06 19

Išbandymas: liūtis gali pradanginti automobilių detales ir nuplauti nuo kelio net greitkelyje

Hidrometeorologijos tarnybos duomenimis, trečiadienį dieną Lietuvą skalaus lietus, vietomis smarkus. Daug kur perkūnija. Pietų, Rytų ir Vidurio Lietuvoje vietomis kruša, škvalas. Todėl audros metu keliaujantiems automobiliu gali kilti didelių iššūkių.
Avarija greitkelyje netoli Vievio
Avarija greitkelyje netoli Vievio / 15min.lt

Tokios oro sąlygos žada daliai Lietuvos vairuotojų nemažą nuotykį. Kokie išbandymai laukia per stiprų lietų? Dažnas pagalvoja tik apie akvaplanavimą, bet tai – tik gėlė ant vasaros torto. Trumpai apžvelgsime didžiausius pavojus.

Kur dingsta automobilių numeriai

Kiekvieną kartą miestuose formuojantis didžiulėms baloms, daliai vairuotojų jos kelia juoką. Arba tampa smagaus pasivažinėjimo vieta. Tačiau automobilių varikliams (jeigu jie nėra specialiai ruošti bekelei) vandens gurkšnis gali ir nepatikti. Patirtas hidrosmūgis (kai vanduo patenka į variklio cilindrus) gali kainuoti tūkstančius eurų. Tokiu atveju variklis gali užgesti, išgirsite smūgio garsą. Tai reiškia, kad teks atlikti kapitalinį variklio remontą, nes per oro įsiurbimo angą pateko vandens.

Kitas pavojus, kurio vairuotojai visai nesitiki – važiuodami per balas praranda automobilio registracijos numerius. Prieš automobilį susiformavusi stumiamo vandens banga tarsi pasišaipo iš drąsuolių ir išlupa numerius iš plastikinių rėmelių. Todėl po didesnių liūčių socialiniuose tinkluose pasirodo nemažai žinučių ar prašymų padėti rasti skenduolius. Ką daryti tokiu atveju, pataria draudikai.

Eismas greitkeliuose per lietų kelia pavojų gyvybei

Daugelis vairuotojų šventai įsitikinę, kad greitkeliai ir automagistralės – labai saugūs. Todėl ir per lietų jais galima važiuoti maksimaliu leistinu greičiu. Arba net nežymiai viršyti greitį. Tačiau iš tikrųjų patyrę vairuotojai pastebi, kad Lietuvos greitkelių būklė – prasta.

Pirmojoje eismo juostoje susiformavusiose provėžose kaupiasi vanduo. Todėl akvaplanavimo pavojus didėja geometrine progresija, didėjant greičiui.

Ratams patekus į provėžas, automobilis praranda sukibimą, jį ima mėtyti. Be to, matomumą labai pablogina ir po ratų trykštantys vandens fontanai. Beje, elektromobilių bandymai konkurso „Lietuvos metų automobilis“ metu parodė, kad dėl didesnės masės EV yra inertiškesni. Kitaip tariant, jei toks automobilis paranda sukibimą, jį suvaldyti yra sunkiau. Todėl įkraunamų hibridų ir elektromobilių vairuotojai turėtų atsižvelgti į šią aplinkybę.

Tačiau dar didesnis pavojus laukia antroje eismo juostoje. Ja vairuotojai linkę važiuoti greičiau, nes ji – lygesnė. Tačiau aklai pasitikėti automobilio saugos sistemomis neverta. Nes antroje juostoje spąstais vairuotojams dažnai tampa staiga susiformuojantys vandens ežerai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų