Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilniuje atsiras dar viena dviejų lygių sankryža – gerės susisiekimas Pilaitėje

Vilniaus miesto savivaldybė tikisi pagerinti susisiekimą ir pasirūpinti eismo saugumu Pilaitėje, įrengdama Smalinės g. ir Pilaitės pr. dviejų lygių sankryžą. Ji buvo suplanuota dar projektuojant Pilaitės rajoną, tačiau taip ir nepastatyta – nutiesta tik dalis Smalinės gatvės į pietus nuo Pilaitės prospekto, o po pačiu prospektu išliko vieta galimam jos tęsiniui.
Smalinės g. ir Pilaitės pr. dviejų lygių sankryžos vieta
Smalinės g. ir Pilaitės pr. dviejų lygių sankryžos vieta / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamentas pritarė būsimosios dviejų lygių sankryžos rekonstravimo projektiniams pasiūlymams. Kovo 7 dieną numatoma informuoti visuomenę apie numatomą Smalinės g. ir Pilaitės pr. dviejų lygių sankryžos Vilniuje projektavimą.

Avaringa vieta

Dabartinės konfigūracijos sankryža yra probleminė ne tik dėl to, kad stabdo eismo srautus – ties išvažiavimu iš prekybos centro „Maxima“ ar „Neste“ degalinės aikštelės, įvyksta avarijų. Nors toje vietoje Pilaitės pr. eismo juostos atskirtos ištisine linija, daugybė vairuotojų, atvažiuojančių nuo prekybos centro ir norinčių sukti į Smalinės g., prieš tai beveik 90 laipsnių kampu įkirsdami į prospektą, stengiasi liniją arba apvažiuoti arba piktybiškai kirsti ir taip patenka į kairiąją juostą. Todėl susiduria su atskubančiais prospektu automobiliais.

Suprojektavus naują sankryžą ir panaikinus kairį posūkį į Smalinės g., tokių pagundų neliks.

Istorija – nuo 1980 metų

Smalinės gatvės istorija prasidėjo dar 1980 metais, kai projektuota pati Pilaitė. Jau tais metais ji buvo pažymėta Vilniaus miesto generaliniame plane, 1983 metais – numatyta Vilniaus miesto kompleksinėje transporto vystymo schemoje. Smalinės gatvė buvo numatyta kaip „rajoninės reikšmės magistralinė gatvė“, Pilaitės pr. ir Smalinės g. sankryža – skirtingų lygių transporto mazgas.

Minėta ši gatvė ir 1989 metais Miestų statybos ir projektavimo instituto projekte „Gatvė Nr.1 tarp Žiugždos g. ir gatvės Nr. 6 Sudervėlės gyvenamajame rajone“.

Pagal dabar rengiamą Vilniaus miesto bendrąjį planą, Smalinės gatvė – C2 kategorijos, Šiaurinė gatvė nebejungiama su Smalinės gatve, Smalinės gatvė lieka tik Pilaitės mikrorajono aptarnaujanti gatvė. Dalis šios gatvės yra pastatyta, todėl dabar rengiami šios gatvės tęsinio projektiniai pasiūlymai.

Dviejų lygių sankryža čia irgi suprojektuota prieš kelis dešimtmečius, planuojant patį Pilaitės rajoną, bet iki šiol taip ir nepastatyta. Pietinėje Pilaitės pr. pusėje esančią teritoriją dabar galima pasakyti sukant į kairę Papilėnų gatve ir kertant šviesoforu reguliuojamą sankryžą. Įrengus Smalinės gatvės tęsinį ir dviejų lygių sankryžą, šio šviesoforo nebeliks.

Pilaitė auga, automobilių daugėja

Tomas Kamaitis, Vilniaus savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Eismo organizavimo skyriaus vadovas, 15min sakė, kad vystantis šiaurinei Pilaitės rajono daliai, augant transporto srautams ir daugėjant gyventojų, artimiausiu metu bus pradėtas rengti Smalinės g. ir Pilaitės pr. dviejų lygių sankryžos projektas.

„Įrengus kelią po Pilaitės prospektu, atsiras skirtingo lygio sankryža Smalinės gatvėje ir Pilaitės prospekte. Praėjusiais metais savivaldybė įrengė naują saugią požeminę pėsčiųjų perėją Pilaitėje ties Papilėnų gatve – rajono kvartalus skiriantis itin judrus šešių eismo juostų prospektas tapo saugesnis tiek dviratininkams, tiek pėstiesiems.

Įrengus Smalinės gatvės tęsinį ir dviejų lygių sankryžą, šio šviesoforo nebeliks.

Po Pilaitės prospektu atsiradęs kelias leis kur kas saugiau ne tik pėstiesiems ir dviratininkams pravažiuoti bei praeiti po Pilaitės prospektu, bet ir pagrindiniam transporto priemonių srautui nereikės atlikti kairiųjų posūkių prospekte, stabdyti srauto, važiuojančio tiesiai. Be to, planuojama šiuo keliu nukreipti viešojo transporto eismą“, – teigė T.Kamaitis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Smalinės g. ir Pilaitės pr. dviejų lygių sankryžos vieta
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Smalinės g.

Nuo Smalinės gatvės pusės gyventojai galės saugiau važiuoti Pilaitės prospektu, išvengdami posūkių ir manevrų.

Projekto kaina paaiškės baigus rengti projektą, – sakė T.Kamaitis.

„Šiemet planuojame parengti projektą, o ateinančiais metais bus pastatyta Smalinės g. ir Pilaitės pr. dviejų lygių sankryža. Projekto kaina paaiškės baigus rengti projektą“, – sakė T.Kamaitis.

Vilniaus miesto savivaldybė artimiausiu metu turi ir daugiau planų, plėtojant sostinės kelių infrastruktūrą. Pavasarį ketinama praplatinti iki trijų eismo juostų abiejose pusėje Oslo gatvę nuo vakarinio aplinkkelio iki Gariūnų tilto. Kitas projektas – kelių lygių Minsko, Žirnių ir Liepkalnio gatvių sankryža. Pabaigus vakarinį aplinkkelį ketinama nutiesti ir jungtį nuo Ukmergės g. Molėtų plento link – M.Lietuvio gatvę.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?