Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Tyrimas: užsisegti saugos diržą autobuse privertė tik pareigūnai

Lietuvos kelių policijos tarnyba, bendradarbiaudama su tarptautinių maršrutų operatoriumi „Lux Express“, atliko dvigubą reidą. Jo metu pareigūnai nustatė, kad autobuso kelionės pradžioje, Vilniuje, net kiek daugiau nei pusė (55,6 proc.) keleivių nesegėjo saugos diržų.
Specialaus reido metu nustatyta, kad daugiau nei kas antras keleivis važiuodamas autobusu diržo nesegėjo.
Specialaus reido metu nustatyta, kad daugiau nei kas antras keleivis važiuodamas autobusu diržo nesegėjo. / Bendrovės nuotr.

Tačiau atlikus to paties autobuso patikrinimą Kaune, kuomet į jį įlipo dar daugiau į Varšuvą keliaujančių asmenų – saugos diržo nesegėjo tik vienas keleivis.

Saugumo kampanijos „Užsisek saugos diržą autobuse“ iniciatoriai „Lux Express“ teigia, kad vis daugiau keleivių užsisega saugos diržus, tačiau skaičiai kol kas nedžiugina ir dar yra kur pasitempti. Policijos duomenys rodo, kad 2012 metais, saugos diržų kelionių metu nesegėjo beveik 23,5 tūkst. asmenų, o pernai užfiksuota 17,5 tūkst. pažeidimų. Taigi per penkerius metus pažeidėjų sumažėjo ketvirtadaliu.

„Mažėjanti tendencija reiškia, jog vis daugiau Lietuvos gyventojų rūpinasi savo ir keleivių saugumu. Tačiau šie skaičiai vis dar yra prasčiausi tarp visų Baltijos šalių. Pagal „Lux Express“ turimus duomenis, net 16 proc. keleivių Lietuvoje niekada nesegi saugos diržų autobusuose. Štai pavyzdžiui Estijoje saugos diržų nesegėjo tik 5,8 proc. keliautojų. Tuo metu Latvijoje, šis skaičius siekia 9,6 proc.“, – teigė „Lux Express Lietuva“ direktorius Tomas Kaziliūnas.

Pasitaiko ir tokių atvejų, kuomet keleivių pasiaiškinimai kelia šypsenas pareigūnams – esą saugos diržas pernelyg veržia, todėl jo segėjimas kelia diskomfortą.

Negalvoja, kad privaloma

Lietuvos Kelių eismo taisyklės (KET) reglamentuoja, kad saugos diržus privalu segėti ne tik automobiliuose, bet ir autobusuose. Tačiau, kaip rodo atlikta policijos patikra, keleiviai yra neapdairūs, kol jų neįspėja pareigūnai.

„Dažnai keleiviai teigia, jog pamiršo užsisegti saugos diržą, nepagalvojo, kad tai privaloma ir autobuse. Pasitaiko ir tokių atvejų, kuomet keleivių pasiaiškinimai kelia šypsenas pareigūnams – esą saugos diržas pernelyg veržia, todėl jo segėjimas kelia diskomfortą“, – teigė Marija Kazanovič, Lietuvos kelių policijos tarnybos vyresnioji specialistė.

„Lux Expess Lietuva“ vadovas T.Kaziliūnas pabrėžia, jog labai svarbu, kad keleiviai suprastų, kad rūpintis kelionės saugumu turi ir jie patys, ne tik vairuotojas.

Padeda išvengti sužeidimų

Kaip teigia saugumo kampanijos „Užsisek saugos diržą autobuse“ organizatoriai, saugos diržas nėra puošmena ar patogumą suteikianti kelionės detalė. Priešingai, ši priemonė yra sukurta tam, kad apsaugotų keleivius ir aplink juos esančius autobuse asmenis nuo pavojingų sužeidimų kelyje.

Elementariausias pavyzdys – netikėtas stabdymas didelio greičio kelių ruožuose. Tokiu atveju, diržas užtikrina, kad žmogus liktų savo vietoje ir nesusižeistų atsitrenkdamas į priešais esančias sėdynes arba neiškristų iš savo sėdimos vietos.

Saugos diržai padeda apsaugoti keleivius ir nuo avarijų metu sukeliamų sunkių kūno sužalojimų. Diržai užtikrina, kad keleiviai, neiškristų per langus, nesužalotų šalia esančių asmenų, jeigu avarijos metu automobilis, mikroautobusas ar autobusas verčiasi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos