Trečiadienį, balandžio 21-ąją, Europos, taip pat ir Lietuvos keliuose vykdoma 24 valandų trukmės specialioji priemonė „Greičio maratonas“ (angl. Operation Speed Marathon). Jos sumanymas – leistino važiavimo greičio viršijimo, neatsižvelgiant į kelio būklę, matomumą, oro sąlygas, kitas aplinkybes, problema.
Ne tik Europos, bet ir daugelio pasaulio šalių eismo įvykių, kuriuose nukenčia žmonės, statistikos duomenys liudija, kad daugiau nei pusė šių įvykių įvyksta dėl to, kad asmenys, vairuojantys transporto priemones, nesugeba pasirinkti saugaus važiavimo greičio. Tai sietina ne tik su realia eismo situacija, važiavimo sąlygomis, transporto priemonės būkle ar ypatumais, bet didele dalimi ir su žmogaus savimone ir logišku mąstymu.
Per pirmąją vykdomos prevencinės priemonės parą, balandžio 19-ąją, Lietuvoje užfiksuoti 803 nustatyto važiavimo greičio viršijimo atvejai, iš jų 324, kuriuos užfiksavo momentinės ir stacionarios greičio matavimo sistemos. Policijos pareigūnai, dirbdami su mobiliaisiais greičio matavimo prietaisais „PoliScan FM1“, užfiksavo 426 atvejus, kai viršytas leistinas važiavimo greitis, daugiausia – Vilniaus apskrityje. Dar 53 greičio viršijimo atvejus pareigūnai užfiksavo kita naudojama technika.
Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys dar kartą atkreipia visų dėmesį ir akcentuoja: „Eismo dalyviams, nepaisantiems nustatytos tvarkos kelyje, vairuotojams, viršijantiems leistiną važiavimo greitį, jokios tolerancijos nebuvo, nėra ir nebus. Tokios nuostatos turime sutartinai laikytis visi dalyvaujantieji viešajame eisme.“
Lietuvos kelių policija, vykdydama Europos kelių policijos tinklo ROADPOL (angl. European Roads Policing Network) iniciatyvą, specialiąją priemonę „Greičio maratonas“, skatina ir kviečia visus vairuotojus važiuoti tik s a u g i u greičiu – skubėkime lėtai.