Kelyje daugėjant purvo ir sunkėjant vairavimo sąlygomis lenktynininkas Šiaulių darbo rinkos mokymo centre surengė „AZO Auto rudens vairavimo akademiją“, kurios metu dalyviai turėjo galimybę patobulinti vairavimo įgūdžius ekstremaliomis sąlygomis.
Svarbiausi kriterijai saugiam eismui
Pliaupiant jau įprastu vaizdu tapusiam rudeniniam lietui, renginys prasidėjo patyrusio bekelės vilko Antano Juknevičiaus paskaita varžybose ir kasdienybėje patirtas pavojingas situacijas.
Daugiausia įvykių įvyksta tuomet, kai yra tamsu, o oras darganotas.
„Banalu, bet mes visada sakome, kad reikia perkrauti programą, nes tu nebegali važiuoti taip, kaip važiuoji vasarą. Pradėkime nuo to, kad matomumas yra labai svarbu. Pirmiausia viskas įvyksta ne dėl slidžios kelio dangos, o dėl to, kad matomumas suprastėja. Daugiausia įvykių įvyksta tuomet, kai yra tamsu, o oras darganotas. Žiemą ryte tamsu, vakare irgi. Nenuvalyti stiklai, purvas, prasti valytuvai – visi šie kriterijai turi įtakos matomumui. Tai yra pirmas dalykas, į ką reikia atkreipti dėmesį. Jei matomumas yra geras, tai tu anksčiau pradedi daryti veiksmus įvykus kažkokiai situacijai.
Taip pat labai svarbu yra padangos. Tačiau svarbiausia įvertinti greitį. Asfaltas žiemą šaltas, padangos irgi šaltos, kelias drėgnas. Sąlygos važiuoti yra blogos.
Tiesiog pasistenkime nepapulti į tokias situacijas, kuriose reikėtų ekstremalaus vairavimo įgūdžių.
Jei vasarą paspausite stabdį ir automobilis sustos kaip įkaltas, tai rudenį, žiemą kai slidu ir šalta, stabdymo kelias didėja. Siūlau įsitikinti, kad aplinkui nėra kitų eismo dalyvių ar kažkokių kliūčių ir pabandyti kirsti per stabdžius. Pamatysite, kaip stoja automobilis, suprasite, kaip pasikeitė stabdymo kelias. Suvoksite, kad reikia mažinti greitį.
Svarbiausia yra nepapulti į tokia situacijas, kuriose reikėtų tokių žinių, kokias turi lenktynininkai. Mes neišmokysime kiekvieno važiuoti saugiau ir suvaldyti automobilį. Nenoriu patarinėti, kaip reikėtų valdyti automobilį, nes paskui kas nors įvažiuos į griovį ir sakys, kad Juknevičius aiškino, kaip reikia vairuoti. Tiesiog pasistenkime nepapulti į tokias situacijas, kuriose reikėtų ekstremalaus vairavimo įgūdžių. Aišku, jei turite galimybę, žiemą nuvažiuokite į kokią nuošalią aikštelę ir pabandykite slydimą, tačiau geriausia yra tiesiog sumažinti greitį ir išvengti ekstremalių situacijų kelyje. Jei padangos bus geros, matomumas puikus, o jūsų greitis saugus – į tokias situacijas nepapulsite“, – sakė Dakaro lenktynininkas Antanas Juknevičius.
Pamokos bekelėje
Renginio dalyviai patys kartu su instruktoriumi, bekelės vilku Audriumi Sutkumi išbandė savo sugebėjimus specialiame autodrome Šiaulių darbo rinkos mokymo centre.
Antano bekelės monstro „Overdrive Hilux“ dizainą atkartojančiu, „Toyota“ centro Panevėžyje UAB „Auresa“ paruoštu visureigiu „Toyota“ buvo imituojamos ekstremalios situacijos, kuriuose žalą sau ir aplinkiniams galima sumažinti pasirinkus tinkamus automobilio valdymo judesius.
Pats ekstremalaus vairavimo instruktoriaus duoną Jungtiniuose Arabų Emyratuose krimtęs A.Juknevičius susirinkusiems gyvai demonstravo situacijas, su kuriomis dažniausiai kelyje susiduria vairuotojai, o po „AZO Auto“ renginio teigė, kad nesudvejodamas pritartų, jei tokios pamokos būtų privalomos ir visiems norintiems gauti vairuotojo pažymėjimą.