„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Via Baltica“ trasoje ties Panevėžiu – 2+1 eismo organizavimo sprendimai

Artimiausiu metu pradedama valstybinės reikšmės magistralinio kelio A17 Panevėžio aplinkkelio, sutampančio su magistralės „Via Baltica“ trasa, rekonstrukcija – reikšmingas žingsnis tobulinant tarptautinės svarbos kelių, kertančių Lietuvos teritorija, tinklą.
Vilkikai kelyje „Via Baltica“
Asociatyvi nuotr.: vilkikai / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

22 kilometrų ilgio aplinkkelis bus išplatintas nuo dviejų iki trijų eismo juostų, įrengiant 2+1 tipo kelią, kai automobilių eismas papildoma trečiąja eismo juosta, einančia kelio viduriu, kas kelis kilometrus keičia eismo kryptį. Taip sudaromos sąlygos kas keli kilometrai saugiai aplenkti lėčiau važiuojančius automobilius, kas itin aktualu „Via Baltica trasoje, pasižyminčioje didėjančiais tranzitinio sunkiojo transporto srautais ir aukštais avaringumo rodikliais. Eismo saugumui užtikrinti 2+1 kelyje bus panaudoti priešingų krypčių eismą atskiriantys metaliniai atitvarai, kitos eismo saugumo priemonės.

„Sprendimas rekonstruoti aplinkkelį į 2+1 tipo kelią buvo priimtas remiantis gerąja Skandinavijos šalių praktika, kur tokio tipo keliai yra tapę norma“, – informavo Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie LR susisiekimo ministerijos vadovas Egidijus Skrodenis. Tokiu būdu numatyta rekonstruoti visą aplinkkelio trasą.

2+1 kelio schema
2+1 kelio schema

Rangos darbų sutartis dėl Panevėžio aplinkkelio I etapo rekonstrukcijos darbų, apimančių aplinkkelio dalį nuo 0,00 iki 10,53 kilometro, su viešųjų pirkimų konkursą laimėjusiu rangovu AB „Panevėžio keliai“ pasirašyta 2017 m. kovo 27 d. Pradedamas rekonstruoti ruožas driekiasi nuo dobilo formos dviejų lygių sankryžos ties Šilagalio kaimu, kur susikerta magistralinis kelias A2 Vilnius–Panevėžys ir magistralinis kelias A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai („Via Baltica“), iki dobilo formos Nausodės sankryžos, kur A17 Panevėžio aplinkkelis kerta magistralinį kelią A9 Panevėžys–Šiauliai. Darbus numatoma atlikti nenutraukiant eismo.

Panevėžio aplinkkelis yra transeuropinio kelių tinklo TEN-T dalis ir sutampa su tarptautine automobilių transporto magistrale „Via Baltica“. 22 kilometrų ilgio aplinkkelio trasa kerta Panevėžio ir Upytės seniūnijas. Magistralinis kelias čia dažnai tarnauja kaip techninis kelias žemės ūkio transportui, ko eismo saugumo požiūriu neturėtų būti. Eismo juostų skaičiaus didinimas šioje magistralinio kelio atkarpoje gyvybiškai svarbus, nes papildoma juosta ne tik padidins kelio pralaidumą, bet ir pagerins sudėtingą eismo saugumo situaciją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs