Kitaip tariant, pasukę iš aplinkkelio dviem juostomis, vairuotojai staiga turi tilpti į vieną. Ir ja įvažiuoti į Oslo g., vedančią į Gariūnų pusę. Dėl intensyvaus eismo ši vieta tapo problemine nuo pat aplinkkelio atidarymo. Mandagiausi vairuotojai važiuoja dešine juosta, o turintys daugiau įžūlumo lenda antrąja ir paskui „prašosi“ įleidžiami toje vietoje, kur antra juosta staiga baigiasi. Rezultatas – kamštis.
TAIP PAT SKAITYKITE: 15min eksperimentas: kaip apvažiuoti „butelio kaklelį“ Vilniaus aplinkkelyje?
Šiemet pradėta Oslo g. rekonstrukcija teikė vilčių, kad jau vasaros pabaigoje ši problema bus išspręsta. Tačiau rekonstrukcijos darbai vasarą buvo pristabdyti, kelininkų pajėgas metus į Geležinio Vilko gatvę, vilniečių dar vadinama ir „Geležinio kamščio“ gatve.
Naujai atrasti seni ženklai verčia skaičiuoti iš naujo
Pirmadienį socialiniuose tinkluose pasigirdo pirmieji džiaugsmo šūksniai – Oslo gatvė jau praplatėjo nuo dviejų juostų iki trijų, naujas kelių žymėjimas, nurodantis naują važiavimo juostomis tvarką. Kitaip tariant, „piltuvėlis“ arba „užtrauktuko“ vieta virto patogiu dviejų juostų posūkiu. Tačiau vairuotojai suklydo, džiaugtis per anksti.
Juo labiau kad pasigirdo jau važiavusių šia trasa balsų, kad žymėjimas Oslo gatvėje (jau pasukus link Gariūnų) nelogiškas. Ir kad dvi greitėjimo juostos atvažiavusiems nuo aplinkkelio - gerokai per siauros. Bet nepulkime kritikuoti, patys pasižiūrėkime, kaip ši vieta atrodo.
Važiavo taip, tarsi tai darytų pirmą kartą
15min žurnalistas, „patikėjęs“ pasklidusia informacija apie pasikeitusias važiavimo sąlygas, pabandė važiuoti šiuo posūkiu taip, tarsi darytų tai pirmą kartą – žiūrėdamas į ženklus ir bandydamas juos suprasti. Ir suklydo – vėl pateko į „užtrauktuką“. Kodėl taip nutiko?
Pažvelkite į šį kelių žymėjimą: kiek eismo juostų matote? Ir kiek jų matote ženkluose? Ir ar matote, kur šis ženklas pastatytas – jau atsiskyrus 2 ir 2 eismo juostoms. Tai kuri iš tų keturių yra vidurinė, kuria galima važiuoti ir į kairę ir į dešinę?
Prisipažinsiu, į šį niuansą dėmesį atkreipiau tik dabar, bandydamas suprasti važiavimo juostomis logiką ir stengdamasis įžiūrėti „naujus ženklus“, kurie čia įves tvarką. Anksčiau (man dėl to didelė gėda) važiuodavau atmintinai – suki į dešinę pirmą juostą ir nekuri kitiems problemų. Be to, kaip matosi filmuotoje medžiagoje, kairiojo ženklo tokiomis važiavimo sąlygomis beveik nesimato.
Iš esmės, šis ženklas, nurodantis važiavimo tvarką trimis juostomis, stovi ir prieš trijų eismo juostų tunelį – ten jis puikiai tinka. Tačiau, išlindus iš jo, kai manevravimo galimybės ribotos, važiavimą juostomis jau reikėtų reglamentuoti aiškiau. Gal naujas ženklas atsiras baigus šio posūkio rekonstrukciją? Nes kol kas čia geriausiai tiktų plakatas „antra juosta tuoj baigsis“ arba „pasiruoškite užtrauktukui“.
Dėl tokios painiavos akimirką pagalvoju, kad gal tai – ne senas, o gal jau naujas ženklas, nurodantis važiavimą naujomis dar nepažįstamomis juostomis. Tik kuriomis? Iš pirmo žvilgsnio, ypač važiuojant tamsiu paros metu dešine juosta, gali pasirodyti, kad ženklas „Važiavimas juostomis“ tikrai kviečia sukti į dešinę dviem juostomis. O dar vieną juostą ženkle nuplovė vasaros lietūs.
Kitaip tariant, vairuotojams iki šiol buvo sudarytos prielaidos „bet kaip“ sukti į dešinę – matai kažkokias juostas ir suki. Nes ženklai šiame išsišakojime jau yra „post factum“, kai apsispręsti nėra laiko. Tokia painiava tik dar labiau provokuoja „užtrauktuko“ efektą.
Naujas ruožas
Tai – senos bėdos, kurias dar galima spręsti nupaišant vairuotojams schemą. Bet pažvelkime į tai, kas jau padaryta.
Patekus į Oslo gatvę, į baigiamą rekonstruoti jos dalį, iš tiesų jau galima viena papildomai nutiesta juosta (bus galima ir dviem) važiuoti į Gariūnų pusę – čia spūstys jau sumažėjo. Nors vienoje (dešinėje kraštinėje) juostoje dar dirba kelininkai, ji užtverta.
Galutinį rekonstrukcijos vertinimą pateiksime, kai kelininkai sutvarkys šią atkarpą iki galo, o kelio ženklinimas bus baigtas. O kol kas du akivaizdūs faktai. Pirmas, kad spūstis ankstyvą rytą šioje vietoje tikrai sąlygiškai nedidelė. Antras, kad kol kas „butelio kaklelis“ nepasikeitęs, o važiavimo juostų konfigūraciją reikėtų išmokti atmintinai, sustojus prieš tunelį.
Savivaldybė paaiškino: nauja tvarka įsigalios šią savaitę
Tomas Kamaitis, Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vedėjas, 15min informavo, kad Oslo gatvės dalyje jau nutiestos dvi papildomos daugiau kaip pusės kilometro ilgio greitėjimo ir lėtėjimo juostos, kurios gerokai pagerins susisiekimą vilniečiams Gariūnų kryptimi, ypač – rytinio piko metu. Oslo gatvės dalyje, nuo Vakarinio aplinkkelio iki Gariūnų gatvės, įrengti nauji gatvės bortai, įrengta lietaus surinkimo sistema.
Ženklinimo darbus ketinama baigti vėliausiai iki savaitės pabaigos.
Tačiau pastarąsias savaites subjurus orams, nuolat merkus lietui, buvo truputį sustoję ir sostinės gatvių ženklinimo darbai. Šiuo metu Oslo gatvėje, nuo Vakarinio aplinkkelio link Gariūnų gatvės, yra naikinamos esamos ženklinimo linijos ir lygiagrečiai bus atliekami eismo juostų ženklinimo darbai. Ženklinimo darbus ketinama baigti vėliausiai iki savaitės pabaigos.
„Vairuotojus, važiuojančius Gariūnų kryptimi, prašome vadovautis kelio ženklais. Šiuo metu Oslo gatvėje tiesiamas apie 600 metrų ilgio dviračių takas, klojamas techninis šaligatvis bei įrenginėjami kelio atitvarai, todėl ne piko metu galima važiuoti tik viena eismo juosta, o piko metu eismas leidžiamas abiem juostomis. Atsiprašome vilniečių už laikinus nepatogumus“, – komentavo specialistas.