„EyeSight“ sistema 100 procentų atspindi gamintojo požiūrį – užtikrinti automobilio kontrolę. Ši technologija nepakeičia vairuotojo ir neveikia kaip autonominė vairavimo sistema. Kol prie vairo sėdi žmogus, o ne robotas, sistema tik įspėja vairuotoją. Ir tik tada, kai vairuotojas nesiima jokių veiksmų išvengti komplikacijų kelyje, sistema pati įsikiša į automobilio valdymą. Galima sakyti, kad „EyeSight“ yra „pasislėpęs“ vairuotojo dubleris. Sistema nuolat stebi (apie snaudulį ar nuovargį čia kalbos būti paprasčiausiai negali) važiavimo sąlygas ir, užfiksavusi gresiantį pavojų, įspėja apie tai vairuotoją. Tokie įspėjimai gerokai sumažina tam tikromis aplinkybėmis galinčių įvykti avarijų riziką.
Šią sistemą jau praktiškai išbandė ir teigiamai įvertino kitose rinkose – Japonijoje, JAV ar Australijoje – parduodamų „Subaru“ šeimininkai. 2015 m. ji atkeliaus į Europą.
JAV eismo saugos draudimo institutas (IIHS – Insurance Institute For Highway Safety) ir Didžiosios Britanijos „Thatcham“ tyrimų institutas „EyeSight“ technologiją pripažino geriausia pasaulyje veikiančia pagalbine vairavimo sistema. Atlikti testai parodė, kad „EyeSight“ gali visiškai sustabdyti automobilį, jam važiuojant net iki 50 km/h greičiu.
Naujausia, trečioji „EyeSight“ versija (pirmoji šios sistemos karta pasirodė 1999 m.) suvienija 6 sistemas. Pirma, tai avarinio stabdymo sistema, kuri gali visiškai sustabdyti automobilį, važiuojantį iki 50 km/h greičiu. Esant didesniam greičiui, „EyeSight“ pristabdo automobilį, kad būtų sumažinta smūgio jėga.
Antra, adaptyvioji pastovaus greičio sistema automatiškai seka eismo srautą greitkelyje. Ji gali palaikyti, padidinti ir sumažinti automobilio greitį, priklausomai nuo priekyje važiuojančios transporto priemonės, kai greitis siekia iki 180 km/h.
Trečia, automobilio išlaikymo eismo juostos centre sistema. Jeigu automobilis nukrypsta iš eismo juostos vidurio, sistema perspėja vairuotoją. Panašią funkciją atlieka ir ketvirta sistema, įspėjanti vairuotoją apie nukrypimą iš eismo juostos. Bet koks netikėtas staigus eismo juostų keitimas sistemos jutiklius privers signalizuoti vairuotojui.
Penkta, priešavarinė akceleratoriaus valdymo sistema, kuri padeda vairuotojui išvengti susidūrimo su priekyje esančiu automobiliu ar kitomis kliūtimis. Jeigu kliūtis bus arti, akceleratoriaus spustelėjimas tikrai neleis jums „įvažiuoti“ į kitą automobilį. Ir paskutinė sistema – ji perspėja vairuotoją apie pajudėjusį priekyje esantį automobilį. Tai reiškia, kad priekyje buvusiai kliūčiai (šiuo atveju – automobiliui) pradėjus judėti, „Subaru“ vairuotojas gaus signalą, jog ir jo stovėjimas baigėsi – galima tęsti kelionę.
Tačiau net ir tokie pažangūs serijiniame automobilyje įdiegti sprendimai nereiškia, kad vairuotojas prie vairo taps statistu. Visi sprendimai priklauso jam. Ir tik ekstremaliais atvejais „EyeSight“ ateis į talką. Na, kai kuriais atvejais kiek palengvins vairuotojo sprendimus ir darbą. Bet iniciatyvos ir vairavimo malonumo tikrai neatims.
Tiesiog – „Subaru“ visada galvoja apie savo vairuotojų ir kitų eismo dalyvių saugumą. Ko norėti, juk būtent šis gamintojas IIHS yra pripažintas vieninteliu, kurio visi modeliai gavo aukščiausią „Top Safety Pich“ saugumo įvertinimą.
Tad dabar belieka sulaukti 2015 m. „Subaru Outback“ pasirodymo Lietuvos oficialiųjų atstovų salonuose, kad patys praktiškai galėtumėte įsitikinti, kokios yra tos kažkada fantastika atrodžiusios technologijos realiame kelyje.