Metinė prenumerata tik 7,99 Eur. Dabar tikrai ne metas nustoti skaityti!
Išbandyti
Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Žiemai pasiruošę kelininkai tą daryti ragina ir vairuotojus

Prieš prasidedant žiemai jau tradiciniu tapusiame susitikime su žiniasklaida kelininkai prabilo, kaip šį sezoną bus prižiūrimi keliai. Kelininkai tvirtina, kad pirmam sniegui yra pasiruošę ir primena, kad automobilius žiemai ruošti bei vairavimo įpročius keisti privalo ir vairuotojai.
Kelininkai
Kelininkai / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Šiemet, kaip ir įprastai, bus valomi visi magistraliniai, krašto, rajoniai keliai, taip pat keliai, kur eismo intensyvumas per parą viršija tūkstantį automobilių, pavojingi ruožai. Daugiau lėšų LAKD neturi.

„Galiu užtikrinti, kad kelininkai žiemai yra pasiruošę, sandėliai užpildyti 80 procentų medžiagų. Jei pradėtų snigti šiandien, medžiagų užtektų iki kitų metų. Tikimės, kad užteks ir ilgesniam laikui. Aišku, žiema yra toks dalykas, kuris gali nugalėti kelininkus. Mes esame tam pasiruošę, bet gamtos sąlygos yra tokios, kad fiziškai visur mašinų išsiųsti negalime. Vienas išvažiavimas kainuoja 3 tūkstančius litų. Jei reikėtų valyti visą Lietuvą, tai vienas išvažiavimas kainuotų milijoną“, – kalbėjo Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Skirmantas Skrinskas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./LAKD direktorius Skirmantas Skrinskas
Tomo Markelevičiaus nuotr./LAKD direktorius Skirmantas Skrinskas

Kelininkai tvirtina, kad dės visas pastangas, jog būtų sudarytos kuo geresnės sąlygos važiavimui. Tiesa, vairuotojai raginami neprarasti budrumo ir taip pat pasiruošti žiemai.

„Mes darysime, ką galime, bet pagrindinė atsakomybė tenka vairuotojui ir jis turėtų išvažiuoti į kelią pasiruošęs“, – primena S.Skrinskas.

Vadovui pritarė ir jo pavaduotojas Egidijus Skrodenis, kuris tvirtina, kad patys vairuotojai turėtų būti atsakingi už savo saugumą.

„Geras rezultatas pasiekiamas tada, kai stengiasi ne viena, o abi pusės. Mes darysime, ką galime, todėl prašome ir vairuotojų būti pareigingais. Kad ir kiek mes besistengtume, jei vairuotojai nesiims jokių priemonių – situacija keliuose gera nebus. Tuomet visi sakys, kad kalti kelininkai. Kiek mes beturėtume druskos, mechanizmų, jei žmonės važinės vasarinėmis ar prastomis žieminėmis padangomis, skaudžių įvykių bus. Analizuodami žiemos metu įvykusias avarijas dažnai tą pastebime. Prašome ir žurnalistų, rašančių apie avarijas, po žiemą įvykusių eismo įvykių atkreipti dėmesį į tai, kokios buvo automobilio padangos. Kelias visada bus daugiau ar mažiau slidus. Tik bendromis jėgomis galime pasiekti geresnių rezultatų“, – kalbėjo Egidijus Skrodenis.

Tomo Markelevičiaus nuotr./LAKD direktoriaus pavaduotojas Egidijus Skrodenis
Tomo Markelevičiaus nuotr./LAKD direktoriaus pavaduotojas Egidijus Skrodenis

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Kelių priežiūros skyriaus vedėjas Henrikas Jurkuvėnas sako, kad 21-ą tūkstantį kilometrų valstybinės reikšmės kelių tenka prižiūrėti verčiantis gerokai mažesniu finansavimu, nei prieš sunkmetį.

Nepaisant to, ruošiantis artėjančiai žiemai senų susidėvėjusių mechanizmų dalis bus pakeisti naujais – moderniais ir našesniais. Šiais metais valstybės įmonės įsigijo 8 traktorinius valytuvus, 17 automobilinių barstytuvų, 8 autogreiderius.

Žiemos tarnyboje dirbs 11 valstybės įmonių, 47 kelių tarnybos, 469 valymo mechanizmai (traktoriai, greideriai), 327 automobiliniai valytuvai-barstytuvai, 90 druskos ir mišinio krautuvų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./LAKD Kelių priežiūros skyriaus vedėjas Henrikas Jurkuvėnas
Tomo Markelevičiaus nuotr./LAKD Kelių priežiūros skyriaus vedėjas Henrikas Jurkuvėnas

Kelininkai skaičiuoja, kad per žiemą išberiama 80-85 tūkst. tonų druskos. Šiuo metu sandėliuose yra apie 46,2 tūkst. tonų druskos ir 35 tūkstančiai kubinių metrų druskos-smėlio mišinio. Žiemai paruošti 55 druskos ir 36 smėlio-druskos sandėliai.

Tiesa, kelininkai pabrėžia, kad kokia stipri bebūtų kelių priežiūra ir kiek daug technikos bedirbtų keliuose, kai sninga ir pusto eismo sąlygos vis vien bus prastos – gamta už žmogų stipresnė.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Kelininkų technika
Tomo Markelevičiaus nuotr./Kelininkų technika

Pasak kelininkų, kelias nenuvalomas ir nepabarstomas akimirksniu, tam reikia laiko. Magistraliniams keliams prireikia 3 valandų, krašto keliams – 4 valandų, dauguma rajoninių kelių nebarstomi, o valomi tik nuvalius pagrindinius kelius.

Jeigu pūga stipri ir trunka ilgai, dalis rajoninių kelių kurį laiką gali būti nevalomi. Jie  gali būti pilnai nuvalomi maždaug per 2 dienas pasibaigus pūgai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Kelininkų technika
Tomo Markelevičiaus nuotr./Kelininkų technika

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai