Pranešama, jog du trečdaliai vairuotojų neturi nei pompos, nei akumuliatoriaus pakrovėjų – daiktų, be kurių, atlaikyti žiemos keliamus išbandymus yra išties sunku.
Statistika parodė, kad net septyniasdešimt procentų vairuotojų nežino, kaip patikrinti alyvos lygį variklyje, tuo tarpu vienas iš dešimties net nežino kaip atidaryti automobilio kapotą.
Siūlome peržvelgti penkis esminiu punktus, kuriais vadovaudamiesi užbėgsite kai kurioms problemoms už akių. Priminsime, jog patikrinimus geriausia atlikti po važiavimo praėjus kelioms valandoms bei automobiliui stovint visiškai horizontalioje padėtyje (ne įkalnėje ar nuokalnėje).
Alyva
Pakėlę kapotą ištraukite alyvos lygio indikatorių. Indikatoriaus galiuką nuvalykite servetėle, popieriniu rankšluosčiu ar bet kokiu nesiveliančiu skuduru. Nuvalę įstatykite jį atgal bei vėl išraukite – indikatoriaus galas turėtų būti apsemtas iki vietos tarp maksimalaus ir minimalaus alyvos lygio. Įsitikinkite, kad alyvos variklyje yra ne mažiau ir ne daugiau nei reikalaujama.
Aušinimo skystis
Dauguma automobilių turi plastikinį permatomą aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelį. Jame turėtų matytis tam tikros spalvos (dažniausiai – žalias, rožinis, oranžinis arba violetinis) skystis. Įsitikinkite, kad išsiplėtimo bakelyje jo lygis yra tarp minimalios bei maksimalios padėčių. Aušinimo skysčio lygiui sumažėjus, kreipkitės į servisus, kad meistrai surasti skysčio ištekėjimo priežastį. Naudokite tokį skystį, kokį nurodo automobilio gamintojas.
Padangos
Manometru degalinėse patikrinkite padangų slėgį. Nominalus slėgis dažniausiai būna užrašytas specialioje lentelėje, kuri matoma atidarius vairuotojo dureles arba ant degalų bako dangtelio (iš vidinės pusės). Padangų slėgis turi būti matuojamas ne po ilgų kelionių – mat, tokiu atveju padangos įšyla ir jose esantis oras nuo šilumos plečiasi.
Atkreipkite dėmesį ir į padangų protektoriaus nusidėvėjimą – jeigu jis dyla netolygiai (pavyzdžiui, daugiau išorinėje pusėje nei vidinėje), kreipkitės į ratų suvedimo specialistus.
Priminsime, jog minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis turi siekti bent 4 milimetrus. Gylį galima patikrinti nors ir pinigų moneta.
Stabdžių skystis
Atidarę kapotą patikrinkite stabdžių skysčio lygį. Stabdžių skysčio bakelis yra prie pat stabdžių stiprintuvo, sumontuoto sienelėje, variklį nuo salono skiriančioje sienelėje. Patartina dangtelio nenuimti – jis apsaugo stabdžių skystį apsaugo nuo galimo vandens. Visgi, jeigu skysčio lygio nesimato, visą bakelį galima šiek tiek pajudinti, kad skystis pradėtų banguoti – tokiu atveju bus lengviau pastebėti ar jo lygis yra pakankamas.
Žibintai
Matomumas – vienas iš svarbiausių kriterijų žiemą, todėl patikrinkite, ar visos automobilio šviesos dega taip, kaip turėtų. Patartina užvesti automobilį bei palikti dirbti laisvoje pavaroje. Tik tada įjunkite artimąsias bei tolimąsias šviesas, posūkių lemputes. Įsitikinkite, kad nėra perdegusių lempučių. Stabdžių šviesas patikrinti lengviau su draugų pagalba, tačiau galu privažiavę arčiau sienos bei nuspaudę stabdžių pedalą galite pamatyti, ar žibintai ją apšviečia.