Pirmąją „Valdyk slystantį teisingai“ dalį apie priekiniais ratais varomo automobilio valdymą ir mitus, kuriais mėgsta vadovautis vairuotojai, rasite paspaudę čia. Antroji dalis apie užpakaliniais ratais varomą automobilį bei vairuotojų buvimą keleiviais – čia. O priešpaskutinę kalendorinės žiemos dieną pristatome paskutinį siužetą – apie visais keturiais ratais varomą automobilį. Arba tai, jog akceleratorius yra svarbiausias transporto priemonės atributas žiemą.
„Žiemą važiuojant akceleratorius 90 proc. lemia, ar liksime ant kelio, ar ne. Vairas yra tik pagalbinis instrumentas. Nesvarbu, koks automobilis – ar priekis varomas, ar galas, ar visi keturi ratai, darbas akceleratoriumi turi būti švelnus. Vos atleisite per daug – slys galas, netinkamoje vietoje susuktais ratais paspausite – slys priekis, tad koja reguliuoti reikia viską“, – svarbiausią pamoką apie vairavimą žiemą dėstė „Lexus“ vairavimo akademijos instruktorius Darius Grinbergas.
Prieš metus vairuoti pradėjusi 15min žurnalistė Jurgita Lapienytė teigė, kad su keturiais ratais varomu automobiliu ji jautėsi saugiausiai – įsibėgėja jis lengviau nei kiti. Tačiau stabdo visi vienodai, o tą pajusti ant slidžios dangos taip pat nebuvo sunku.
„Klaidų daug. Treniruotis reikėtų daug. Treniruotis važiuojant ne lenktynėse, o kas dieną – švelniai pajudant nuo šviesoforo, spaudžiant akceleratorių tiek, kiek reikia. Stabdant prie šviesoforo be trūkčiojimų, švelniai, tvarkingai. Reikia apie tai galvoti kas dieną – galvoti, kokiu greičiu įveiki posūkius, justi, kokios jėgos veikia juose“, – patarė instruktorius.
Jo teigimu, net ir važiuojant mieste leistinu greičiu, galima pajusti automobilį ir jo valdymo ypatumus – tereikia galvoti apie vairavimą bei transporto priemonę, o ne apie laukiantį susitikimą ar vakarienę.