Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Uždarę eismą Kauno hidroelektrinės tiltu mokslininkai bandė jo tvirtumą

Šeštadienį buvo atliekami tilto per Kauno hidroelektrinę bandymai. Nuo 9 valandos iki 14 valandos buvo visiškai uždraustas transporto priemonių eismas tiltu.

Nuo ryto ant tilto plušėjo Kelių ir transporto instituto mokslininkai. Tilto konstrukcijose buvo įrengti specialūs davikliai, kurie fiksavo tilto svyravimus didinant apkrovas.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Laimonas Krašauskas
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Laimonas Krašauskas

„Tiltas yra pakankamai senas, virš 50 metų amžiaus. Bandymai yra būtini tam, kad įsitikinti kokia yra tilto laikančioji galia. Vien iš vizualios apžiūros to pasakyti negalima. Todėl yra atliekami tilto statinis ir dinaminis bandymai“, – sakė Kelių ir transporto tyrimo instituto, Tiltų tyrimų skyriaus viršininkas Laimonas Krašauskas.

Bandymo metu paskaičiuojama pagal norminę apkrovą kiek tiltas teoriškai atlaiko. Vėliau bent 70 procentų apkrovos yra naudojama bandymo metu.
Toks bandymas Kauno hidroelektrinės tiltui buvo atliekamas pirmą kartą. 

Į pagalbą atliekant bandymus buvo pasitelkti keturi sunkvežimiai su žvyru. Vieno sunkvežimio svoris apie 19 tonų.

VIDEO: Tiltų tyrimų skyriaus viršininkas Laimonas Krašauskas pasakoja kaip bandomas tiltas

Statinio bandymo metu užvažiavus sunkvežimiams buvo stebima kiek tiltas įlinksta, vėliau nuvarius mašinas skaičiuojamas laikas per kiek jis atsistato. Šio bandymo pradžioje tyrėjai sakė, kad bandymas iš pirmo žvilgsnio atrodė sėkmingas, mat kelių milimetrų įlinkis atsistatė maždaug per 10 minučių. 

„Vizualiai atrodė blogiau, negu rodo bandymas“, – sakė vienas iš tyrėjų.

Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Tilto bandymai
Eriko Ovčarenko/15min.lt nuotr./Tilto bandymai

Dinaminio bandymo metu tiltu, skirtingais greičiais, važiavo tie patys sunkvežimiai. Taip buvo matuotos dinaminės statinio savybės.

Pasak specialistų neatmetama tikimybė, kad po bandymų tiltu gali būti ribojamas sunkiasvorių mašinų leidžiamas maksimalus svoris. Kaip pavyzdys paminėtas Vytauto Didžiojo tiltas jungiantis Kauno senamiestį ir Aleksotą. Atliktus šio tilto bandymus buvo rekomenduota riboti sunkiasvorių mašinų svorį iki 20 tonų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?