikti snygio stresą.“

Spūstys susidaro ir dėl „vaiduoklių“

Esant sunkesnėms eismo sąlygoms, mažos eismo problemos tarsi padvigubėja. Vairavimo mokyklos „Amplius LT“ vadovas Artūras Pakėnas dažnai kalba apie vaiduoklines (fantomines) spūstis. Juk, jeigu visas eismo srautas judėtų pastoviu greičiu, spūstys nedidėtų. Greičio įtaka pralaidumui nedidelė: juk spūstys susidaro tik prie kelių susiaurėjimų ar sankryžų, o tiesiame kelyje – nebent dėl pačių vairuotojų nemokšiškumo (mėtymosi iš vienos juostos į kitą) kylančios „vaiduoklinės spūstys“.

Kad jų nebūtų, vairuotojams reikėtų pamiršti savo EGO ir prisitaikyti prie esamo srauto. Kuo tvarkingiau važiuos, tuo didesnis bus gatvės pralaidumas.

VIDEO: 15min paaiškina: kaip susiformuoja transporto spūstys?

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis