Bendrovė inicijuoti šio projekto įgyvendinimą nusprendė tuomet, kai Susisiekimo ministerija, pritarus Finansų ministerijai, atsižvelgdama į eismo saugos ir patogaus susisiekimo šioje atkarpoje užtikrinimo svarbą, tunelio statybų projektui skyrė dalinį finansavimą.
„Via Lietuva“ skelbtą viešąjį darbų atlikimo konkursą laimėjo UAB „YIT Lietuva“. Darbų kaina – 6,2 mln. Eur su PVM. Tunelio statybos darbai Vilnius– Panevėžys atkarpoje prasidės jau ateinantį pavasarį, darbams numatytas vos 11 mėn. terminas.
Taigi rezultato reikėtų tikėtis 2026 m. pavasarį.
„Džiaugiuosi, kad bendromis Susisiekimo ministerijos ir partnerių pastangomis pavyko užtikrinti būtiną finansavimą šiam Vilniui itin svarbiam projektui įgyvendinti. Tarandės tunelis reikšmingai pagerins eismo sąlygas ir sumažins spūstis, kurios kankina šį ruožą jau ne vienerius metus. Tad netrukus kasdienės kelionės Ukmergės kryptimi ar Vilniaus link taps saugesnės ir greitesnės”, – sako l. e. p. susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Didelės spūstys ties posūkiu į Tarandę kasdien piko metu formuojasi jau nuo 2017 metų, kai buvo atidarytas Vilniaus vakarinis aplinkkelis. Planuojama, kad įrengus tunelį, spūsčių neliks arba jos reikšmingai sumažės, o eismo įvykių rizika taps minimali. Artimiausiu metu bus pradėti paruošiamieji darbai, o pagrindiniai tunelio statybos darbai prasidės 2025 metų pradžioje. Tunelį atidaryti eismui planuojama iki 2026 metų birželio mėnesio.
Tarandės tunelis bus įrengtas maždaug 300 metrų nuo „EMSI“ degalinės, Vilniaus–Panevėžio magistralėje, važiuojant Ukmergės kryptimi. Įvažiavimas į pastaraisiais dešimtmečiais sparčiai augusią Tarandę yra būtinas, siekiant užtikrinti eismo saugumą ir tinkama transporto priemonių pralaidumą Vilniaus regione. Be to, šis kelias priklauso ir transeuropiniam TEN-T transporto tinklui, todėl jo modernizacija reikšminga ne tik Lietuvai, bet ir kitoms ES šalims.
„Tarandės tunelio projektas yra puikus tarpinstitucinio bendradarbiavimo pavyzdys. Projektą inicijavo Susisiekimo ministerija kartu su „Via Lietuva“ ir, pritarus Finansų ministerijai, jam buvo skirtas papildomas finansavimas. Apie Tarandės tunelio poreikį buvo kalbama jau kelerius metus, jo statybų pradžios ypatingai laukia vietos bendruomenė. Tarandės tunelio statybos stipriai prisidės prie saugesnio ir efektyvesnio susisiekimo sąlygų pagerinimo Vilniaus regione, padidins verslo plėtros galimybes,“ – sako „Via Lietuva“ vadovas Marius Švaikauskas.
Praėjusiais metais, „Via Lietuva“ pradėjus bei peržiūrėjus savo projektų planavimo procesus, pagaliau inicijuotas ir Tarandės tunelio techninio darbo projekto atnaujinimas, šių metų birželį – rinkos konsultacija dėl darbų atlikimo, bei rugsėjį paskelbtas ir šių statybų viešojo pirkimo konkursas.
Siekiant spartesnio ir visuomenės lūkesčius atliepiančio kelių infrastruktūros būklės gerėjimo ar bent išlaikymo, svarbu užtikrinti tvarų kelių finansavimą. Šiais metais svarbiausių projektų finansavimui buvo pasitelktas karinio mobilumo ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų finansavimas, jo sumažėjimas prisidėtų prie spartaus kelių būklės blogėjimo. Tam, jog kelių infrastruktūrai būtų užtikrintas tvarus finansavimas, tikimasi ne tik susitelkimo politiniame lygmenyje, „Via Lietuva“ imasi ir papildomų veiksmų įveiklinant kelių infrastruktūrą, ieško sprendimų, kurie leistų kurti ilgalaikius, nepriklausančius nuo kasmet tvirtinamo lėšų krepšelio iš bendro Valstybės biudžeto, planus.