Vairuotojo istorija, kurios nelinkėtų: neprivertęs kolegos prisisegti atsidūrė nepavydėtinoje situacijoje

Niekada niekam neleiskite važiuoti automobiliu su jumis neprisisegus saugos diržo. Saugos diržais neprisisegę keleiviai, nesvarbu, kokioje vietoje jie sėdi, kelia potencialų pavojų visiems kitiems automobilyje sėdintiems asmenims. Priekinio susidūrimo metu jie gali „išlėkti iš automobilio“ ir milžinišku svoriu užgriūti vairuotoją arba priekyje sėdintįjį.
Eismo įvykis
Eismo įvykis / Shutterstock nuotr.

Jei priekyje šalia jūsų sėdi saugos diržo neprisisegęs asmuo, o kitas automobilis trenks į jūsų šoną, 50 proc. atveju keleivis užvirs ant jūsų. Apie tokius atvejus pasakoja 15min skaitytojai, susiję su eismo įvykiais, kurių baigtis galėjo būti kitokia, jei tik keleiviai būtų prisisegę saugos diržą.

Atskrido kaip raketa

Nors KET aiškiai, sako, kad visi keleiviai, kad ir kokioje vietoje jie sėdėtų, turi segėti saugos diržus, vis tik galinių sėdynių keleiviai dažnokai šio reikalavimo nesilaiko. Kai kurie keleiviai ignoruoja šį reikalavimą, o vairuotojai į tai žiūri atlaidžiai.

Pexels nuotr. /Automobilio saugos diržai
Pexels nuotr. /Automobilio saugos diržai

Mūsų skaitytojas Vidmantas, atsiliepdamas į straipsnių apie saugos diržus seriją, nusprendė pasidalinti savo istorija. „Noriu, kad mano patirtį sužinotų kiti vairuotojai, nes mūsų atlaidumas keleiviams gali brangiai kainuoti“, – patirtimi dalinas klaipėdietis Vidmantas.

„Tą rytą, kaip ir kiekvieną darbo dieną, įsėdau į tarnybinį automobilį įmonės būstinėje, kad nuvažiuočiau į statybvietę, kurioje turėjome dirbti. Sėdau prie vairo, o gale, už keleivio sėdynės, kurios atlošas visada būna palenktas į priekį, įsitaisė kitas įmonės darbininkas.

Automobilyje buvome tik dviese, aš ir jis. Statybvietė netoli įmonės biuro – vos 5 minutės kelio automobiliu. Pajudėjome. Mano kolega, sėdėdamas gale niekada nesisegdavo saugos diržo. „Sunku pasiekti sagtį, įspraustą tarp sėdynių, be to, kam segtis jie objektas čia pat“ – jis nuolat rasdavo pasiteisinimą.

Važiuojam, šnekučiuojamės, prie netoli sankryžos pasisukau į bendrakeleivį, norėdamas kažką pasakyti, o jis tik riktelėjo: „Žiūrėk“. Atsisukau, bet jau buvo per vėlu – priekyje važiavęs automobilis, kažkodėl pradėjęs staigiai stabdyti, jau buvo beveik sustojęs, aš irgi užguliau stabdžių pedalą, tačiau jau buvau praleidęs akimirką laiku nuspausti stabdžius ir mano automobilis trenkėsi į priekyje beveik sustojusio automobilio galą.

Sunku pasiekti sagtį, įspraustą tarp sėdynių, be to, kam segtis jie objektas čia pat“ – jis nuolat rasdavo pasiteisinimą.

Smūgis nebuvo labai stiprus, nes greitis nebuvo didelis, tik specifinio susidūrimo garso buvo daug. Mano nuostabai, gale sėdėjęs bendradarbis į priekį atskrido kaip raketa, trenkėsi galva į langą taip, kad stiklas sueižėjo kaip voratinklis.

Avarija įvyko prie paskutinio šviesoforo prieš statybvietę. Bendradarbis iškarti sukniubo, paskui pradėjo judėti. Kurį laiką jis kažką vapėjo nesuprantamai, tarsi būtų ne viso proto. Skundėsi, kad nejaučia rankų, labai skauda galvą, akyse dvejinasi. Nedelsiant iškviečiau greitąją, o savo keleiviui liepiau nejudėti, kažkaip nuo senų laikų esu įsisąmoninęs, kad traumuotų žmonių geriau nejudinti, nes gali dar pakenkti. Greitoji pagalba atvažiavo pakankamai greitai ir išvežė bendradarbį į ligoninę“, – pasakoja Vidmantas.

Reikalauja žalos atlyginimo

„Po kurio laiko sužinojau, kad bendradarbis patyrė ne tik galvos, bet ir kaklo traumą ir kurį laiką turės vaikščioti su kaklo įtvaru. Bet tuo viskas nesibaigė. Pasveikęs jis pradėjo reikalauti, kad asmeniškai atlyginčiau žalą, nes esu avarijos kaltininkas.

Bendradarbis sakė, kad jam nuolat tenka lankytis pas gydytojus, kad ir dabar nuolat jaučia galvos skausmus, jam ilgą laiką dvejinosi akyse, o dabar sutriko regėjimas, kad aš kaltas, nes negalėjau vairuoti automobilio kol jame yra diržo neprisisegęs keleivis, o ta avarija atsilieps visam likusiam jo gyvenimui“, – atviravo su „15min“ bendravęs skaitytojas Vidmantas.

Pašnekovas pridūrė, kad dar nežinia, kaip viskas baigsis, nors jis kaltės nejaučia, nes ne kartą yra prašęs bendradarbio prisisegti saugos diržą, tačiau šis visada ignoruodavo prašymus, visada rasdavo kokį pasiteisinimą.

„O dabar man nuolat primenamas „Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas“, kuriame parašyta: „Vairuotojas privalo imtis visų būtinų priemonių savo ir keleivių saugumui kelionės metu užtikrinti“, priekaištaujama, kad priekinė sėdynė buvo pastumta į priekį ir nulenktas jos atlošas, nes jei atlošas būtų atlenktas, bendradarbis nebūtų trenkęsis į priekinį stiklą. Ta sėdynė visada tokioje padėtyje, nes dažnai vežame ilgus daiktus, o, kad jie tilptų, sėdynė kiek pastumta, o atlošas nulenktas būti tokioje padėtyje“, – sako Vidmantas.

Tenka apgailestauti, kad gale sėdinčiųjų suvokimas apie saugumą vis dar ribotas. Ar važiuodami kelyje esate tikri, kad avarijos metu automobilis nesivers? Ar esate tikri, kad smūgio metu neužgriūsite ant priekyje ar šalia sėdinčių keleivių?

Juk saugos diržą gale reikia prisisegti ne tik dėl savęs, bet ir dėl šalia esančių asmenų. Autoavarijos metu neprisisegęs žmogus ne tik pats gali susižaloti, bet ir smarkiai sužaloti kitus. Eismo įvykių tyrėjai žino ne vieną atvejį, kai autoavarijos metu gale sėdėjęs keleivis, skriejo į priekį, stipriai smogė į sėdynę ir prispaudė priekyje sėdintį žmogų.

Vairuotojas privalo imtis visų būtinų priemonių savo ir keleivių saugumui kelionės metu užtikrinti

Mažas greitis, stiprus smūgis

Kitą istoriją „15min“ papasakojo skaitytoja Viltė. „Nusprendžiau pasidalinti istorija, kad įspėčiau kitas. Nerizikuokite savo sveikata ir gyvybe. Ir savo kūdikio!“ – ryžtingai sako Skaistė.

Buvo eilinė rudens diena. Nebuvo jokių ženklų, kad įvyks tai. Važiavome namo, sėdėjau keleivio vietoje, iki namų liko nuvažiuoti tik 15 kilometrų. Tuo metu buvau septintą mėnesį nėščia, tad nesegėjau diržo, tiesiog nenorėjau, kad jis spaustų pilvą.

Viskas įvyko staiga ir labai netikėtai –važiuojant žiedine sankryža, gal tik 30 km/h greičiu, į mūsų automobilį, tiksliau, į tą pusę kur sėdėjau, trenkėsi kitas automobilis. Vėliau jo vairuotojas paaiškino, kad nepastebėjo mūsų automobilio.

Ką prisimenu? Visų pirma, neįtikėtiną smūgį. Atrodė, kad visur daug dūmų, nors turbūt taip nebuvo. Iš pradžių pajutau smūgį į dešinį šoną, po to buvau nublokšta į vairuotojo pusę. Susitrenkiau galvą, bet nežinau, dėl ko tai įvyko. Oro pagalvė irgi smogė, tad po jų smūgio labai skaudėjo pilvo sritį!“, – pasakoja Viltė.

Shutterstock nuotr./Saugos diržai
Shutterstock nuotr./Saugos diržai

Po apžiūros ligoninėje paaiškėjo, kad, laimei, niekas nenukentėjo, tiek Viltė, tiek jos kūdikis yra sveiki ir gyvi. Būsimai mamai vienintelis priminimas apie incidentą – didžiulė mėlynė ant pilvo. Kodėl mūsų pasakojimo herojė vairavo neprisisegusi saugos diržo? Kaip pati prisipažino: „Nes ne viena draugė sakė, kad nėščiosios gali važiuoti ir neprisisegusios saugos diržais. Be to, maniau, kad man nieko neatsitiks. O kas būtų buvę, jei kitas automobilis trenktųsi į mūsų automobilio priekį? Nenoriu apie tai net galvoti. Pamoka visam gyvenimui“.

Reikia pasakyti, kad KET nėra jokio punkto, kalbančio apie tai, kad nėščiosios neprivalo segėti saugos diržo. Saugos diržo nesisegti gali tik asmenys, kuriems kompetentingos institucijos dėl rimtų medicininių priežasčių išduoda specialų pažymėjimą, leidžiantį neužsisegti saugos diržo. Šiame pažymėjime turi būti nurodytas jo galiojimo laikas

Saugos diržo automobilyje negalima atsisakyti net ir paskutinėmis nėštumo savaitėmis, kai jį segėti nepatogu. Tik saugos diržas gali užtikrinti jūsų ir kūdikio saugumą avarijos atveju. Tyrimais įrodyta, kad saugos diržais prisisegusi nėščioji turi daugiau galimybių išsaugoti savo ir kūdikio gyvybę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų