Stambaus kalibro ginklai: sunkvežimiai – skaudžiausių avarijų dalyviai

Jei į incidentą kelyje įsivelia sunkvežimiai, pasekmės beveik visuomet būna dramatiškos. Štai keletas labiausiai pagarsėjusių istorijų užsienyje ir Lietuvoje yra sukėlusios sunkiasvorės mašinos.
Įvykio vietoje
Asociatyvi nuotr.: sunkvežimio avarija / Vilmos Danauskienės nuotr.

Suskystinto amoniako rūkas Hiustone

Prieš 39-erius metus, 1976-ais, vieną karštą gegužės rytą, sunkvežimio vairuotojas, vežantis 7 500 galonų (apie 30 000 litrų) suskystinto amoniako (NH₃), nesuvaldė savo transporto priemonės ir nuvažiavo nuo beveik 5 m.aukščio tilto.

Viskas nutiko per kelias sekundes, grėsmingas amoniako debesis kybojo taip pat tik keletą minučių, tačiau kiek laiko žmonės kentėjo nuo pasekmių – sunku suskaičiuoti.

Bevandenis amoniakas – tai bespalvis, aštraus kvapo skystis. Patekęs ant žmogaus odos, ypač ant gleivinėmis plėvelėmis padengtų kūno dalių (lūpų, nosies, į gerklę), jis graužia ir padaro sunkiai gyjančių žaizdų. Pakanka įkvėpti didelį kiekį šio skysčio garų ir gali netekti sąmonės.

Autocisternos vairuotojas nesuvaldė savo darbo įrankio, nėrė nuo išvažiuojamosios rampos, atsitrenkė į atraminę koloną ir nukrito iš 5 m aukščio tiesiai ant greitkelio – žuvo 7 žmonės

Tą dieną sunkvežimis, priklausęs Teksaso įmonei „Transport Co.“ vežė pavojingą krovinį į Korpus Kraisti miestelį pietiniame Teksase, JAV. Išvažiuodamas iš miesto aplinkkelio į greitkelį autocisternos vairuotojas nesuvaldė savo darbo įrankio, nėrė nuo išvažiuojamosios rampos, atsitrenkė į atraminę koloną ir nukrito iš 5 m aukščio tiesiai ant greitkelio.

Tiriant įvykio aplinkybes nustatyta, kad įvykio metu sunkvežimio vairuotojas buvo pasiekęs apie 85 km/val. greitį. Tačiau priežastį, kodėl jis elgėsi taip neatsakingai, vairuotojas nusinešė kartu su savimi į kapus.

Avarija sukėlė amoniako debesį, nuo kurio arti įvykio vietos buvę žmonės stipriai nusidegino plaučius. Tie, kurie neturėjo galimybės sėsti prie vairo ir važiuoti kuo toliau, gelbėjosi bėgdami.

Eismo įvykis pareikalavo 7 žmonių gyvybių (tarp jų ir pats vairuotojas), 78 žmonės paguldyti į ligoninę, o daugiau nei 100 – gydyti nuo įvairių sužalojimų.

Pragariška autocisternos sukelta ugnis

Daugiau nei 100 žmonių žuvo degalų autocisternai įsirėžus į stovinčių automobilių eilę Nigerijoje 2000 m., lapkričio 5 d. Ši avarija neretai minima, kaip vienas skausmingiausių eismo įvykių, kurio priežastis – nesuvaldyta degalų autocisterna.

Sunkvežimis, gabenantis degalus, važiavo greitkeliu, jungiančiu Ibadaną ir Ifę – du Osano valstijos miestus, Nigerijoje. Šioje šalyje yra didelių eismo cirkuliacijos problemų, dažnai visos greitkelio juostos būna užkištos automobiliais ir nelieka jokio pravažiavimo. Avarijos dieną, dideliu greičiu važiavęs autocisternos pilotas nepastebėjo priešais susidariusios spūsties ir nespėjęs sustabdyti rėžėsi tiesiai į stovinčius automobilius.

Iki šiol nenustatyta, kokio mirusiųjų skaičiaus pareikalavo autoįvykis, nes praėjus vos kelioms akimirkoms po smūgio autocisterna pavirto į milžinišką fakelą

Iki šiol nenustatyta, kokio mirusiųjų skaičiaus pareikalavo autoįvykis, nes praėjus vos kelioms akimirkoms po smūgio autocisterna pavirto į milžinišką fakelą, dideliu spinduliu sudegindama viską aplinkui. Atpažinti pavyko vos 96 kūnus, tačiau valant įvykio vietą pareigūnai suskaičiavo viso 115 sugadintų transporto priemonių, kas savaime sufleruoja aukų skaičių buvus didesnį.

Po katastrofos ilgai buvo kaltinama policija, kuri, anot vietinių gyventojų, buvo užtvėrusi kelią tokioje greitkelio atkarpoje, kurioje niekada nesusidarydavo kamščiai. Dėl šios priežasties vairuotojas nesitikėjęs spūsties ir važiavęs tokiu greičiu, kad nespėjo sustabdyti.

Avarija privertė perstatyti tiltą

Prieš dešimt metų Vokietijoje įvykęs degalų autocisternos ir lengvojo automobilio susidūrimas įtrauktas į brangiausių pasaulio nelaimingų nutikimų dešimtuką. Žmogaus gyvybės pinigais neįvertinsi, tačiau jei skaičiuosime finansinius nuostolius – tai tikrai viena brangiausių sunkvežimių katastrofų. Avarijos padarinių likvidavimas kainavo 358 milijonus dolerių (955 mln. Lt).

Jei skaičiuosime finansinius nuostolius – tai viena brangiausių sunkvežimių katastrofų. Avarijos padarinių likvidavimas kainavo 358 milijonus dolerių

2004 m. rugpjūčio 26 d. ant vieno iš A4 greitkelyje esančių tiltų Vokietijoje susidūrė lengvasis automobilis ir degalų autocisterna, gabenusi 32 000 litrų kuro. Sunkvežimis prasilaužė per apsauginę tvorą (kuri galėjo išlaikyti vos 13 tonų svorį) ir nugarmėjo nuo 90 pėdų (apie 30 m.) aukščio tilto, sukeldamas milžinišką sprogimą. Įsiplieskęs laužas sugadino tilto atramą ir pažeidė jo apkrovos galimybes. Dėl šios priežasties tiltą reikėjo remontuoti, o po to visiškai perstatyti. Remonto ir naujo tilto statybos darbai atsiėjo kelis šimtus milijonų.

Avarijoje žuvo sunkvežimio vairuotojas, o lengvąjį automobilį vairavęs asmuo buvo įtariamas sėdėjęs už vairo apsvaigęs nuo narkotinių medžiagų.

Sunkvežimių avarijos Lietuvoje

Tuo tarpu mūsų keliuose taip pat netrūksta avarijų, kuriose dalyvauja sunkiasvoris transportas. Šių metų pirmąjį ketvirtį net 30 proc. avarijų įvyko dėl sunkvežimių vairuotojų kaltės. Reikėtų pasidžiaugti, kad šių eismo įvykių padariniai nepareikalauja šimtų žmonių gyvybių ar neatneša milijoninių nuostolių. Tačiau „sunkiasvorių“ avarijų baigtis labai dažnai būna paženklintos mirtimi bei nepataisomai suniokotomis transporto priemonėmis.

Eismo įvykių Lietuvoje atšalus orams padaugėja 50 proc.

Eismo įvykių Lietuvoje padaugėja atšalus orams, artėjant šaltajam ir slidžiajam metų laikui. Cargonews.lt jau minėjo, kad tokiomis sąlygomis avarijų padaugėja 50 proc. Vidutinė eismo įvykių žala siekia 2 500 Lt. Tuo tarpu šiais metais, nuo sausio 1 d. iki kovo 20 d., 15 įvykusių sunkvežimių avarijų sukelta bendra žala – 100 000 Lt.

Lietuvoje sunkvežimiai taip pat tikrina tiltų turėklų tvirtumą. Visai neseniai įvykusio lengvojo automobilio ir sunkvežimio incidento metu sostinėje nuo tilto per Nerį nulėkė sunkiasvoris. Įvykio metu suniokotos ar apgadintos 5 transporto priemonės, nukentėjo du žmonės, tačiau žuvusiųjų išvengta.

Metų pradžioje sunkvežimis greitkelyje Vilnius – Kaunas išmėgino ir kelio atitvarų tvirtumą. Atsitrenkęs į antroje eismo juostoje stovintį lengvąjį automobilį kelių milžinas prarado kontrolę, rėžėsi į skiriamojoje juostoje esančius atitvarus ir juos gerokai aplamdė. Tąkart keliui buvo padarytas 18 000 Lt nuostolis.

Neretai Lietuvos keliuose pasitaiko atvejų, kai į avariją patenka net keli sunkvežimiai. Šį pavasarį kelyje Kaunas – Klaipėda susidūrė keturi vilkikai. Du kelių milžinai sudegė, žuvo vienas vairuotojas, o likę trys buvo skubiai išgabenti į ligoninę.

Prieš kelias dienas pasienyje su Lenkija, kelyje Kaunas – Suvalkai, susidūrė 5 transporto priemonės – trys sunkvežimiai ir du lengvieji automobiliniai. Lengvieji automobiliai buvo suspausti sunkvežimių, žmones iš geležinių gniaužtų turėjo vaduoti ugniagesiai. Laimė, kad visi eismo dalyviai liko gyvi.

Panašių incidentų, su skaudžiomis pasekmėmis pasitaiko kasdien, todėl geriau mokytis iš svetimų klaidų, kad savosios taip brangiai nekainuotų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis