Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tūkstančiai pavežėjų ir taksi paslaugas teikiančių vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vežti keleivius

Nuo 2025 metų sausio 1 d. leidimų nepasikeitę vežėjai, vykdantys keleivių vežimą už atlygį lengvaisiais automobiliais, negalės vykdyti veiklos. Pasikeisti dokumentą įpareigoja nuo šių metų gegužės 1 d. įsigalioję nauji Kelių transporto kodekso reikalavimai, rašoma Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) pranešime spaudai.
Pavežėjai
Pavežėjai / 123RF.com nuotr.

Iki šios dienos LTSA prašymus pasikeisti leidimą pateikė tik 3478 pavėžėtojai, nors yra 20432 seni galiojantys leidimai. Pasirūpinti naujais dokumentais ir pateikti prašymą LTSA pakeisti leidimą vežėjai dar turi laiko iki gruodžio 20 d.

Reikalavimas pasikeisti leidimus taikomas vairuotojams, kuriems leidimai išduoti iki 2024 m. gegužės 6 d. Po šios dienos išduoti leidimai galioja ir toliau, jų keisti nereikia. Vežėjai, turintys savivaldybių išduotus leidimus, taip pat juos turi pasikeisti.  

„Vangus vežėjų elgesys kelia susirūpinimą dėl kelių dalykų. Pirmiausia, negavę naujo leidimo nuo kitų metų pradžios jie neteks teisės verstis keleivių vežimo veikla.

Antra, jeigu ir toliau planuojantys vykdyti keleivių vežimą vežėjai už atlygį lengvaisiais automobiliais laiku nepasikeis senojo leidimo, jį privalės išsiimti iš naujo. Tai reiškia, kad visa leidimo išdavimo procedūra bus vykdoma iš naujo: teks mokėti 8 eurų rinkliavos mokestį, ilgesni terminai ir t. t.“, – sako LTSA Klientų aptarnavimo ir kokybė departamento direktorė Eglė Vaiciukevičienė.

Dabar LTSA vežėjo prašymą pakeisti leidimą išnagrinėja ir sprendimą priima per 1 darbo dieną. Tačiau, kaip akcentuoja E. Vaiciukevičienė, jeigu vežėjai dokumentų tvarkymą paliks paskutinei nakčiai, didelė rizika, kad visi dokumentai nebus laiku išduoti dėl susidariusios ilgos prašymų nagrinėjimo eilės.

„Jeigu suveiks paskutinės nakties sindromas, susidarys spūstis. LTSA darbuotojai dės maksimalias pastangas viską padaryti laiku, tačiau svarbus abipusis supratingumas. Todėl dar kartą kviečiame visus vežėjus, kuriems privalu pasikeisti leidimą, būti atsakingiems, nedelsti ir prašymus pateikti kuo anksčiau, bet ne vėliau kaip gruodžio 20 dieną“, – sako Eglė Vaiciukevičienė.

Leidimai keičiami nemokamai, o norintiems gauti naują leidimą valstybės rinkliava nesikeičia (8 eurai) ir mokama į Valstybinės mokesčių inspekcijos (VMI) surenkamąją sąskaitą. 

Vežėjai, norintys pasikeisti leidimus, gali tai padaryti keliais būdais: fiziškai atvykę į klientų aptarnavimo padalinius,  užpildydami elektroninį prašymą informacinėje sistemoje KELTRA, siųsdami prašymą ir reikiamus dokumentus el. paštu konsultavimas@ltsa.lt, juos pasirašę teisinę galią turinčiu elektroniniu parašu.  

Be to, kad išduodant naująjį leidimą bus tikrinami privalomi leidimui pakeisti dokumentai bei duomenys, LTSA specialistai turės įsitikinti, ar automobiliui, kuriuo bus vežami keleiviai, atlikta privalomoji techninė apžiūra. Jeigu automobilio privalomoji techninė apžiūra nebus atlikta pagal nustatytus reikalavimus, vežėjas šiam trūkumui ištaisyti turės 5 darbo dienas.

Automobilio privalomoji techninė apžiūra turi būti atlikta šiai veiklai nustatytu periodiškumu: transporto priemonė, kurios eksploatacijos trukmė iki 5 metų, privalomoji techninė apžiūra atliekama kas 12 mėnesių, daugiau nei 5 metai – kas 6 mėnesius.

Norint pasikeisti leidimą, LTSA reikia pateikti: 

· asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, jei prašymas teikiamas klientų aptarnavimo padali-nyje; 

· vairuotojo pažymėjimą, išduotą Europos Sąjungoje, Europos ekonominės erdvės valstybėje narėje, Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos (NATO) šalyje, Šveicarijoje arba Ukrainoje, jei vairuotojo pa-žymėjimas išduotas ne Lietuvos Respublikoje;  · nustatytos formos prašymą, teikiant ne elektroninėje savitarnoje. 

Primename, kad vežėjai, vykdantys keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais veiklą,  turi atitikti šiuos reikalavimus:  

· būti įregistravę individualią veiklą VMI (veiklos kodas pavėžėtojams – 49.39, taksi – 49.32); 

· neturėti mokestinių nepriemokų; 

· teisėtu pagrindu valdyti transporto priemonę, kuria vykdoma veikla; 

· turėti ne trumpesnį nei 2 metų B kategorijos vairavimo stažą; 

· būti nepriekaištingos reputacijos, t. y. nebūti nuteisti už sunkų ar labai sunkų nusikaltimą, kai teistu-mas nėra išnykęs arba panaikintas, nebūti nuteisti už baudžiamąjį nusižengimą, kai nėra atlikta pas-kirta bausmė (išskyrus, kai yra atleisti nuo bausmės atlikimo), nepiktnaudžiauti alkoholiu, narkotinė-mis, psichotropinėmis ar kitomis psichiką veikiančiomis medžiagomis, kai leidimo prašo fizinis as-muo; 

· automobilis, kuriuo vykdoma veikla, turi turėti galiojantį privalomąjį vairuotojų civilinės atsakomy-bės draudimą, tinkantį šiai veiklai vykdyti; 

· automobilio privalomoji techninė apžiūra turi būti atlikta nustatytu šiai veiklai periodiškumu, t. y. automobiliams, kurių eksploatacijos trukmė iki 5 metų, privalomoji techninė apžiūra atliekama kas 12 mėn., daugiau nei 5 metai – kas 6 mėn.; 

· taksi veiklą vykdantis juridinis asmuo ar juridinio asmens statuso neturintis subjektas  turi būti įre-gistruotas ES ar EEE valstybėje narėje. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų