Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2018 02 06 /2018 02 07

Žiemos vargai: užstrigus rankiniam stabdžiui, į slidų kiemą neįvažiavo net techninė pagalba

Jei pirmoji žiemos dalis Lietuvoje buvo pakankamai lengva vairuotojams, tai vasario pradžioje šaltis pagaliau parodė nagus: visi šalutiniai keliai ir gatvelės, išvažiavimai iš kiemų padengti apledėjusio sniego sluoksniu ar net ledu. Ir, jei pagrindinės miestų ar miestelių gatvės nuvalytos bei druskos-smėlio mišiniu nubarstytos, tai ne tokie svarbūs ruožai kartais gali tapti spąstais.
Apsnigti automobiliai
Apsnigti automobiliai, asociatyvinė nuotrauka / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Pirmadienį tokia beviltiška situacija susidarė Vilniuje, Medeinos g. 41 kieme. Kaip papasakojo skaitytoja Agnė, apie 16.30 val. automobilis apledėjusioje nebarstytoje įkalnėje slydo. Vairuotoja užtraukė rankinį stabdį, išlipo pasižiūrėti, kiek metrų liko iki kito automobilio. Kai vėl įsėdo važiuoti, jai nepavyko išjungti rankinio stabdžio – jis užstrigo.

Tokiu būdu automobilis liko stovėti kieme, blokuodamas išvažiavimą dar keliems automobiliams.

Agnė išsikvietė techninės pagalbos automobilį, bet tralas negalėjo privažiuoti – irgi slydo. Tad paliko automobilį tokioje beviltiškoje padėtyje. Tralo vairuotojas patarė kreiptis į kelininkus, kad pabarstytų slidų ruožą.

„Kur tik nesikreipėme... Ir į dar keletą techninės pagalbos įmonių, kurios taip pat patarė ieškoti galimybių pabarstyti slidų ruožą. Skambinau informaciniu telefonu 118, jie davė kelininkų kontaktus, o šie maloniai nurodė kreiptis į miesto tvarkymo įmonę Grinda. O šios įmonės darbuotojai nukreipė į įmonę Mano aplinka, į kurią ilgai nepavyko prisiskambinti“, – dėstė istoriją skaitytoja.

Nei greitoji, nei gaisrinė nepadės

Iš nevilties vėl skambino bendruoju pagalbos telefonu – juk automobilis lieka svetimame kieme, užstatęs kitų gyventojų transporto priemones, jie ryte negalės vykti į darbą.

„Dar iškvies policiją ir teoriškai mes gausime baudą. BPC nurodė, kad tikrai nei policija, nei greitoji, nei gaisrinė šiuo atveju nepadės – tiesiog neviltis apėmė. Vėl paskambinom į Mano aplinką ir, galiausiai, po 6 minučių laukimo atsiliepė darbuotojas. Jis pasižymėjo pastabą – rytoj (antradienį – red. past.) pabarstyti kiemą. Nes pirmadienio vakarą dirbo tik avarinė tarnyba, o mūsų situacija ne avarinė. Ir tai mūsų bėda, nors automobilis ir trukdo eismui iš esmės.

Būtų juokinga, jei nebūtų graudu: moki mokesčius, bet pagalbos mūsų šalyje nesitikėk. Reikėjo sugesti kokioje reikšmingesnėje gatvėje. Negi tikrai niekas iš minėtų įstaigų neturi padėti tokiu atveju? Visa laimė, kad viena privati įmonė atsiuntė kitą traliuką, kuris sutiko atsivežti ir smėlio-druskos mišinio. Taip išgelbėjo mus po daugiau nei 2 val. laukimo šaltyje ir pagalbos ieškojimo“, – pasakojo savo istoriją Agnė.

Antradienį, 11 val. ryto, kai įvykio vietoje lankėsi 15min fotografas Julius Kalinskas, barstymo pėdsakų dar nesimatė. Tačiau ir situacija, fotografo akimis, nebuvo tragiška.

„Grinda“: ieškokite dėžių su smėliu

Nors šio kiemo barstymas nėra įmonės „Grinda“ jurisdikcijoje, jos atstovė Dovilė Lisauskaitė informavo, kad prievolė barstyti kiemus ir išvažiavimus iš jų gula ant namo administratoriaus pečių. Arba tai turi daryti jo samdyta įmonė.

D.Lisauskaitė taip pat pastebėjo, kad žiemą mieste į dėžes būna pripilta smėlio, kuriuo ir galima pabarstyti nuokalnes.

Manoaplinka.lt ar Manoaplinka.eu?

Iš pradžių įmonės „Mano aplinka“ kontaktų ieškojome internete. Likimo ironija – nesėkmingai. Nes, paskambinus tinklalapyje manoaplinka.lt nurodytu numeriu, moteris mandagiai paaiškino, kad kiemų nebarsto, o tik vaikų žaidimo aikšteles projektuoja ir vysto kitus panašius projektus. Pasiūlė ieškoti kitos interneto svetainės – manoaplinka.eu.

Be abejo, jei tai reikėtų daryti šąlančiomis rankomis, užstrigus daugiabučio kieme, menkas malonumas. Tačiau 15min redakcijoje – vasariškas klimatas – galima ir panaršyti, ieškant kontaktų.

Atstovo ryšiams su visuomene „Mano aplinka“ neturi (bent jau neskelbia). Todėl paskambinome nurodytu numeriu, pavadintu „konsultacijos esamiems klientams“.

Perspėjęs, kad pokalbis bus įrašytas, konsultantas klausimą užregistravo antradienio rytą, 9.44 val., ir pažadėjo, kad su 15min žurnalistu susisieks specialistas, kuris galės paaiškinti situaciją.

Iš tiesų, antradienio popietę į redakciją paskambino Vilniaus miesto įmonės „Mano aplinka“ Teritorijų tvarkymo padalinio vadovė Diana Lubė. Žemiau pateikiame jos komentarą:

Apgailestaujame, kad Jūsų skaitytojai teko patekti į išties nemalonią situaciją. Pagal patvirtintus grafikus, automobilių stovėjimo aikšteles valome 5 kartus per mėnesį, tačiau jei gamta parodo savo nagus ir nepašykšti snygio, tą darome dar dažniau ir stengiamės operatyviai atlikti ne tik valymo, bet ir barstymo darbus.

Stebime oro prognozes, o mūsų specialistai darbus pradeda 4 val. ryte, kad gyventojai, eidami į darbus, jaustųsi saugūs. Ir šiuo atveju minėtą kiemą barstėme smėlio-chloridų mišiniu net kelis kartus per dieną, tačiau tenka pripažinti, jog kartais motulė gamta būna galingesnė.

Bėda ta, kad kai susidaro ledas, šis mišinys labai greitai išvažinėjamas automobilių ir aikštelė vėl tampa tarsi čiuožykla. Gali būti, jog Jūsų skaitytoja į nemalonią situaciją pateko būtent tokiu metu – po pirmojo barstymo, tačiau dar neprasidėjus antrąjam. Dar kartą atsiprašome už sukeltus nepatogumus ir tikimės, jog daugiau panašių incidentų nepasikartos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos