Sutiktų mokėti daugiau, jei gautų garantiją
Nors specialistai pastebi augantį vartotojų ekologinį sąmoningumą, ekologija dažnu atveju vis dar siejama su būtinybe mokėti didesnę kainą. Tai, kad lietuviai yra linkę pasverti atsakomybės ir išlaidų vertę, rodo ir apklausos duomenys. Didžioji dalis, net 79 proc. apklaustųjų, sutiktų mokėti jų automobilius aptarnaujantiems autoservisams daugiau, jei būtų garantuojamas tinkamas automobilinių atliekų sutvarkymas ir neteršiama aplinka, tačiau tik tuo atveju, jei kainos skirtumas nebūtų per didelis. Beveik dešimtadaliui apklausos dalyvių tinkamas jų automobilių atliekų tvarkymas nerūpi.
Pasak „Žalvario“ rinkodaros vadovės Vitos Balaikienės, norėdami būti atsakingais aplinkai, žmonės vis daugiau tikisi iš verslo įmonių, iš kurių perka prekes ar paslaugas: „Vis geriau suvokdami taršos žalą lietuviai linksta labiau pasitikėti įmonėmis, kurios rūpinasi ne tik paslaugų ar prekių kokybe, bet ir ekologine atsakomybe. Auga atsakingo verslo poreikis. Juk, pavyzdžiui, aplinką atliekomis teršiantis autoservisas savo bendrininku padaro ir neatsakingą vairuotoją.“
Apklausos metu pastebėta, kad automobilių padangas Lietuvos gyventojai tvarko atsakingai. Dauguma apklaustųjų, 64 proc., nurodė niekada nėra išmetę ar palikę irti automobilio padangų, 29 proc., atidavę servisui pakeisti padangas, jas ten ir palieka, tikėdamiesi, kad bus sutvarkytos tinkamai. Nedidelė dalis, 7 proc., prisipažino, kad jiems yra tekę išmesti ar palikti irti nebenaudojamas padangas.
Kaltina sudėtingą sistemą
Paprašyti išskirti priežastis, neleidžiančias tinkamai pasirūpinti automobilių atliekomis patiems, beveik pusė (46 proc.) šalies gyventojų įvardino sudėtingą atliekų pridavimo sistemą, kuri atima tiek laiko, tiek pinigų, ir pernelyg sunkiai surandamas vietas, kur būtų priimamos atliekos. Taip pat trečdalis lietuvių (33 proc.) susiduria su informacijos apie automobilines atliekas bei jų pridavimą stoka.
Pavojingiausių automobilinių atliekų sąrašui priskiriami akumuliatoriai, alyva, amortizatoriai, kuro, tepalo bei oro filtrai ir padangos. Pagal Europos Sąjungos šalyse galiojančius reikalavimus, šios atliekos privalo būti surenkamos ir perduodamos tvarkyti bei perdirbti atliekų tvarkymo bendrovėms.