Vilniaus žiedinėse sankryžose – nauji kelio ženklai

Dar viena naujovė sostinės gatvėse – nuo rugpjūčio 6-osios važiuojantiems Vilniaus žiedinėmis sankryžomis įvedamas aiškesnis ženklinimas. Skaičiuojama, kad aiškus ir gerai organizuotas eismas žiedais padidins automobilių srautų laidumą apie 20 procentų, pagerės eismo sąlygos.
Žiedinė sankryža Vilniuje
Žiedinė sankryža Vilniuje / Sauliaus Žiūros nuotr.

„Iki šiol žiedinėse Vilniaus sankryžose trūko aiškaus ženklinimo, todėl vairuotojai judėdami žiedu persirikiuodavo lįsdami be eilės ir sudarydami daugybę avarinių ir konfliktinių situacijų, dėl ko susidarydavo dar didesnės spūstys. Geriau organizuoti eismą žiedais paskatino žiedinių sankryžų avaringumo statistiniai duomenys, gyventojų prašymai“, – sakė „Susisiekimo paslaugų“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Pirmiausiai naujai bus paženklinti tie Vilniaus žiedai, kurie yra avaringiausi mieste ir turi mažiausią transporto pralaidumą – tai Antakalnio, Olandų ir T. Kosciuškos g. bei Žirmūnų, Šeimyniškių ir Tuskulėnų g. žiedinės sankryžos. Žirmūnų žiedu per vieną parą pravažiuoja apie 34 000 automobilių, Olandų g. žiedu – apie 33 000 automobilių.

„Olandų žiedo“ sankryžos schema
„Olandų žiedo“ sankryžos schema

„Artėdami prie žiedinių sankryžų Vilniuje vairuotojai nuo šiol matys išankstinę informaciją apie eismo tvarką žiedu, kad galėtų iš anksto pasirinkti ir užsiimti reikiamą eismo juostą. Šią informaciją vairuotojai matys prieš sankryžas įrengtuose informaciniuose skyduose, taip pat bus įrengti nurodomieji kelio ženklai ir paženklinta važiuojamoji dalis. Tereiks stebėti kelio ženklus ir laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų“, – sakė Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis.

Pavyzdžiui, važiuojant Olandų gatve ir pasirinkus pirmą eismo juostą, bus galima patekti į Antakalnio, Žirmūnų gatves, o pasirinkus antrą eismo juostą – į Žirmūnus, Senamiestį ar grįžti atgal į Olandų gatvę.

„Žirmūnų žiedo“ sankryžos schema
„Žirmūnų žiedo“ sankryžos schema

VGTU specialistų atlikta srautų modeliavimo žiedinėse sankryžose studija parodė, kad suplanuotas ženklinimas, palyginti su esama situacija, gali padidinti žiedų laidumą 20 procentų. Numatoma, kad įvedus daugiau aiškumo Žirmūnų žiedu per valandą pravažiuos 3306 automobiliai, Olandų žiedu – 3287. Padaryta išvada, kad laiko ekonomijos požiūriu nežymiai pranašesnis bus Žirmūnų žiedas, o laidumo – Olandų žiedas, kuris taps patogesnis ir Viešojo transporto eismui.

Dar šiais metais planuojami eismo organizavimo pakeitimai ir Geležinkelio stoties žiedinėje sankryžoje. Paženklinus jos važiuojamąjį dalį, atskyrus automobilių stovėjimo aikštelę, įrengus saugumo saleles pėstiesiems.

Jei toks eismo organizavimo principas Žirmūnų ir Olandų g. žiedinėse sankryžose pateisins lūkesčius, kitais metais bus pakeitimų ir kitose žiedinėse sankryžose (prie Edukologijos universiteto bei Savanorių žieduose).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų