Vairavimas žiemą: „briedžio testas“ slidžiame kelyje – iš kairės ir iš dešinės

15min ir Vilniaus sportinio vairavimo centro (VSVC) specialistai tęsia vairavimo ekstremaliomis sąlygomis pamokų ciklą. Šį kartą – klasikinė situacija, vadinama „briedžio testu“.
Vairavimo pamoka: „Briedžio testas“
Vairavimo pamoka: „Briedžio testas“ / 15min.lt fotomontažas

Ankstesnės vairavimo ekstremaliomis sąlygomis pamokos:

Andrejus Savčenko, ekstremalaus vairavimo instruktorius, VSVC vadovas, savo pamokose nevengia ne tik didaktinių pamokymų, bet ir humoro, ironijos. Galbūt taip mokiniai lengviau įsimena tai, ko išmoko.

VIDEO: Ekstremalaus vairavimo pamoka: „Briedžio testas“

Briedžio apvažiavimas: iš kairės ar dešinės

Pradedančio vairuotojo Justino mokytojas gudriai prisimerkęs klausia:

– Iš kurios pusės apvažiuotumėte išbėgusį briedį: iš kairės ar dešinės?

Ir netrukus pats paaiškina:

– Žiūrėkite, kur bus briedžio uodega. Žvėris visą laiką reikia apvažiuoti iš galo. Nes jie neturi „atbulinės pavaros“. Todėl tikrai daug šansų, kad pavyks išvengti susidūrimo.

Žiūrėkite, kur bus briedžio uodega. Žvėris visą laiką reikia apvažiuoti iš galo. Nes jie neturi „atbulinės pavaros“.

Ką daryti, pamačius raguotą kliūtį

Pasak instruktoriaus, labai dažnai tokioje situacijoje vairuotojas neturi laiko stabdymui – žvėris iššoka netikėtai. Todėl reikia atleisti akceleratorių ir stengtis apvažiuoti. 

Instruktorius su mokiniu, treniruodamiesi apvažiuoti išbėgusį žvėrį, modeliuoja situaciją ir sutaria dėl taisyklių: likus maždaug 3 metrams iki kliūties (kūgeliais pažymėti varteliai), A.Savčenko pasakys, į kurią pusę sukti. Gavęs komandą, vairuotojas atleidžia greičio pedalą ir dirba vairu. Tik apvažiavęs kliūtį ir grįžęs į pradinę trajektoriją gali stabdyti.

Vairo pasukimas ir taisyklinga kojų pozicija

Pirmas vairuotojo bandymas sulaukia A.Savčenko pastabos: „Jūs iš pradžių ne atleidote, o paspaudėte gazą.“

Žilvino Pekarsko/15min.lt nuotr./Vairuotojo kojų padėtis
Žilvino Pekarsko/15min.lt nuotr./Vairuotojo kojų padėtis

Ir paaiškina, kodėl taip nutiko. Kadangi kairė koja buvo neteisingoje pozicijoje (ne atremta kairiame krašte į dugną, o netoli dešinės), tai vairuotojas „atsirėmė“ dešine koja, kur buvo ant greičio pedalo.

Važiuojant antrą kartą tą pačią trasą, instruktorius duoda kitą pastabą: per staigiai pasukus vairą, automobilis kiek slystelėjo, akimirkai prarastas sukibimas.

Paskui A.Savčenko leidžia tą pačią trasą važiuoti kiek padidinus greitį – maždaug 2 km/val. Vairuotojas, rodos, viską daro taip pat, bet nuskina vieną kūgelį. Mokytojo paaiškinimas daugiau nei įtikinamas:

– Dažnai vairuotojai važiuoja „vos vos“ viršiję greitį, bent jau iki 10 km/val. Bet dabar matome, kiek daug gali lemti tas nedidelis viršijimas.

Epilogas

Po šios pamokos Andrejus Savčenko apibendrina:

1. Geras vairuotojas ne tas, kuriam šiaip taip pavyksta išsisukti iš tokios ekstremalios situacijos. Pagyrimo vertas tas, kuris sugeba važiuoti taip, kad į keblią padėtį nepakliūtų.

Tokia žalinga mąstysena gali net padidinti avaringumą.

2. Vos vairuotojas pamato kliūtį, jis turi pradėti galvoti ne apie ją (oi, briedis), o tiesiog rasti sprendimą (apvažiuosiu per dešinę, nes briedis žiūri į kairę).

3. Tokios vairavimo ekstremaliomis sąlygomis pamokos bus bevertės, jei vairuotojas galvos, kad viską moka. Tokia žalinga mąstysena gali net padidinti avaringumą. Todėl būtina prisiminti, kad ne visada viskas pavyksta net ir mokančiam.

Tačiau turimos žinios ir įgūdžiai tam tikromis aplinkybėmis tinkamai jas panaudojus, gali būti tikrai naudingos ir padidinti šansus išgyventi ekstremalioje situacijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis